Skocz do zawartości

Zasilacz awaryjny UPS jako stacja zasilająca


sullifan

Rekomendowane odpowiedzi

Witam 

 

Znalazłem u siebie w garażu zasilacz awaryjny z rozładowanym aku, ale zastanawia mnie czy nie ma możliwości przerobienia go na stację zasilającą do teleskopu

 

 

- czyli kupno nowego aku

- przeróbka elektroniki - co musiałbym w nim zmienić - tzn nie znam się ale mam znajomych którzy może by to przerobili

- wstawienie gniazd USB na tylnej klapie do zasilania urządzeń (aparat, napęd, motofocuser, itp)

 

Jak myślicie, czy jest możliwe zrobienie z tego stacji zasilającej czy raczej gra nie warta świeczki?

 

R6899070-01.jpg

 

2015-09-14 11.45.41.jpg

Edytowane przez sullifan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, gryf188 napisał:

Widziałeś jaki tam jest akumulator ? Trochę mały jak na stację zasulajacą, poza tym on zabezpiecza 230V . Gdybyś miał dobry akumulator to najlepszym rozwiązaniem byłoby wykorzystanie samego akumulatora. To oszczędność wagi i energii. 

no właśnie myslałem pod tym kątem aby wykorzystać samą obudowę z akumulatorem, a niepotrzebne "bebechy" wyjąć jeśli są nie potrzebne i wmontować np. gniazda USB odpowiednio połączone z akumulatorem, myslisz że 7ah będzie mało na 3 urzadzenia?

Na razie zaczynam astrofoto więc to bedzie wszystko co będę do niego podpinał na ok 4-6h - jak tyle wytrzyma to dla mnie będzie ok

Edytowane przez sullifan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Tayson napisał:

Jal będziesz mial ups ok 5kW to bez problemu pociagniesz nocna sesje. 

 

Taki mały to ewentualnie jako podtrzymanie przy sekundowych zanikach prądu. 

czytałem na forach, że na aku żelowych 7ah niektórzy pociągnęli kilka dobrych godzin, dlatego tez zastanawiałem się nad takim rozwiązaniem

Takie aku zauważyłem, że są stosowane w tych słabszych stacjach dostepnych w niektórych sklepach

Edytowane przez sullifan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach