Jump to content

Kalibracja OSC flat, dark flat - ZWO ASI 294C PRO


kubaman
 Share

Recommended Posts

A więc tak - śmiesznie i krótko. Zrobiłem - uwaga - flaty. Może drugi raz w życiu.

I mam taki efekt po ich użyciu (kalibracja lightów flatami, bo tylko je mam, później debayer i dalej normlanie).

Raczej nie o to chodzi, jak mniemam.

 

image.png.347203ee63a2dc41c9a0cf9ef7c268a9.png

Link to comment
Share on other sites

W niektórych układach akwizycji np. w moim FLI przy współpracy z Maximem wymagany jest dark, inaczej flat przekompensuje obraz jak u Ciebie. A już z STL albo ATIkiem nie jest potrzebny. To pewnie jest zaszyte gdzieś w naglłowku FITS ale nie wiem gdzie. Nie ma znaczenia jak wiesz jak sobie poradzić.

Link to comment
Share on other sites

Tu jeszcze masz informacje na ten temat. https://bbs.astronomy-imaging-camera.com/viewtopic.php?f=21&t=8007&start=30 Różne informacje piszą na temat kalibracji flatami dla tej kamery np. że przy czasach poniżej 3s sensor dokonuje wewnętrznej obróbki i trzeba robić flaty 3s lub dłuższe (dlatego też podobno nie działa dobrze bias i zamiast tego trzeba stosować dark flaty). Jestem bardzo ciekawy jak się z tym uporasz, bo kamera na papierze jest bardzo dobra, ale trochę odstrasza mnie kalibracja.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

6 godzin temu, Zorg7 napisał:

Tu jeszcze masz informacje na ten temat. https://bbs.astronomy-imaging-camera.com/viewtopic.php?f=21&t=8007&start=30 Różne informacje piszą na temat kalibracji flatami dla tej kamery np. że przy czasach poniżej 3s sensor dokonuje wewnętrznej obróbki i trzeba robić flaty 3s lub dłuższe (dlatego też podobno nie działa dobrze bias i zamiast tego trzeba stosować dark flaty). Jestem bardzo ciekawy jak się z tym uporasz, bo kamera na papierze jest bardzo dobra, ale trochę odstrasza mnie kalibracja.

A możesz podpowiedzieć jak wykonać dark flata?. Z góry dzięki za info.

Link to comment
Share on other sites

Kuba A ty znów  pod prąd . . .

W stosowaniu klatek kalibracyjnych nie ma pełnej dowolności . Stosując samą klatkę flat potęgujesz sygnał bias itp ...

 

http://deepskystacker.free.fr/english/theory.htm

 

Any other combination leads to improper calibration so you should stick with one of these 3 possibilities.

 

 

Edited by .zombi.
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, Auron napisał:

A możesz podpowiedzieć jak wykonać dark flata?. Z góry dzięki za info.

Tak samo jak każdego Darka tzn. parametry te same co klatki Flat (czas, temperatura, gain, offset...). Klatka Dark Flat to Dark do kalibrowania Flata analogicznie jak zwykły Dark dla klatki Light. Ponieważ w Dark Flat jest już zawarty sygnał BIAS to przy ich wykorzystaniu nie kalibrujemy klatki Flat Biasem.

 

Klatek Light też nie kalibrujemy BIASem jak mamy Darki. Biasy służą wtedy tyko do Flatów.

 

4 godziny temu, wessel napisał:

A przepraszam jaka to kamera?

Opisany problem mają użytkownicy ASI294MC PRO.

Edited by Zorg7
Link to comment
Share on other sites

no dobra, zrobiłem ale dalej nie chce zafungować

do moich flatów o czasie 1,87s zrobiłem dark flaty, w temp jak flaty i z czasami jak flaty

dorobiłem darki 180s i zrobiłem mastera

skalibrowałem flaty dark flatami i zrobiłem mastera

następnie skalibrowałem lighty master darkiem i skalibrowanym master flatem

 

i wyszło słabo, choć odrobinę lepiej

 

image.png.92fc4108d702198cfd71935d624a217b.png

 

P.S. przynajmniej dar current został usunięty, darki działają

Edited by kubaman
Link to comment
Share on other sites

Debayeryzacja przed kalibracją to nie jest dobry pomysł.

Spróbuj w Pixie rozbić  flata przy pomocy SplitCFA. Następnie wyrównaj 4 pliki powstałe z rozbicia przy pomocy LinearFit (analogicznie jak RGB). Po wyrównaniu scal wszystkie pliki MergeCFA. Tak zmodyfikowanego flata wykorzystaj do kalibracji.

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, MareQ napisał:

Debayeryzacja przed kalibracją to nie jest dobry pomysł.

Spróbuj w Pixie rozbić  flata przy pomocy SplitCFA. Następnie wyrównaj 4 pliki powstałe z rozbicia przy pomocy LinearFit (analogicznie jak RGB). Po wyrównaniu scal wszystkie pliki MergeCFA. Tak zmodyfikowanego flata wykorzystaj do kalibracji.

