Skocz do zawartości

Opracowanie SHO


kubaman

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

 

chciałem zapytać, czy każdy obiekt można przedstawić w tej kombinacji kolorystycznej, czy tylko wybrane.

Pytam, ponieważ mam obiekt, który zrobiłem w SHO dokładnie w takich samych proporcjach i niestety w SHO obraz wychodzi cały zielony.

Nie chodzi tu o usunięcie zafarbu itp, tylko o faktyczne zabarwienie na zielono partii wodorowych, co mi się wyjątkowo nie podoba.

Opracowanie zarówno w PSie jak i w PIX prowadzi do bardzo podobnych wyników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro w SHO dajesz wodór jako G, a wodoru w NB na większości obiektów jest najwięcej (rozmawiamy o mglawicach). Czemu więc się dziwisz że masz wszystko zielone?

Poza tym pamiętaj że jak mówił oststnio @.zombi. siarka do zdjęcia dodaje to coś, a ona (siarka) i tlen nie zawsze sa skore do uchwycenia w zadowalajacy sposób. 

 

Czy każdy obiekt? Galaktyki, gromady kuliste, otwarte.... Hymmm. Oczywiście można dla gwizdek poskładać syntetyczne RGB, ale czy warto? 

 

Edytowane przez Tayson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, Ha prawie na każdym obiekcie jest bardzo mocno dominujące. Trzeba rozciągnąć pozostałe kanały do poziomu Ha. Zazwyczaj wychodzi z tego jeden wielki szum i trzeba OOO i SII mocno odszumić i Ha dodać jako luminancję :) Przynajmniej ja tak mniej więcej robię.

 

A paleta SHO ma sens na każdym obiekcie, który świeci w każdym z tych filtrów :) Czyli większości mgławic emisyjnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W linku który podał Naski masz opisany tek pierwszy krok z wyrównywaniem kanałów:

"Iimage 2 is what I generally call my Base Hubble Palette image. I usually manipulate the color of this image to produce other motif's, such a the popular gold and turquoise combination. This image is created by first stretching the SII, Ha and OIII images so their levels from dark to bright are similar... as shown in the above histograms in Fig 1."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pix użyj funkcji LinearFit na surowych klatkach (liniowych) i sprowadź Ha i OIII do poziomu SII lub Ha i SII do OIII następnie złóż Channel Combination klatki i wyciągaj.

Jeżeli obiekt jest szczególnie ubogi w któryś z kanałów lub chcesz uzyskać ciekawszą lub bardziej urozmaiconą kolorystykę to mieszasz kolory bardziej kreatywnie tworząc przykładowo kanał B z 80% OIII i 15% Ha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jest właśnie to co napisał zombi. Nie wyciągamy słabych do najmocniejszego tylko zmniejszamy najmocniejszy do najsłabszych. Zombi pokazywał to na RODOS, ale chyba w sobotę - Kuby nie było już.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.