Skocz do zawartości

Pierwszy raz kolor - Pacman


kubaman

Rekomendowane odpowiedzi

43 minuty temu, Tayson napisał:

W miniaturce wygląda bardzo fajnie. 

 

Spróbuj tak delikatne wyciągnąć fotkę, aby nie trzeba było jej odszumiac.  Jestem ciekaw co wyjdzie. 

Sprubuję. Miałem problemy z siarką. No i bez darków bo DSS się definitywnie obraził. Wyciągnąłem bo chciałem mieć detal jak w Ha, a tu sporo ginu. Bardzo dużo zabawy kolorem być może tu zgubiłem szczegóły. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, kubaman napisał:

Tak myślałem, przesadziłem może z saturacją o żółciami. Robiłem kompletnie na ślepo, naprawdę pierwszy raz, wcześniej nawet nie trenowałem. Poprawię jutro. 

Zakładam że tu Romkowi nie chodzi o kolor, ale o detal. Jest jakiś rozmyty... 

  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomek, jak wspominałem nie znam się ani trochę, ale zauważyłem, że jak kręcę suwakami kolorów w selective color, to mogę czasami zdjąć masę detalu, na przykład w niebieskich centralnych partiach mgławicy. Obrabiałem na czucie nie patrząc w 100% tylko jak wygląda całość. Zdjęcie było odszumione na każdym kanale bardzo mało, a następnie po złożeniu trochę więcej, ale nie jakoś przesadnie. Ze względu na mieszanie kolowór w ciemnych partiach wychodzą ciapy, przy czym nie jest to szum z kamerki, bo na każdym kanale osobno jest tam gładko. Dlatego na koniec odszumiłem, ale oczywiście z maską.

 

Ogólnie to sprawa wygląda tak, że w Ha mam bardzo ostry i szczegółowy obraz, podczas gdy w S i O nie wygląda to imponująco, nie tylko dlatego, że jest mniej sygnału, ale w zasadzie głównie dlatego, że nie ma takiej ostrości i detalu. Nie wiem czy coś zrobiłem źle podczas zbierania materiału, czy tak ma być, czy źle to wyciągnąłem. Do tej pory nawet nie zbierałem materiału innego niż Ha, co dopiero mówić o obróbce. Na wierzch wrzuciłem jako L jeszcze raz Ha, żeby poprawić detale.

Edytowane przez kubaman
Odnośnik do komentarza