Skocz do zawartości

początek przygody - pierwsza lornetka


flea007

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie!
Chcę się poradzić Was, jaką lornetkę wybrać do obserwacji nieba nocnego i gdzie najlepiej taką zakupić? Dużo szukałem odpowiedzi na to pytanie. Ale im dłużej szukam, tym mniej wiem. Mam większy chaos w głowie.  Gdzie napotkam fachową obsługę np we Wrocławiu (a może przez internet?). Czy jest ryzyko że lornetka będzie rozkolimowana?
Jestem początkującym obserwatorem. Nie znam za dobrze nieba i obiektów. Nieśmiało skłaniam się ku Nikon Action EX 10x50 CF + statyw. Taki posiadam budżet, ok 1000zl. W przyszłości zapewne kupie Synte 8 na Dobsonie. ale póki nie zdobędę wiedzy i nie poznam nieba, to nie ma o tym mowy. Jestem świadomy tego, że przy teleskopie też trzeba mieć lornetkę, więc traktuję to jako zakup na lata. Mieszkam we Wrocławiu ale obserwacje zapewne będę prowadził poza nim. Chociaż z balkonu całkiem dobrze też widać gołym okiem - mam widok na pole kukurydzy wiec mało świateł. I jeszcze pytanie mam, czy są organizowane z Wrocławia jakieś zloty astro amatorów?

Proszę Was o rady i sugestie...

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikon to dobry wybór sam taką posiadam i jestem bardzo zadowolony dobre pole widzenia nie za ciężka poręczna i można naprawdę sporo przez nią zobaczyć jeśli nie miałeś nigdy okazji patrzeć w niebo przez lornetkę to będziesz zadowolony w wyboru Nikona 

  • Lubię 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rok temu również szukałem, polecono mi także Nikona 10x50 EX. Kupiłem i... nie żałuję ani złotówki :) Do tego dorzuciłem statyw i obserwacje bardzo mi się podobają :) 

 

Ponadto lornetkę wykorzystasz także poza astro, jeśli okaże się, że nie ma pogody od 2 miesięcy (tak jak obecnie..), dzięki czemu nie będzie bolało, że kasa wydana, a sprzęt leży :) 

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, flea007 napisał: