Jump to content

Kalibracja OSC flat, dark flat - ZWO ASI 294C PRO


kubaman
 Share

Recommended Posts

no dobra, temat się nie wyczerpał.

 

mam w tej chwili trzy obiekty zrobione OSC 294C które czekają na obróbkę, ale ta mi się nie udaje.

Na sam początek nie jestem w stanie skalibrować materiału.

 

Przykład:

NGC 1333, łącznie ok 10 godzin na Esprit 80/400

 

DarkFlat

image.png.8a10fc6b5198fe94648fd9720d86b972.png

Flat (3,3 sek)

image.png.d21d8c3ed68373e8b378410b034ff1c1.png

 

Dark:

image.png.83e7047910b3ba376ca6d682cf450511.png

 

Surowy sub 300s (tylko dabayer i STF)

image.png.7d202908da6852dec5eb1615c6904fff.png

 

 

Skalibrowany sub (zrobiłem to juz całkiem ręznie korzystając z PixeklMath na pojedyńczym subie.

sub(d) = Sub-dark, Image = sub(d) / flat

image.png.d442c16366a5c9c08266daad864e73b6.png

 

Masakra. Co więcej widać ciemniejszy prostokąt - widziałem coś takiego na forum ZWO, jest to odcisk ogniwa Peltiera.

Po zastosowaniu ABE robi się zjadliwie, choć jak na skalibrowaną klatkę to dupa. Niestety przy stacku 110 zdjęć robi się gorzej, bo warunki były zmienne i gradien się rozkładał.

image.png.7840ad283a0a3b6c324b2f6d9e7dfb46.png

 

 

a dla ciekawości prezentuję jak wygląda odrzucone tło z ABE. Wyraźnie widać okrąg od moim zdaniem tuby, więc kalibracja się nie udała.

image.png.e641fc485706c98c192e3efff1f6c29c.png

 

 

 

Jestem bezsilny.

Mam ponad 20 godzin materiału gdzie mam identyczne wyniki kalibracji..

 

 

 

 

 

 

 

Edited by kubaman
Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, kubaman napisał:

Skalibrowany sub (zrobiłem to juz całkiem ręznie korzystając z PixeklMath na pojedyńczym subie.

sub(d) = Sub-dark, Image = sub(d) / flat

 

Powinno być sub(d) = Sub-dark, Image = sub(d) / (flat - dark flat). Odejmowałeś Dark flata od flata?.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
W dniu 29.09.2019 o 13:29, kubaman napisał:

no dobra, temat się nie wyczerpał.

 

mam w tej chwili trzy obiekty zrobione OSC 294C które czekają na obróbkę, ale ta mi się nie udaje.

Na sam początek nie jestem w stanie skalibrować materiału.

 

Przykład:

NGC 1333, łącznie ok 10 godzin na Esprit 80/400

 

DarkFlat

image.png.8a10fc6b5198fe94648fd9720d86b972.png

Flat (3,3 sek)

image.png.d21d8c3ed68373e8b378410b034ff1c1.png

 

Dark:

image.png.83e7047910b3ba376ca6d682cf450511.png

 

Surowy sub 300s (tylko dabayer i STF)

image.png.7d202908da6852dec5eb1615c6904fff.png

 

 

Skalibrowany sub (zrobiłem to juz całkiem ręznie korzystając z PixeklMath na pojedyńczym subie.

sub(d) = Sub-dark, Image = sub(d) / flat

image.png.d442c16366a5c9c08266daad864e73b6.png

 

Masakra. Co więcej widać ciemniejszy prostokąt - widziałem coś takiego na forum ZWO, jest to odcisk ogniwa Peltiera.

Po zastosowaniu ABE robi się zjadliwie, choć jak na skalibrowaną klatkę to dupa. Niestety przy stacku 110 zdjęć robi się gorzej, bo warunki były zmienne i gradien się rozkładał.

image.png.7840ad283a0a3b6c324b2f6d9e7dfb46.png

 

 

a dla ciekawości prezentuję jak wygląda odrzucone tło z ABE. Wyraźnie widać okrąg od moim zdaniem tuby, więc kalibracja się nie udała.

image.png.e641fc485706c98c192e3efff1f6c29c.png

 

 

 

Jestem bezsilny.

Mam ponad 20 godzin materiału gdzie mam identyczne wyniki kalibracji..

