Jump to content

IC 1318 Atik + Canon 5DMarkII


Nowok76
 Share

Recommended Posts

Czy dobrze rozumiem, te dwa zdjęcia wykonałeś w tym samym czasie (w takich samych warunkach) dwiema równoległymi tubami?

Wprawdzie fotka górna jest naświetlana znacznie dłużej, ale widać wyraźnie różnicę w jakości na korzyść CCD

Link to comment
Share on other sites

47 minut temu, Grzędziel napisał:

Czy dobrze rozumiem, te dwa zdjęcia wykonałeś w tym samym czasie (w takich samych warunkach) dwiema równoległymi tubami?

Wprawdzie fotka górna jest naświetlana znacznie dłużej, ale widać wyraźnie różnicę w jakości na korzyść CCD

Tak. Razem naświetlane. Z tym że canona dopaliłem następnej nocy.

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Grzędziel napisał:

Czy dobrze rozumiem, te dwa zdjęcia wykonałeś w tym samym czasie (w takich samych warunkach) dwiema równoległymi tubami?

Wprawdzie fotka górna jest naświetlana znacznie dłużej, ale widać wyraźnie różnicę w jakości na korzyść CCD

Canon to matryca kolorowa, a Atik z tego co rozumiem - mono. Czy maska Bayera nie ścina realnie sygnału o 1/4 na dzień dobry?

 

Zdjęcie z Canona ma:

krótszy czas (72%)

gorsze QE (przynajmniej 50% ale brakuje trochę źródeł do 5D),

mniejszą aperturę (80%)

dużo większy piksel (326%)

Te procenty - o dziwo - mnożą się prawie do jedności. Dlatego maska Bayera ma decydujące znaczenie.

Abstrahując oczywiście od gigantycznego FOV na plus dla Canona ;)

 

Link to comment
Share on other sites

35 minut temu, Behlur_Olderys napisał:

Te procenty - o dziwo - mnożą się prawie do jedności. Dlatego maska Bayera ma decydujące znaczenie

Jest jeszcze jeden bardzo istotny czynnik na korzyść Atika - filtr Ha. On mu sporo "ułatwia" robotę, choć liczbowo tego nie ujmę :)

 

Ale co innego mnie tu przykuło - to zdjęcie z pełnej klatki w TS65 :) Gratuluję świetnego wyniku. Może nie jest perfekcyjnie, ale bardzo dobrze. Jakaś mikro nie osiowość chyba jest. 

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Behlur_Olderys napisał:

Canon to matryca kolorowa, a Atik z tego co rozumiem - mono. Czy maska Bayera nie ścina realnie sygnału o 1/4 na dzień dobry?

 

Zdjęcie z Canona ma:

krótszy czas (72%)

gorsze QE (przynajmniej 50% ale brakuje trochę źródeł do 5D),

mniejszą aperturę (80%)

dużo większy piksel (326%)

Te procenty - o dziwo - mnożą się prawie do jedności. Dlatego maska Bayera ma decydujące znaczenie.

Abstrahując oczywiście od gigantycznego FOV na plus dla Canona ;)

 

Wszystko się zgadza :-)

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Tom-cio napisał:

SUPERowo Ci to wyszło!

Mistrzostwem świata byłoby palenie luminancji ATIKiem i w tym samym czasie drugą rurą RGB:g:

Do tego dążę, ale zestaw canonowski ma za duży FOV.

Link to comment
Share on other sites

48 minut temu, MateuszW napisał:

Jest jeszcze jeden bardzo istotny czynnik na korzyść Atika - filtr Ha. On mu sporo "ułatwia" robotę, choć liczbowo tego nie ujmę :)

 

Ale co innego mnie tu przykuło - to zdjęcie z pełnej klatki w TS65 :) Gratuluję świetnego wyniku. Może nie jest perfekcyjnie, ale bardzo dobrze. Jakaś mikro nie osiowość chyba jest. 

Zgadza się. Sam doprowadziłem do nieosiowosci przykręcając matrycę bez jednej podkładki.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

A w jaki sposób zrobiłeś osiowość obu TS. Sam chciałbym zrobić takie rozwiązanie aby jednocześnie focić L i kolory. Niestety zgodność osi musi być bardzo duża (kadry muszą się pokrywać). W jaki sposób zrobiłeś regulację? Można prosić o fotkę setupu?

