Skocz do zawartości

Może ktoś ma pomysł


kubaman

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

mam taką sytuację, że w zasadzie pierwszy raz w życiu mam komplet filtrów i w pełni działający sprzęt, do tego dosyć szybko rejestrujący fotony.

Zima już ucieka, pełnia tuż tuż i jak wczoraj usiadłem do sprzętu, to stwierdziłem, że nie za bardzo wiem co mogę focić. Nie mam tyle doświadczenia, kamerkę kupiłem półtora roku temu, nie znam też położenia większości fotografowanych obiektów (mówię o czymś niebanalnym).

 

Może ktoś z Was ma pomysł na jakiś fajny obiekt, który można w dwa dni opracować w tych warunkach? Dłużej to ryzyko, że skończę za rok przy tej pogodzie..

 

Edytowane przez kubaman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, wessel napisał:

To trzeba było kupić komplet narrowband a nie LRGB :)

przecież to nie o to chodzi, mam NB i LRGB

tylko M27 wschodzi o 3 .. przynajmniej w Krakowie

Edytowane przez kubaman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poza faktem, że wczorajszy dzień to kolejny punkt do frustracji astro bo nic nie działało, to dostałem trochę po uszach od Maćka.

tu jest sub 5 min Ha Boogy mana, ciągnięte za uszy masakrycznie, ASI 1600 na UG.

To jest jakieś 18 minut przy F4. Niebo czyściutkie.

 

image.png.fe2343d03d1f7c1de474e808ee020848.png

 

Jak widać prowadzenie popsuło mi całą wczorajszą noc.

Edytowane przez kubaman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak.... robiłem to F3 i kamerą SBIG z pikselem 9 um :) i suby były po 20 minut :) .

Nie wszystko da się zrobić w godzinę nawet świetną kamerą ASI 1600 :):):)

To specyficzny obiekt, bo przez to że to jest chmura wodoru na tle chmury wodoru to widać to tylko w Ha. Taki efekt czarnego pudla w piwnicy w węglem :)

Edytowane przez wessel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, kubaman napisał:

tu jest sub 5 min Ha Boogy mana, ciągnięte za uszy masakrycznie, ASI 1600 na UG.