Skocz do zawartości

Noc cudów.


Mariusz Psut

Rekomendowane odpowiedzi

Fajnie, może warto byłoby trzymać opisy Twoich magicznych nocy w jednym, autorskim wątku.

Łatwiej będzie śledzić Twoje postępy :)

 

Nie, nie ma możliwości abyś zobaczył fazy księżyców Jowisza. 

 

O ile nie widziałeś do listy na następną noc polecam moje (nie tylko) ulubione "Hichoty" czyli podwójną gromadę otwartą (a raczej dwie) na granicy Perseusza i Kasjopei.

To dla mnie często "obiekt pocieszenia" - zawsze wygląda fajnie.

Oficjalne oznaczenie: NGC884+NGC869

Łatwo znaleźć - na przedłużeniu dwóch gwiazdek z "W" Kasjopei. Jest widoczna gołym okiem. 

Edytowane przez Agent Smith
  • Lubię 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, MaciejK87 napisał:

Ja ostatnio "studiuję" gromadę podwójna w Perseuszu. Jest faktycznie piękna. Swoją drogą dlaczego mówi się na nią "chichoty"? Nie mogę się dokopać do informacji na ten temat.

Bo oznaczana jest literami h i χ Persei czyli po naszemu ha i hi Persusza.

Edytowane przez oicam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za bardzo nie wiem jak taki wątek założyć. Sam pomysł świetny.

Co do tego księżyca to jego świetlisty punkt nie był idealną kulką,wydawał się lekko nadgryziony od strony planety. A może to wyobraźnia.

Niestety w tym tygodniu mam nocną zmianę więc obserwacji nie będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, MaciejK87 napisał:

Ja ostatnio "studiuję" gromadę podwójna w Perseuszu. Jest faktycznie piękna. Swoją drogą dlaczego mówi się na nią "chichoty"? Nie mogę się dokopać do informacji na ten temat.

Nazwa to Hi hi Persei.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minute ago, Mariusz Psut said:

Za bardzo nie wiem jak taki wątek założyć. Sam pomysł świetny.

 

No...właśnie go założyłeś (a nawet dwa, licząc wczorajszy)

Po prostu pisz dalej w tym wątku, poproś kogoś z administracji o scalenie i jeśli chcesz zmianę tytułu.

Powodzenia.