Skocz do zawartości

Preludium do testu


Fredrixxon

Rekomendowane odpowiedzi

Takie zestawienie fotek z dwóch systemów. Wielka bitwa sony vs canon musi poczekać na lepsze warunki widocznościowe. Wtedy porobię serie w rawach i wrzucę gdzieś w chmurę. Ale na razie wrzucam wam na pożarcie - hejtujcie ile wlezie. Jestem ciekawy właśnie wszystkich minusów, jakie znajdziecie w tych obrazach. 

Warunki i parametry możliwie zbliżone : ten sam obiektyw, statyw i głowica,  iso 200, 4s, NR wyłączone, HDR wyłączone, styl standard, balans bieli 5500K, jpeg w trybie fine. Oba - maryce aps-c, cmos, Pogoda : syfo-mgiełka, brak odczuwalnego wiatru.

 

1086904931_test000001.thumb.JPG.e873fa1f6ea6ca283c9aec11ba8ef9c7.JPG

 

Jeżeli wolicie całe klatki, to wrzucę, ale są dość ciężkie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja chyba nie w temacie, więc byłbym wdzięczny za wyjaśnienie, jakimi aparatami były robione te zdjęcia i co porównujemy :) Na pierwszy rzut oka widać różnicę w aberracji, która chyba musiała wyniknąć z innego ustawienia ostrości?

Ogólnie, dużo lepiej się porównuje zdjęcia mając możliwość ich wyświetlenia po sobie, a nie obok siebie. Czyli dwa oddzielne zdjęcia, które mogę odpalić w nowych kartach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostrość ręcznie, obiektyw manual. Lekkie rozmazanie prawego zdjęcia to może być niedokładność wykonania adaptera - obiektyw nie "dociąga" do nieskończoności. Czy taka nieostrość może aż tak wpłynąć na fioletowe limo wokół świateł?

Bardzie interesuje mnie co widać w głębszych cieniach. Przy tych samych parametrach zdjęcia na lewym jest dużo więcej wyciśnięte z sygnału. Czy się z tym zgadzacie?

Druga sprawa to kolory. Wszystkie nocne foty z "prawego" aparatu mam jakieś fioletowo-marchewkowe, jak ze starych kiepskich slajdów kodaka.

 

test0002.JPG

test0003.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, Fredrixxon napisał:

Czy taka nieostrość może aż tak wpłynąć na fioletowe limo wokół świateł?

Tak. Jest temu winna podłużna aberracja chromatyczna obiektywu. Czyli że przed i za ogniskiem obiektyw ma przebarwienia w przeciwną stronę. Widać to na obrazku poniżej:

46077_sam35_ca.jpg.3f75930d2b53fbc4ccaccd14ed21c367.jpg

Niektóre obiektywy mają ten efekt silniejszy, inne słabszy. Pomimo że np w ognisku jest super, to tuż obok może być masakra.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Fredrixxon napisał:

Bardzie interesuje mnie co widać w głębszych cieniach. Przy tych samych parametrach zdjęcia na lewym jest dużo więcej wyciśnięte z sygnału. Czy się z tym zgadzacie?

to co widać w głębszych cieniach nie ma raczej żadnego znaczenia skoro porównujemy jpegi, gdzie aparat sobie wybrał że pewne informacje ucinamy bo nie łapią się do 8bit sRGB. nie ma obowiązku żeby każdy aparat robił to jednakowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.