Skocz do zawartości

Okular długoogniskowy - prośba o radę.


MateuszK

Rekomendowane odpowiedzi

Męczę się już tydzień z wyborem okularu długoogniskowego. Potrzebuję czegoś z zakresu 24-30mm

Interesuje mnie ten model: https://teleskopy.pl/product_info.php?cPath=22_319&products_id=2214&lunety=Okular Explore Scientific 24 mm 2 82 stopnie Ar

Warto go kupić? Może lepiej coś innego? Chciałbym Was prosić o radę. Nie mam jeszcze doświadczenia. Budżet około 1200zł. Nie chcę polować na używane.

Z góry dziękuję za każdą pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, kjacek napisał:

A do jakiego teleskopu? 

 

Ja miałem ES24mm 82st w F5 i dawał radę. Mogę go polecić do takiego sprzętu. 

Na dniach przesiadam się na Newtona SW 10" Flex Tube. Mam ES 14 i 4.7 jestem z nich zadowolony. Teraz będzie mi brakować właśnie okularu do małych powiększeń. Pytanie czy faktycznie potrzebuje, aż 82 stopnie... może to już tylko chciejstwo :haha:

Edytowane przez MateuszK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

   Posiadam GSO 10" i miałem taki sam dylemat z okularem długoogniskowym jak Ty,  z autopsji wiem że nie warto oszczędzać. W moim przypadku był to okular 30mm. Swego czasu trochę przerobiłem tych 30 szukając zamiennika do  zestawowego, aż w końcu nabyłem  Es 30mm 82 stopnie z którego jestem zadowolony. Jest o 99 zł droższy od twojej założonej sumy ale warto. Nie ma większej konkurencji w swoim przedziale cenowym i jest porównywalny z Naglerem 31mm który kosztuje o wiele więcej niż Es.

Niżej masz recenzję.

http://www.astronoce.pl/recenzje.php?id=103

Edytowane przez czarny1979
  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, czarny1979 napisał: