Skocz do zawartości

Pomoc w wyborze teleskopu


Podglądacz

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

 

Dopiero co trafiłem na forum, ale mam nadzieję zaglądać tu częściej :) Szukam rady w kwestii zakupu mojego pierwszego teleskopu. Początkowo na pewno będzie to teleskop balkonowy, ale z czasem przekonam się pewnie do zabierania go gdzieś poza miasto. Nie jestem zupełnie zielony w temacie, sporadycznie chwytam za swoją lornetkę SkyGuide 15x70, ale chciałbym spróbować sił z teleskopem :) W punktach ile wiem do tej pory:

 

  • Zakładam budżet około 6k (+/- 1k).
  • Mój balkon wygląda tak. Mam też barierki na 1,15m i daszek nad całością (~2.7m) - jest to raczej spory balkon, ale czy dam radę obsługiwać na nim montaż paralaktyczny? Czy to, że nie widzę wprost Gwiazdy Polarnej bardzo utrudni początkowe ustawianie? :/
  • UtsH3Qm.png
  • Mieszkam w Gdańsku, jednak kawałek od centrum. Widok z balkonu mam na park krajobrazowy (brak świateł z dołu) oraz trochę działek (z tej strony widać już łunę świetlną). Lornetką jestem w stanie dojrzeć obiekty nawet do 7M więc nie jest najgorzej. Gołym okiem widać np. pas Oriona czy Altaira, a znajomy twierdził, że widzi Plejady. Ale chyba trochę przesadził ;-) 
  • Jak wspomniałem wyżej, zakładam montaż paralaktyczny
  • Chyba raczej reflektor - z uwagi na gabaryty i koszt?
  • Na pewno skuszę się też na system GoTo
  • Docelowo chciałbym podpinać lustrzankę (Canona) i spróbować astrofotografii, ale na pewno mocno zależy mi na obserwacjach wizualnych
  • Myślałem żeby iść w stronę Celestrona albo Sky Watcher -- na początek to chyba rozsądna droga?
  • Jeśli to realne, wolałbym teleskop, który radzi sobie lepiej z obiektami Głębokiego Nieba, te większe jako-tako obskoczyłem lornetką :) 

 

Czy macie, drodzy forumowicze, sugestie do rozważenia? Teleskopów jest tak wiele, że po prostu nie bardzo wiem od czego zacząć porównywanie...

Edytowane przez Podglądacz
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach