Skocz do zawartości

Kamerki ASI178MC czy ASI385MC


wismat

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. 
Chciałbym w przyszłości zakupić kamerkę do teleskopu i chciałbym prosić o radę. Mam upatrzone 2 pozycje różniące się trochę od siebie i może wy jako bardziej doświadczeni w temacie dacie mi cenne wskazówki. 
Ponieważ w najbliższym czasie będę dopiero ustawiał lunetkę biegunową, a moje astrofoto ograniczało się do robienia zdjęć księżyca przez teleskop+telefon, jestem kompletnie zielony w temacie i nie wiem co bardziej będzie dla mnie bardziej odpowiednie.
Nie ukrywam,że planety widzę przez okular więc chciałbym czegoś więcej. Ponieważ nie mam za bardzo czasu i umiejętności na dodawanie barw w kamerkach monochromatycznych więc od razu zawęziłem grono kamer do tych kolorowych. Niestety ze względu na cenę muszę na razie odpuścić kamery chłodzone ponieważ są 2x droższe.

Mam dwie propozycje. Obie są na USB 3.0
ZWO ASI 178 MC
ZWO ASI 385 MC

Cenowo wychodzą praktycznie tak samo (ok. 1400-1600zł) z tym że mają różne parametry.
Z takich najistotniejszych różnic to:

ASI178 ma 6,4 mpx 3096x2080 a ASI385 ma 2,12 mpx 1936x1096
ASI178 ma rozmiar piksela 2,4µm, a ASI385 ma 3,75µm
jak dotąd może się wydawać że ASI178 a dużo lepsze parametry bo ma i mniejsze piksele i większą rozdzielczość, ale..
ASI178 może mieć 60kl/s a ASI385 może mieć 120kl/s.
ASI178 ma maksymalny czas naświetlania 1000 sekund (ok.16min), a ASI385 2000 sekund (ponad 33min).

 

Z instrukcji obu kamer wyczytałem że istotną rzeczą jest wysokie QE oraz niski parametr szumów.
Nie do końca rozumiem jeszcze te wykresy więc jak ktoś by mógł wejść i zerknąć jak to wygląda byłbym wdzięczny (w instrukcji podpunkt 5):
ASI 178 https://astronomy-imaging-camera.com/manuals/ASI178%20Manual%20EN.pdf
ASI 385 https://astronomy-imaging-camera.com/manuals/ASI385%20Manual%20EN.pdf