Skocz do zawartości

Kompletowanie zestawu do astrofoto


Stachu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Od pewnego czasu jestem posiadaczem teleskopu Seben Star Sheriff 1000-114 na montażu eq 3. Chciałbym rozpocząć swoją przygodę z astrofotografią. 

Jednak nie znam się na sprzęcie, a budżet też mam ograniczony. Chciałbym dokupić do niego podstawowy napęd, (w miare możliwości) chciałbym się zmieścić w 500zł.

Chodzi mi  dosłownie o podstawy do astrofoto, myśle także nad tym czy nie dało by się takiego zestawu podłąćzyć do komputera. tutaj pojawia się kolejne pytanie. 

Czy tak się da? i jakiego potrzebuje do tego oprogramowania, kabli?

Byłbym wdzięczny za wszelką pomoc. 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brniesz w ślepą uliczkę , nic dobrego z tego nie wydusisz a tylko wyrzucisz pieniądze w "błoto". Ten teleskop nie nadaje się do astrofoto, Jeśli chodzi o montaż , to piszesz EQ3 , masz na myśli EQ3-2 ? Jeśli tak to jest jakaś baza na której możesz zbudować prosty zestaw astrofoto.

Edytowane przez gryf188
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, gryf188 napisał:

Brniesz w ślepą uliczkę , nic dobrego z tego nie wydusisz a tylko wyrzucisz pieniądze w "błoto". Ten teleskop nie nadaje się do astrofoto.

Czyli mówisz żebym nie inwestował na razie w astrofoto? Teleskop dopiero co zakupiłem, więc tuby za szybko nie wymienie. I tak chodziło mi o EQ3-2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, maciek z napisał:

Czym chcesz rejestrować obraz ? 

Posiadam bezlusterkowca lumixa gx7, robiłem nim zdjęcia drogi mlecznej i chciałem nim też spróbować astrofoto dsów. Na razie nie moge pozwolić sobie na wymianę sprzętu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudna sprawa bo ten teleskop zupełnie nadaje się do astrofoto DS-ów. Może od biedy Księżyc. Szkoda, że nie poradziłeś się przed jego zakupem. Prawda jest przykra , ale to sprzęt bardzo marny.