Jump to content
Nowok76

IC 1318 Atik + Canon 5DMarkII

Recommended Posts

Czy dobrze rozumiem, te dwa zdjęcia wykonałeś w tym samym czasie (w takich samych warunkach) dwiema równoległymi tubami?

Wprawdzie fotka górna jest naświetlana znacznie dłużej, ale widać wyraźnie różnicę w jakości na korzyść CCD

Share this post


Link to post
Share on other sites
47 minut temu, Grzędziel napisał:

Czy dobrze rozumiem, te dwa zdjęcia wykonałeś w tym samym czasie (w takich samych warunkach) dwiema równoległymi tubami?

Wprawdzie fotka górna jest naświetlana znacznie dłużej, ale widać wyraźnie różnicę w jakości na korzyść CCD

Tak. Razem naświetlane. Z tym że canona dopaliłem następnej nocy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

masz filtr uv/ir cut w Canonie?

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Grzędziel napisał:

Czy dobrze rozumiem, te dwa zdjęcia wykonałeś w tym samym czasie (w takich samych warunkach) dwiema równoległymi tubami?

Wprawdzie fotka górna jest naświetlana znacznie dłużej, ale widać wyraźnie różnicę w jakości na korzyść CCD

Canon to matryca kolorowa, a Atik z tego co rozumiem - mono. Czy maska Bayera nie ścina realnie sygnału o 1/4 na dzień dobry?

 

Zdjęcie z Canona ma:

krótszy czas (72%)

gorsze QE (przynajmniej 50% ale brakuje trochę źródeł do 5D),

mniejszą aperturę (80%)

dużo większy piksel (326%)

Te procenty - o dziwo - mnożą się prawie do jedności. Dlatego maska Bayera ma decydujące znaczenie.

Abstrahując oczywiście od gigantycznego FOV na plus dla Canona ;)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

SUPERowo Ci to wyszło!

Mistrzostwem świata byłoby palenie luminancji ATIKiem i w tym samym czasie drugą rurą RGB:g:

Share this post


Link to post
Share on other sites
35 minut temu, Behlur_Olderys napisał:

Te procenty - o dziwo - mnożą się prawie do jedności. Dlatego maska Bayera ma decydujące znaczenie

Jest jeszcze jeden bardzo istotny czynnik na korzyść Atika - filtr Ha. On mu sporo "ułatwia" robotę, choć liczbowo tego nie ujmę :)

 

Ale co innego mnie tu przykuło - to zdjęcie z pełnej klatki w TS65 :) Gratuluję świetnego wyniku. Może nie jest perfekcyjnie, ale bardzo dobrze. Jakaś mikro nie osiowość chyba jest. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Behlur_Olderys napisał:

Canon to matryca kolorowa, a Atik z tego co rozumiem - mono. Czy maska Bayera nie ścina realnie sygnału o 1/4 na dzień dobry?

 

Zdjęcie z Canona ma:

krótszy czas (72%)

gorsze QE (przynajmniej 50% ale brakuje trochę źródeł do 5D),

mniejszą aperturę (80%)

dużo większy piksel (326%)

Te procenty - o dziwo - mnożą się prawie do jedności. Dlatego maska Bayera ma decydujące znaczenie.

Abstrahując oczywiście od gigantycznego FOV na plus dla Canona ;)

 

Wszystko się zgadza :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Tom-cio napisał:

SUPERowo Ci to wyszło!

Mistrzostwem świata byłoby palenie luminancji ATIKiem i w tym samym czasie drugą rurą RGB:g:

Do tego dążę, ale zestaw canonowski ma za duży FOV.

Share this post


Link to post
Share on other sites
48 minut temu, MateuszW napisał:

Jest jeszcze jeden bardzo istotny czynnik na korzyść Atika - filtr Ha. On mu sporo "ułatwia" robotę, choć liczbowo tego nie ujmę :)

 

Ale co innego mnie tu przykuło - to zdjęcie z pełnej klatki w TS65 :) Gratuluję świetnego wyniku. Może nie jest perfekcyjnie, ale bardzo dobrze. Jakaś mikro nie osiowość chyba jest. 

Zgadza się. Sam doprowadziłem do nieosiowosci przykręcając matrycę bez jednej podkładki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A w jaki sposób zrobiłeś osiowość obu TS. Sam chciałbym zrobić takie rozwiązanie aby jednocześnie focić L i kolory. Niestety zgodność osi musi być bardzo duża (kadry muszą się pokrywać). W jaki sposób zrobiłeś regulację? Można prosić o fotkę setupu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Żółta kartka mistrzu, winieta, ciapaki nie usunięte..... eeeee nie nooooo....

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 minut temu, AWE napisał:

A w jaki sposób zrobiłeś osiowość obu TS. Sam chciałbym zrobić takie rozwiązanie aby jednocześnie focić L i kolory. Niestety zgodność osi musi być bardzo duża (kadry muszą się pokrywać). W jaki sposób zrobiłeś regulację? Można prosić o fotkę setupu?

Jedną tubę mam przymocowaną obejmami bez regulacji, drugą z regulacją.

Pierwszą ustawiłem tak żeby mieć jasną gwiazdę w centrum kadru. Drugą tubę w LIVE View  regulowałem tak żeby ta sama gwiazda znalazła się w centrum kadru.

Wszystko "na oko"  :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, _Spirit_ napisał:

Żółta kartka mistrzu, winieta, ciapaki nie usunięte..... eeeee nie nooooo....

 

Następnym razem bardziej się przyłożę :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.