Skocz do zawartości

Fotoobraz.


Gość Winter

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.
Chciałem sprezentować kilku osobom drobny upominek w postaci fotoobrazu wykonanego przy pomocy ostatniej mojej foty M42.
Obraz zostanie wykonany na płótnie w rozmiarach : wstępnie 60x40cm lub 70x50cm. Drukowałem w drukarni fragment wielkości A4 z rozmiaru 70x50 i powiem, że nie było to zbytnio ostre, ale szumu w ogóle nie ma. Zastanawiam się czy mogę podostrzyć zdjęcie jeszcze bardziej aby wydruk był zadowalający... a może rozmiar fotoobrazu nieodpowiednio dobieram do rozdzielczości zdjęcia ? Nie znam się na tym więc może ktoś coś podpowie ? Szkoda trochę kasy na nietrafione próby. Rozdzielczość zdjęcia to : 3262x2387.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcesz mieć 300 dpi to fotka musiałaby mieć sporo większą rozdzielczość. Twoja przy 300dpi ma w przybliżeniu rozmiar A4. Przy 200 dpi miałbyś 41x30cm.  Wyostrzanie nic nie da. Można powiększyć fotkę, ale to jest dośc ryzykowne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

14 minut temu, Morth napisał:

Chcesz mieć 300 dpi to fotka musiałaby mieć sporo większą rozdzielczość. Twoja przy 300dpi ma w przybliżeniu rozmiar A4. Przy 200 dpi miałbyś 41x30cm.  Wyostrzanie nic nie da. Można powiększyć fotkę, ale to jest dośc ryzykowne.

Co w takim razie proponujesz ? Max co mogę wydrukować to A4 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy druku na canvasie spada ostrość przez to że tkanina to zawsze splot, często dość gruby i może detal się gubić w takim druku, jeśli chcesz ostre zdjęcie to ta technika nie bardzo się nadaje :( oglądając z daleka powinno być OK ale subtelne detale mogą zginąć, dodatkowo taki canvas inaczej chłonie pigment niż papiery foto dobrej jakości.

 

Nie zastanawiałeś się nad papierem ? można go nakleić na podłoże typu Pianka / karton, ewentualnie umieścić w ramie, albo antyramie - będzie wyglądało super.