Skocz do zawartości

Pixinsight - dziwny gradient po stackowaniu


Gość M.M.M.

Rekomendowane odpowiedzi

Moi drodzy,

Eksploruję wersję próbną Pixinsight. Przy użyciu skryptu prebatchprocessing zestackowałem ok 100 klatek 20 sek Oriona, do tego 20 darków i 20 biasów. 

 

Mam 2 pytania: 

1. Dlaczego stack wychodzi zielony? Zdjęcie w załączeniu. 

2. Po użyciu dynamicbackgroundextractor w podglądzie po autostretch widzę obraz, zielonego już nie ma ale jest jakaś dziwna mora - jakby Van Gogh malował :D 

Co to może być?? Zdjęcie w załączeniu

PIX green.JPG

PIX TRIAL.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, M.M.M. napisał:

Moi drodzy,

Eksploruję wersję próbną Pixinsight. Przy użyciu skryptu prebatchprocessing zestackowałem ok 100 klatek 20 sek Oriona, do tego 20 darków i 20 biasów. 

 

Mam 2 pytania: 

1. Dlaczego stack wychodzi zielony? Zdjęcie w załączeniu. 

2. Po użyciu dynamicbackgroundextractor w podglądzie po autostretch widzę obraz, zielonego już nie ma ale jest jakaś dziwna mora - jakby Van Gogh malował :D 

Co to może być?? Zdjęcie w załączeniu

Stack jest zielony, bo może niebo świeci na zielono, albo może dużo zielonego jest na matrycy (maska Bayera). Nie ma się czym przejmować - ruch suwakami czy tam bardziej zaawansowana kalibracja koloru powinna to usunąć. To normalne.

 

Te ślady na drugim zdjęciu to powolny dryft montażu ze zdjęcia na zdjęcie powodujący, że kadr nieco się przesuwał, co powoduje podbicie skorelowanego przestrzennie szumu matrycy :)

Teoretycznie kalibracja darkami/biasami/flatami powinna pomóc, ale nic tak by nie pomogło, jak dithering, niestety - na to już za późno :/

Może nie ciągnij materiału tak mocno :)

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, Behlur_Olderys napisał:

 

Te ślady na drugim zdjęciu to powolny dryft montażu ze zdjęcia na zdjęcie powodujący, że kadr nieco się przesuwał, co powoduje podbicie skorelowanego przestrzennie szumu matrycy :)

Teoretycznie kalibracja darkami/biasami/flatami powinna pomóc, ale nic tak by nie pomogło, jak dithering, niestety - na to już za późno :/

Może nie ciągnij materiału tak mocno :)

 

 

Pozdrawiam

Ja nic nie ciągnę :) zrobiłem tylko autostretch i tyle. Chociaż muszę powiedzieć że to jest tak zabagnione że wiecej bym wycisnął z pojedynczej klatki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, M.M.M. napisał:

Ja nic nie ciągnę :) zrobiłem tylko autostretch i tyle. Chociaż muszę powiedzieć że to jest tak zabagnione że wiecej bym wycisnął z pojedynczej klatki

Jak dajesz autostretch, to wyciągasz do granic możliwości - tak działa ta funkcja na ustawieniach domyślnych (zakładam, że mówimy o Screen Transfer Function). STF jest raczej do podglądu tego co siedzi na fotce, osobiście nigdy nie użyłem takich ustawień podczas obróbki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To rozumiem. Zastanawiam się tylko dlaczego nie widzę takiego efektu po złożeniu w DSS? 

No a zielonego koloru nie ogarniam... Rozumiem że matryca Canona ma połowę pikseli zielonych ale debayeryzacja przy stackowaniu powinna to wyeliminować?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, M.M.M. napisał:

To rozumiem. Zastanawiam się tylko dlaczego nie widzę takiego efektu po złożeniu w DSS? 

No a zielonego koloru nie ogarniam... Rozumiem że matryca Canona ma połowę pikseli zielonych ale debayeryzacja przy stackowaniu powinna to wyeliminować?

 

Po złożeniu DSS jest to schowane w ciemnych partiach obrazu, głęboko pod zielonym kolorem ;) DBE ściąga zieleń, a stretch wybija wtedy te kreski bardzo jasno.

 

Debayeryzacja to zamiana sygnału czarno-białego na kolorowy chyba, i wg mnie to wtedy właśnie może Ci dojść trochę więcej zieleni. Ale nie stawiałbym na to 100%

Natomiast przy księżycu w pełni albo zielonej latarni, a może białej ledowej latarni w lesie, zawsze może być jakiś zafarb z otoczenia. Nie przejmowałbym się tym, white balance można później sobie dograć. Ja mam z miasta ostry pomarańczowy zafarb od latarni, usuwa się to właśnie np. DBE,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, kolor nie ma żadnego znaczenia, bo można go potem wyrównać. Trudno powiedzieć z czego wynika taki a nie inny. Generalnie, mi dużo przyjemniej obrabia się zdjęcie już wstępnie poprawne kolorystycznie (choć jak mówię, z niepoprawnego można zrobić to samo). W tym celu pomaga zaznaczenie w raw/fits settings (po lewej) opcji use auto white balance.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

popraw.jpg.b04531cfc35927987d7a798082ce0215.jpgPo pierwsze primo to pytanie brzmi czy w Pix masz ustawione aby zczytywał klatki w trybie RAW ( szczególnie jesli mówimy tu o DSLR), po drugie primo to bardzo ważne jest aby ustawić tak zwany bayer pattern  jeśli go źle ustawisz to mogą wyść magiczne artefakty. Aby pozbyć się zielonego można użyć SCNR ( jeśli dobrze pamiętam) lub ColorCalibration ( w sumie to ta funkcja powinna być użyta jako pierwsza). Wiem że nie ma sensu robić tego na JPG ale tu masz swoją fotkę przepuszczoną przez ADB CC HDR SCNR DBE BE czyli podstawowe funkcje w PIX :)

Edytowane przez BlackPitchPL
add foto
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.