Jump to content

Recommended Posts

8 minut temu, count.neverest napisał:

przewiezieniem baterii 160 Wh i 86 Wh w osobnych bagażach- rejestrowany i podręczny

W rejestrowanym? To akurat było głupie i niebezpieczne. Podstawową zasadą brzmi, że nie wolno przewozić li-ion w rejestrowanym. Powinieneś za to bez trudu móc przewieźć obie w podręcznym.

Zawsze mnie zastanawiało, co się dzieje, jak znajdą coś w rejestrowanym na przeswietleniu. Czy wzywają mnie, a może bagaż nie leci, a ja się o tym dowiem na miejscu? W każdym razie, nie ryzykowalbym tak. 

Link to post
Share on other sites
38 minutes ago, MateuszW said:

Zawsze mnie zastanawiało, co się dzieje, jak znajdą coś w rejestrowanym na przeswietleniu. Czy wzywają mnie, a może bagaż nie leci, a ja się o tym dowiem na miejscu? W każdym razie, nie ryzykowalbym tak. 

Jeśli zdążą to wzywają na lotnisku. Mogą też bagaż otworzyć sami - dlatego warto mieć kłódkę TSA. W Stanach bez takiej kłódki przy zamkniętym bagażu się nie pierniczą tylko po prostu rozcinają torbę. Dostajesz później rozciętą i zestrechowaną, jeśli masz kłódkę to poznasz, po tym, że w środku znajdujesz karteczkę z informację o przeszukaniu (dostałem takie przynajmniej z 2-3 razy).

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, Sebo_b napisał:

Jeśli zdążą to wzywają na lotnisku. Mogą też bagaż otworzyć sami - dlatego warto mieć kłódkę TSA. W Stanach bez takiej kłódki przy zamkniętym bagażu się nie pierniczą tylko po prostu rozcinają torbę. Dostajesz później rozciętą i zestrechowaną, jeśli masz kłódkę to poznasz, po tym, że w środku znajdujesz karteczkę z informację o przeszukaniu (dostałem takie przynajmniej z 2-3 razy).

Ale jeśli mam tam coś, czego nie można przewozić, jak właśnie li-ion, czy butlę pod ciśnieniem, to co robią? Wywalają ten niedozwolonych towar i resztę puszczają? 

Link to post
Share on other sites

Nie miałem takiej sytuacji (choć zdażyło mi się też głupio wieźć baterię w nadawanym). Mogę tylko podejrzewać, że jak nie zdążą Cię wywołać to po prostu wyrzucają.

Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, count.neverest said:

Tak, zgodnie z regulaminem przewoźnika. Moje aku to LiFePo4, nie wiem na czym polega różnica w stosunku do Li-Ion.

Różnica znikoma (LiFePo4 jest odmianą Li-ion). Pokaż mi ten regulamin, bo to dość zaskakujące co piszesz.

 

EDIT: Ze strony FAA:

Quote

Spare (uninstalled) lithium ion and lithium metal batteries must be carried in carry-on baggage only. When a carry-on bag is checked at the gate or at planeside, all spare lithium batteries must be removed from the bag and kept with the passenger in the aircraft cabin. The battery terminals must be protected from short circuit.

 

Edited by Sebo_b
Link to post
Share on other sites

Więc jest tak jak na stronie FAA, urządzenia z bateriami li-ion można w rejestrowanym (FAA dopuszcza to, ale nie zaleca), zapasowe baterie (w tym powebanki) tylko podręczny. 

Link to post
Share on other sites
23 minuty temu, Sebo_b napisał:

zapasowe baterie (w tym powebanki) tylko podręczny. 

No właśnie. A ja bym raczej zaklasyfikował taką stację zasilającą jako powerbank. Pytanie jak to klasyfikuje lotnisko i czy teraz to było szczęście, czy jednak nie ma problemu. 

Link to post
Share on other sites
Just now, MateuszW said:

Pytanie jak to klasyfikuje lotnisko i czy teraz to było szczęście, czy jednak nie ma problemu

Raczej nie zaklasyfikuja jako urzadzenie, bo to jest po prostu bateria. Ja tez raz za Stanów nadałem (niewiedza) i przeszło - chyba nie każdy bagaż jest przeswietlany, albo na skanerze wyglądało to jak urzadzenie (bateria Celestrona, w sumie z wbudowaną latarką, więc może i urządzenie już). 

