Skocz do zawartości

Guiding do Star adventurera


logitechpl

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć jestem tutaj nowy. Jakiś czas już próbuję swoich sił w astrofotografii i zauważyłem, że błąd okresowy montażu jest dość uciążliwy. Zacząłem czytać troszkę o guidingu i zauważyłem, że można wydłużyć dzięki niemu czas ekspozycji. Dysponuję jedynie obiektywami, najdłuższa ogniskowa to 200mm. Paru znajomych poleciło mi dość budżetową wersję (jestem studentem więc z zarobkami u mnie krucho), którą jest moduł raspberry + kamera + guider. Tutaj chciałbym zadać pytanie. Co do tego dobrać by ten zestaw się sprawdził i działał i nie kosztował miliony monet. I jakie czasy na poszczególnych ogniskowych da się uzyskać. Liczę na wyrozumiałość i na pomoc. Dziękuję z góry wszystkim :). Z czasem również dodam moje małe poczynania z drogą mleczną i podstawowymi obiektami :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wieszałem na SA  -Taira 300 mm i Canona do 3 min bez problemu. Wieszałem też TS65 i 2-3 min się udawało.

Myślę ze najprościej będzie kupić jakąkolwiek kamerkę z portem ST4 - jest zatrzęsienie klonów - i do tego cokolwiek

Szukacz/guider im lżej tym lepiej.

Laptopa masz ? 

Bo z tym  Rapsbery to wiesz ;-)

Pozdr. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O, nareszcie założyłeś wątek Michale :D
To pozwolisz że się podepnę (i jednocześnie zadam pytania, na które odpowiedzi i Ciebie pewnie zainteresują).
Gdyby uprzeć się przy Raspberry (poza tym ze wolne, to znajomemu działało z SWSA) to czy może być jakakolwiek kamerka astro czy musi być to autoguider jak np. QHY5L?
Czy w przypadku użycia ww. Raspberry jest opcja ditheringu? I czy przy użyciu ditheringu trzeba jakoś inaczej wyzwalać migawkę w aparacie, żeby nie zrobiło przesunięcia w trakcie naświetlania?
Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach