Skocz do zawartości

RGB jak to ugryźć


kubaman

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć 

 

Czy możecie mi doradzić jak wygląda sytuacja z paleniem RGB w przypadku gdy mamy albo mocny materiał w L lub Ha? Czy kolor palimy w takiej samej ilości jak L czy Ha? Z tego co obserwuję to raczej nie ale właśnie poleglem na próbie sklejenia materiału do M81. L mam ok 4 godzin i RGB zebrałem po 45 min na kanał ( odpowiednik ok 2.5h na kanał przy F4). I lipa tego koloru nic nie ma po złożeniu kanałów. L nawet nie wstawiłem. 

 

Jeszcze mniej wiem jak palić same gwiazdy np do SHO. To chyba powinno kilka minut wystarczyć? 

 

Nie ogarniam tematu. 

Edytowane przez kubaman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Cześć

 

męczę się z  materiałem i proszę o pomoc.

 

Byc może powiem jakąś straszną herezję, ale do tej pory próbowałem to ugryźć tak - po zestackowaniu opracowywałem osobno każdy kanał zanim połączyłem to w jedno. Bardzo ładnie wychodzi detal i równe tło, ale po pierwsze mam problemy z wyrównaniem (zakładam, że gwiazdy w czasie obróbki kanałów osobno mają pewnie inną średnice i nie da się (ja nie potrafię) tego idealnie spiąć, nawet programowo - zawsze muszę coś poprawiać i jest kicha, a po drugie kolor nie jest do ogarnięcia, obiekt jeszcze urobię ale gwiazdy nie ma szans.

 

Dlatego zacząłem kombinować ze złożeniem w RGB przed obróbką. Idzie fajnie, kolory gwiazd są fajne od razu, tylko mam mega problem z gradientem tła i zafarbem.

Jak można sobie z tym poradzić? Siril kompletnie nie daje rady (ekstrakcja tła). Czy powinienem jednak coś zrobić przed złożeniem w RGB?

 

Być może temat jest banalny i podstawowy, ale przeszukałem YT i nie ma dobrego tutka dla początkujących jak to robić. No i każdy robi inaczej.

Edytowane przez kubaman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Pixie. 

Ja na liniowych kanałach nono robię sztucznego flata oraz linearfit. 

Potem lrgb combination, jak linear fit był ok to tlo powinno nie mieć zafarbu. 

Dalej background neutralization oraz color calibration astrometrycznie albo na cały kadr. 

Gotowe. Rozciąganie histogramem. Teraz tylko trzeba odpowiednio dodać saturacji. U mnie obróbka rgb po złożeniu kanałów, a nie osobno. 

  • Lubię 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.