Bez debayeryzacji pix totalnie głupieje przy składaniu materiału z mojego canona. To moje jedyne doświadczenie z OSC.

Link to comment
Share on other sites

43 minuty temu, Krzychoo226 napisał:

To moje jedyne doświadczenie z OSC.

z OSC to wygląda tak
Kalibracja -> Debayeryzacja -> Alignacja -> ważenie i inne pierdy -> stack

 

z mono:

Kalibracja -> Alignacja -> ważenie i inne pierdy -> stack

 

:-)

Dla kamer kolorowych przy tworzeniu grupy FLAT w Maxiu wymagane jest ustawienie Boxcar Filter (prawy dolny róg Set Calibration -> Flat Normalization), przy mono - wybieramy tam Monochrome.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, dziki napisał:

Na posłuchanie kolegów i dorzucenia biasów do klatek kalibracyjnych jeszcze jest czas ;)

Peace, MSPANC ;)

ha ha ha, bardzo wyszukany sarkazm ale nietrafiony

idąc za radą zombiego i wskazówkom zorga z przytoczonego wątku zrobiłem dokładnie to (powiedz mi gdzie tu są biasy, to się pośmiejemy razem :) )

image.png.380ceae346ee190e35a3a1fa2ac7f454.png

 

3 godziny temu, Pav1007 napisał:

z OSC to wygląda tak
Kalibracja -> Debayeryzacja -> Alignacja -> ważenie i inne pierdy -> stack

dokłądnie tak robię, przyc zym w PIXie

Link to comment
Share on other sites

  • Pav1007 changed the title to Kalibracja OSC flat, dark flat - ZWO ASI 294C PRO
  • Hans pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Our picks

    • Droga Mleczna w dwóch gigapikselach
      Zdjęcie jest mozaiką 110 kadrów, każdy po 4 minuty ekspozycji na ISO 400. Wykorzystałem dwa teleskopy Takahashi Epsilon 130D i dwa aparaty Nikon D810A zamocowane na montażu Losmandy G11 wynajętym na miejscu. Teleskopy były ustawione względem siebie pod lekkim kątem, aby umożliwić fotografowanie dwóch fragmentów mozaiki za jednym razem.
        • Like
      • 37 replies
    • Przelot ISS z ogniskowej 2350 mm
      Cześć, po kilku podejściach w końcu udało mi się odpowiednio przygotować cały sprzęt i nadążyć za ISS bez stracenia jej ani razu z pola widzenia. Wykorzystałem do tego montaż Rainbow RST-135, który posiada sprzętową możliwość śledzenia satelitów.
      Celestron Edge 9,25" + ZWO ASI183MM. Czas ekspozycji 6 ms na klatkę, końcowy film składa się z grup 40 klatek stackowanych, wyostrzanych i powiększonych 250%.
      W przyszłości chciałbym wrócić do tematu z kamerką ASI174MM, która z barlowem 2x da mi podobną skalę, ale 5-6 razy większą liczbę klatek na sekundę.
      Poniżej film z przelotu, na dole najlepsza klatka.
        • Like
      • 69 replies
    • Big Bang remnant - Ursa Major Arc or UMa Arc
      Tytuł nieco przekorny bo nie chodzi tu oczywiście o Wielki Wybuch ale ... zacznijmy od początku.
       
      W roku 1997 Peter McCullough używając eksperymentalnej kamery nagrał w paśmie Ha długą na 2 stopnie prostą linie przecinajacą niebo.
       
      Peter McCullough na konferencji pokazał fotografię Robertowi Benjamin i obaj byli pod wrażeniem - padło nawet stwierdzenie: “In astronomy, you never see perfectly straight lines in the sky,”
        • Like
      • 16 replies
    • Jeśli coś jest głupie, ale działa, to nie jest głupie - o nietypowych rozwiązaniach sprzętowych
      Sformułowanie, które można znaleźć w internetach jako jedno z "praw Murphy'ego" przyszło mi na myśl, gdy kolejny raz przeglądałem zdjęcia na telefonie z ostatniego zlotu, mając z tyłu głowy najgłośniejszy marsjański temat na forum. Do rzeczy - jakie macie (bardzo) nietypowe patenty na usprawnienie sprzętu astronomicznego bądź jakieś kreatywne improwizacje w razie awarii czy niezabrania jakiegoś elementu sprzętu  Obstawiam, że @HAMAL mógłby samodzielnie wypełnić treścią taki wątek.
        • Haha
        • Like
      • 26 replies
    • MARS 2020 - mapa albedo powierzchni + pełny obrót 3D  (tutorial gratis)
      Dzisiejszej nocy mamy opozycję Marsa więc to chyba dobry moment żeby zaprezentować wyniki mojego wrześniowego projektu. Pogody ostatnio jak na lekarstwo – od początku października praktycznie nie udało mi się fotografować. Na szczęście wrzesień dopisał jeśli chodzi o warunki seeingowe i udało mi się skończyć długo planowany projekt pełnej mapy powierzchni (struktur albedo) Marsa.
        • Like
      • 131 replies
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.