Link to post
Share on other sites
  • 1 year later...

Również zastanawiam się nad "lotniczym" zasilaniem zestawu na 12V. Są opcje droższe, jak https://www.celestron.com/products/powertank-lithium-pro. Ale zastanawiam się czy tej samej roli nie spełni akumulatorek 12 V, 14 Ah + ładowarka. Akumulator wg producenta 160 Wh, choć jakby przeliczyć 12 V i 14 Ah to wychodzi 168Wh, czy coś źle liczę?

Wydaje się, że takie akumulatorki można by zabrać 2 do bagażu podręcznego, jak myślicie?

Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, holeris napisał:

Również zastanawiam się nad "lotniczym" zasilaniem zestawu na 12V. Są opcje droższe, jak https://www.celestron.com/products/powertank-lithium-pro. Ale zastanawiam się czy tej samej roli nie spełni akumulatorek 12 V, 14 Ah + ładowarka. Akumulator wg producenta 160 Wh, choć jakby przeliczyć 12 V i 14 Ah to wychodzi 168Wh, czy coś źle liczę?

Wydaje się, że takie akumulatorki można by zabrać 2 do bagażu podręcznego, jak myślicie?

Jak najbardziej, ten akumulator zastąpi celestrona za druzgocąco niższą cenę. Na pewno przyda mu się jeszcze jakiś układ zabezpieczający przed rozładowaniem. Co do pojemności, to moim zdaniem jego napięcie nominalne wynosi 11,1V (3,7x3), co daje 155Wh, myślę że to są jakieś ograniczenia, ale mieści się on w wymogach linii. Tak, chyba 2 są dozwolone, są takie ładne tabelki do tego.

Przy takich dużych pewnie istnieje szansa że ktoś na to zwróci uwagę, ale przy małych i średnich aku generalnie co najmniej dwukrotnie przekraczałem limity i nikogo to nie interesowało (są czasami określone śmieszne ilości dodatkowych aku, nawet małych, nie ma się co tym przejmować).

Taki duży akumulator mógłby przykuć uwagę bo wygląda jak ołowiowy. Fajnie by było jakby miał napisaną pojemność, bo ktoś może chcieć to zweryfikować (jak nie ma, to może jakiś screen dowodu zakupu na wszelki wypadek?).

Z powodu trochę niższych napięć, niektóre urządzenia astro mogą mieć drobne problemy, warto to sprawdzić i ew dodać przetwornicę step-up.

Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, holeris napisał:

Również zastanawiam się nad "lotniczym" zasilaniem zestawu na 12V. Są opcje droższe, jak https://www.celestron.com/products/powertank-lithium-pro. Ale zastanawiam się czy tej samej roli nie spełni akumulatorek 12 V, 14 Ah + ładowarka. Akumulator wg producenta 160 Wh, choć jakby przeliczyć 12 V i 14 Ah to wychodzi 168Wh, czy coś źle liczę?

Wydaje się, że takie akumulatorki można by zabrać 2 do bagażu podręcznego, jak myślicie?

Jeśli podróżujesz sam, to dwóch sztuk nie wolno Ci zabrać. Maksymalny dopuszczalny limit przewozu baterii LiON luzem to 160Wh/osobę. Musiałby lecieć ktoś razem z Tobą, aby móc wnieść dwie sztuki takiego akumulatora do samolotu.

Link to post
Share on other sites
21 minut temu, tomchm napisał:

Jeśli podróżujesz sam, to dwóch sztuk nie wolno Ci zabrać. Maksymalny dopuszczalny limit przewozu baterii LiON luzem to 160Wh/osobę. Musiałby lecieć ktoś razem z Tobą, aby móc wnieść dwie sztuki takiego akumulatora do samolotu.

No nie wiem, ja znalazłem taki obrazek i są dwie na osobę.

image.png.cfeb89cac1e49d876458b94efad16eec.png

Link to post
Share on other sites
21 minut temu, tomchm napisał:

Coś mi się w takim razie pomyliło...

