Jump to content

Teneryfa i Gran Canaria - film


MateuszW
 Share

Recommended Posts

1 minutę temu, Tayson napisał:

4:20 !!!

Żeby nagrać to ujęcie, latałem jak popaprany po terenie ze stellarium w ręce, żeby określić to idealne miejsce :) To są klatki 3s ISO10000 f/2 na Samyangu 135, nie spodziewałem się że Orion będzie aż tak widoczny.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

8 minut temu, Paether napisał:

Może to będzie zaskakujące...ale świetne chmury!

Serio!

Nadają dodatkowej dynamiki ujęciom :happy:

Te chmury były dla mnie totalnym zaskoczeniem. Myślałem że tam to prawie nigdy nie ma chmur (poza niskimi). A było mało tych niskich i stosunkowo dużo wysokich. Grudzień to chyba najgorszy miesiąc pod względem pogody tam :) No ale i tak było lepiej niż w Polsce w słoneczne lato.

Zgodzę się, że chmury dodają dynamiczności do filmu :) Choć wolałbym żeby więcej było tych niskich w dole. Miałem już zaplanowaną miejscówkę na focenie tej czapy chmur w dole, no ale jak na złość w nocy poznikały...

Link to comment
Share on other sites

Mateusz, nie masz dłuższego ujęcia wschodu Słońca? ;) Jak dla mnie zachód księżyca i wschód Słońca były najpiękniejszymi ujęciami, przy czym wielkie pochwały za dobre zachowanie jasności i dynamiki przy wschodzie - wiem jak to jest trudne :D

 

Tomek

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Tomek96 napisał:

Mateusz, nie masz dłuższego ujęcia wschodu Słońca? ;) Jak dla mnie zachód księżyca i wschód Słońca były najpiękniejszymi ujęciami, przy czym wielkie pochwały za dobre zachowanie jasności i dynamiki przy wschodzie - wiem jak to jest trudne :D

Niestety nie mam :) Zachód Księżyca był w miarę łatwy, bo wystarczyło zacząć od trochę za jasnej ekspozycji i skończyło się na optymalnej, bo Księżyc aż taki jasny nie jest (to był wąski sierp). Zdumiał mnie natomiast cień góry, jaki pojawił się w atmosferze od światła Księżyca, nie spodziewałem się takiego świetnego efektu.

A wschód Słońca to była zupełnie spontaniczna rzecz. Jakoś długo nam schodziło zebranie sprzętu i położenie się spać i przypadkiem zauważyliśmy, co się dzieje na wschodzie :) Akurat chmury świetnie sobie śmigały nad Gran Canarią (ujęcie z Teneryfy), mimo że w nocy ich nie było. Podczas tego ujęcia czas ekspozycji zmieniałem ręcznie, na podstawie histogramu wyświetlonego w aparacie. Zmiany były więc trochę nieregularne, ale udało mi się znaleźć program, który to kapitalnie wyrównał, interpolując jasność: https://timelapsedeflicker.com/. Nie jest darmowy, ale tani i działa po prostu fenomenalnie. Próbowałem też innego, obiecującego programu, niestety nie potrafił wygładzić "globalnie" ekspozycji - tj albo wyrównywał jasne, albo ciemne miejsca, ale całościowo było kiepsko.

Teraz mam zamiar zrobić jakieś ujęcie 24h z pełnym przejściem miedzy dniem, a nocą. Użyję dodatkowo https://dslrdashboard.info/downloads/, który potrafi płynnie zmieniać ekspozycję na takich właśnie timelapsach.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Our picks

    • Droga Mleczna w dwóch gigapikselach
      Zdjęcie jest mozaiką 110 kadrów, każdy po 4 minuty ekspozycji na ISO 400. Wykorzystałem dwa teleskopy Takahashi Epsilon 130D i dwa aparaty Nikon D810A zamocowane na montażu Losmandy G11 wynajętym na miejscu. Teleskopy były ustawione względem siebie pod lekkim kątem, aby umożliwić fotografowanie dwóch fragmentów mozaiki za jednym razem.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 36 replies
    • Przelot ISS z ogniskowej 2350 mm
      Cześć, po kilku podejściach w końcu udało mi się odpowiednio przygotować cały sprzęt i nadążyć za ISS bez stracenia jej ani razu z pola widzenia. Wykorzystałem do tego montaż Rainbow RST-135, który posiada sprzętową możliwość śledzenia satelitów.
      Celestron Edge 9,25" + ZWO ASI183MM. Czas ekspozycji 6 ms na klatkę, końcowy film składa się z grup 40 klatek stackowanych, wyostrzanych i powiększonych 250%.
      W przyszłości chciałbym wrócić do tematu z kamerką ASI174MM, która z barlowem 2x da mi podobną skalę, ale 5-6 razy większą liczbę klatek na sekundę.
      Poniżej film z przelotu, na dole najlepsza klatka.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 62 replies
    • Big Bang remnant - Ursa Major Arc or UMa Arc
      Tytuł nieco przekorny bo nie chodzi tu oczywiście o Wielki Wybuch ale ... zacznijmy od początku.
       
      W roku 1997 Peter McCullough używając eksperymentalnej kamery nagrał w paśmie Ha długą na 2 stopnie prostą linie przecinajacą niebo.
       
      Peter McCullough na konferencji pokazał fotografię Robertowi Benjamin i obaj byli pod wrażeniem - padło nawet stwierdzenie: “In astronomy, you never see perfectly straight lines in the sky,”
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 16 replies
    • Jeśli coś jest głupie, ale działa, to nie jest głupie - o nietypowych rozwiązaniach sprzętowych
      Sformułowanie, które można znaleźć w internetach jako jedno z "praw Murphy'ego" przyszło mi na myśl, gdy kolejny raz przeglądałem zdjęcia na telefonie z ostatniego zlotu, mając z tyłu głowy najgłośniejszy marsjański temat na forum. Do rzeczy - jakie macie (bardzo) nietypowe patenty na usprawnienie sprzętu astronomicznego bądź jakieś kreatywne improwizacje w razie awarii czy niezabrania jakiegoś elementu sprzętu  Obstawiam, że @HAMAL mógłby samodzielnie wypełnić treścią taki wątek.
        • Haha
        • Like
      • 21 replies
    • MARS 2020 - mapa albedo powierzchni + pełny obrót 3D  (tutorial gratis)
      Dzisiejszej nocy mamy opozycję Marsa więc to chyba dobry moment żeby zaprezentować wyniki mojego wrześniowego projektu. Pogody ostatnio jak na lekarstwo – od początku października praktycznie nie udało mi się fotografować. Na szczęście wrzesień dopisał jeśli chodzi o warunki seeingowe i udało mi się skończyć długo planowany projekt pełnej mapy powierzchni (struktur albedo) Marsa.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 131 replies
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.