Link to comment
Share on other sites

21 minut temu, AWE napisał:

A w jaki sposób zrobiłeś osiowość obu TS. Sam chciałbym zrobić takie rozwiązanie aby jednocześnie focić L i kolory. Niestety zgodność osi musi być bardzo duża (kadry muszą się pokrywać). W jaki sposób zrobiłeś regulację? Można prosić o fotkę setupu?

Jedną tubę mam przymocowaną obejmami bez regulacji, drugą z regulacją.

Pierwszą ustawiłem tak żeby mieć jasną gwiazdę w centrum kadru. Drugą tubę w LIVE View  regulowałem tak żeby ta sama gwiazda znalazła się w centrum kadru.

Wszystko "na oko"  :-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our picks

    • Droga Mleczna w dwóch gigapikselach
      Zdjęcie jest mozaiką 110 kadrów, każdy po 4 minuty ekspozycji na ISO 400. Wykorzystałem dwa teleskopy Takahashi Epsilon 130D i dwa aparaty Nikon D810A zamocowane na montażu Losmandy G11 wynajętym na miejscu. Teleskopy były ustawione względem siebie pod lekkim kątem, aby umożliwić fotografowanie dwóch fragmentów mozaiki za jednym razem.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 47 replies
    • Przelot ISS z ogniskowej 2350 mm
      Cześć, po kilku podejściach w końcu udało mi się odpowiednio przygotować cały sprzęt i nadążyć za ISS bez stracenia jej ani razu z pola widzenia. Wykorzystałem do tego montaż Rainbow RST-135, który posiada sprzętową możliwość śledzenia satelitów.
      Celestron Edge 9,25" + ZWO ASI183MM. Czas ekspozycji 6 ms na klatkę, końcowy film składa się z grup 40 klatek stackowanych, wyostrzanych i powiększonych 250%.
      W przyszłości chciałbym wrócić do tematu z kamerką ASI174MM, która z barlowem 2x da mi podobną skalę, ale 5-6 razy większą liczbę klatek na sekundę.
      Poniżej film z przelotu, na dole najlepsza klatka.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 70 replies
    • Big Bang remnant - Ursa Major Arc or UMa Arc
      Tytuł nieco przekorny bo nie chodzi tu oczywiście o Wielki Wybuch ale ... zacznijmy od początku.
       
      W roku 1997 Peter McCullough używając eksperymentalnej kamery nagrał w paśmie Ha długą na 2 stopnie prostą linie przecinajacą niebo.
       
      Peter McCullough na konferencji pokazał fotografię Robertowi Benjamin i obaj byli pod wrażeniem - padło nawet stwierdzenie: “In astronomy, you never see perfectly straight lines in the sky,”
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 16 replies
    • Jeśli coś jest głupie, ale działa, to nie jest głupie - o nietypowych rozwiązaniach sprzętowych
      Sformułowanie, które można znaleźć w internetach jako jedno z "praw Murphy'ego" przyszło mi na myśl, gdy kolejny raz przeglądałem zdjęcia na telefonie z ostatniego zlotu, mając z tyłu głowy najgłośniejszy marsjański temat na forum. Do rzeczy - jakie macie (bardzo) nietypowe patenty na usprawnienie sprzętu astronomicznego bądź jakieś kreatywne improwizacje w razie awarii czy niezabrania jakiegoś elementu sprzętu  Obstawiam, że @HAMAL mógłby samodzielnie wypełnić treścią taki wątek.
        • Haha
        • Like
      • 43 replies
    • MARS 2020 - mapa albedo powierzchni + pełny obrót 3D  (tutorial gratis)
      Dzisiejszej nocy mamy opozycję Marsa więc to chyba dobry moment żeby zaprezentować wyniki mojego wrześniowego projektu. Pogody ostatnio jak na lekarstwo – od początku października praktycznie nie udało mi się fotografować. Na szczęście wrzesień dopisał jeśli chodzi o warunki seeingowe i udało mi się skończyć długo planowany projekt pełnej mapy powierzchni (struktur albedo) Marsa.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 134 replies
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.