Chyba że ja to źle rozumiem i tu chodzi o dwie baterie o łącznej pojemności < 160? Tylko wtedy tworzą się chyba inne problemy natury logicznej :P Więc ja sam nie wiem.

 

Tak czy siak, ja brałem kilka razy jakieś 20 różnych akumulatorów, o łącznej pojemności zdrowo przekraczającej te wartości, przy czym chyba każda miała <100Wh i generalnie nikt tego nie liczył ani nie sprawdzał.

Link to post
Share on other sites

Źle coś gdzieś przeczytałem i sądziłem, że łączna pojemność zabieranych baterii nie może przekroczyć 160Wh, a tu chodzi o pojedynczy powerbank. 

Wynika z tego, że można na pokład samolotu zabrać ze sobą max. dwa powerbanki pod warunkiem, że żaden z nich nie przekracza pojemności energetycznej 160 Wh.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Our picks

    • Jeśli coś jest głupie, ale działa, to nie jest głupie - o nietypowych rozwiązaniach sprzętowych
      Sformułowanie, które można znaleźć w internetach jako jedno z "praw Murphy'ego" przyszło mi na myśl, gdy kolejny raz przeglądałem zdjęcia na telefonie z ostatniego zlotu, mając z tyłu głowy najgłośniejszy marsjański temat na forum. Do rzeczy - jakie macie (bardzo) nietypowe patenty na usprawnienie sprzętu astronomicznego bądź jakieś kreatywne improwizacje w razie awarii czy niezabrania jakiegoś elementu sprzętu  Obstawiam, że @HAMAL mógłby samodzielnie wypełnić treścią taki wątek.
        • Haha
        • Like
      • 14 replies
    • MARS 2020 - mapa albedo powierzchni + pełny obrót 3D  (tutorial gratis)
      Dzisiejszej nocy mamy opozycję Marsa więc to chyba dobry moment żeby zaprezentować wyniki mojego wrześniowego projektu. Pogody ostatnio jak na lekarstwo – od początku października praktycznie nie udało mi się fotografować. Na szczęście wrzesień dopisał jeśli chodzi o warunki seeingowe i udało mi się skończyć długo planowany projekt pełnej mapy powierzchni (struktur albedo) Marsa.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 112 replies
    • Aktualizacja silnika Astropolis - zgłaszanie uwag
      Dzisiaj zaktualizowaliśmy silnik Astropolis do najnowszej wersji (głównie z powodów bezpieczeństwa). Najpoważniejsze błędy zostały już naprawione, ale ponieważ aktualizacja jest dosyć rozbudowana (dotyczy także wyglądu), drobnych problemów na pewno jest więcej. Bez was ich nie namierzymy. Dlatego bardzo proszę o pomoc i wrzucanie tu informacji o napotkanych problemach/błędach.
        • Like
      • 181 replies
    • Insight Investment Astrophotographer of the Year 2020 – mój mały-wielki sukces :)
      Jestem raczej osobą która nie lubi się chwalić i przechwalać… ale tym razem jest to wydarzenie dla mnie tak ważne, że postanowiłem podzielić się z Wami tą niezwykle radosną dla mnie wiadomością.
       
      Moja praca zajęła pierwsze miejsce w kategorii „Planety, komety i asteroidy” podczas tegorocznego konkursu Insight Investment Astronomy Photographer of the Year 2020.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 84 replies
    • Zobaczyć powierzchnię Wenus.... - mapa promieniowania termicznego (sezon 2020)
      Zacznę od zdjęcia a potem będą technikalia, opisy zbierania materiału oraz informacje o obróbce
      6 maja faza Wenus zmalała poniżej 20% więc zaczął się najlepszy okres kiedy możemy podejmować próby rejestracji promieniowania termicznego powierzchni Wenus. Czas ten potrwa mnie więcej 17-18 maja kiedy to planeta będzie już zbyt blisko Słońca i kontrast zmaleje uniemożliwiając (lub utrudniając) rejestrację tego zjawiska.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 30 replies
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.