Skocz do zawartości

Najlepsze programy astronomiczne na YT?


Rekomendowane odpowiedzi

Szukałem, ale nie znalazłem tutaj rankingu takich programów.

Na nasze szczęście, ostatnio na Youtube pojawia się coraz więcej ciekawych programów popularnonaukowych, często poświęconych astronomii. Nie tylko teoretycznej, ale i obserwacyjnej (przytaczane są raporty z najnowszych obserwacji) Możliwe, że cześć z nich przegapiłem, może niektórych nie znam. 

Jeśli chodzi o programy w naszym języku to według mnie ranking mnie wygląda tak:

 

1) Astronarium (aż dziwię się, że coś tak dobrego, może w naszym coraz bardziej dziwnym klimacie powstać)

2) Astrofaza - bardzo fajne, ale widać,  że czasami kierowane do młodszej widowni. 

3) Scifun - seria "płaska Ziemia"

4) Naukolog - ogólnie całość ok, ale tam są błędy merytoryczne

 

Ja jestem oczywiście tylko amatorem śledzącym miedzy innymi na Youtube to co się dzieje we współczesnej astronomii. 

Co o tym myślicie? Czy są lepsze polskie kanały? Ewentualnie - dobre anglojęzyczne ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bezdyskusyjnie Astronarium jako topowy Polski program. Największy jego atut to to, ze jest tworzony przez zawodowców z doświadczeniem dydaktycznym- to sie przekłada na jego jakosc.

Edytowane przez Miszuda
  • Lubię 1
  • Kocham 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Planetary imaging tutorials (trochę podstaw dla każdego początkującego planeciarza) https://www.youtube.com/user/wwgeb/featured 

Astrophotography tutorials https://www.youtube.com/user/DugDog

Dla miłośników fotografii DS wspomniany już https://www.youtube.com/channel/UCn3npsPixgoi_xLdCg9J-LQ/featured

Edytowane przez Sebastianus
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Astronarium, AstroFaza.