 

 

 

 

 

 

 

Hej, czy udało Ci się rozwiązać ten problem?, bo ja mam dokładnie ten sam i nie mam już pomysłów, zastanawiam się nawet czy na pewno z tą kamerą jest wszystko ok i czy nie odesłać jej w ramach gwarancji u mnie to wygląda tak:

stack z kalibracją masterdark+masterflat+masterdarkflat (STF)

image.png.b5a527060dc25ba245ad3d24b209542c.png

masterflat (STF)

image.png.cbf281b328e7d6999efe4305839dfd51.png

Masterdark (STF)

image.png.8f53977b7acac13d1169bb4da0573da6.png

Masterdarkflat (STF)

image.png.c6fbc1f8029706311c19abed6a72ee47.png

Całość składana w maximie na chyba już wszystkie sposoby, nie poradzę się z tym uporać, czy ktoś ma rozwiązanie tego problemu ? A miało być tak pięknie :(

Edited by Grzegorz Czernecki
Link to comment
Share on other sites

Grzegorz Czernecki

Próbowałeś pójść po linii najmniejszego oporu, tj wrzucając wszystko w DSS? 

 

Przy całym wyrafinowaniu Pixinsighta to jednak często dostaję stacka, który zwyczajnie źle wygląda i widać, że ciężko będzie nad tym pracować. Nieważne czy ręcznie robię wszystko jak opisują czy w WBPP( taki skrypt, który wykonuje wszystko automatycznie, nawet wybiera optymalną klatkę referencyjną).

 

DSS na tym samym materiale daje mi fajnego, "gładkiego" stacka i to pokazuje mi, że z kamerą wszystko ok

Link to comment
Share on other sites

17 godzin temu, Maciek Łukasz napisał:

Grzegorz Czernecki

Próbowałeś pójść po linii najmniejszego oporu, tj wrzucając wszystko w DSS? 

 

Przy całym wyrafinowaniu Pixinsighta to jednak często dostaję stacka, który zwyczajnie źle wygląda i widać, że ciężko będzie nad tym pracować. Nieważne czy ręcznie robię wszystko jak opisują czy w WBPP( taki skrypt, który wykonuje wszystko automatycznie, nawet wybiera optymalną klatkę referencyjną).

 

DSS na tym samym materiale daje mi fajnego, "gładkiego" stacka i to pokazuje mi, że z kamerą wszystko ok

Po poskładaniu w dss stack otwarty w Pixie wygląda tak ( STF ), już nie mam koncepcji, zaczynam podejrzewać , że z tą kamerą jest coś nie tak, bo zaraz po zakupie nie było z tym problemu, z tym , że wcześniej używałem jej tylko pod ciemnym bieszczadzkim niebem a teraz testuję w Katowicach.

image.png.6c75b71c827e38f7704162b6dfd2b70d.png

Link to comment
Share on other sites

19 minut temu, Grzegorz Czernecki napisał:

Po poskładaniu w dss stack otwarty w Pixie wygląda tak ( STF )

Jak na OSC kolor wyglada ok.

Wykonaj kalibracje koloru i wczesniejsza neutralizacja tla.

 

Na szybko mozesz wylaczyc łańcuch zaznaczony strzalka. Dopiero po tym wykonaj CTRL+A.

obraz.png.107aad6b245eea1146fdbe9c5e2ca628.png

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

witam.

podepnę się pod temat, chociaż u mnie nie chodzi o kalibrację, a klatki light, dokładnie to nie wiem dlaczego wokół gwiazd powstaje halo? czy może to coś innego? że nie jest dokładnie w osi widać o razu, to jeszcze do ustawienia.

zdjęcia robione przy temp. powyżej 14 st. cooler ustawiony na temp -10 st. teleskop SW80ED, flattener 0,85 SW, kamera 294 mc pro, bez filtrów, odległość matryca-flattener książkowa 55 mm, czasy klatek: 60s, 90s i 300s, czy to brak otrości?, a wygląda to tak :

 

294.300.jpg

294.90.jpg

294.60.jpg

Edited by esiulek
Link to comment
Share on other sites

W dniu 29.09.2019 o 13:29, kubaman napisał:

no dobra, temat się nie wyczerpał.

 

mam w tej chwili trzy obiekty zrobione OSC 294C które czekają na obróbkę, ale ta mi się nie udaje.

Na sam początek nie jestem w stanie skalibrować materiału.

 

Przykład:

NGC 1333, łącznie ok 10 godzin na Esprit 80/400

 

DarkFlat

image.png.8a10fc6b5198fe94648fd9720d86b972.png

Flat (3,3 sek)

image.png.d21d8c3ed68373e8b378410b034ff1c1.png

 

Dark:

image.png.83e7047910b3ba376ca6d682cf450511.png

 

Surowy sub 300s (tylko dabayer i STF)

image.png.7d202908da6852dec5eb1615c6904fff.png

 

 

Skalibrowany sub (zrobiłem to juz całkiem ręznie korzystając z PixeklMath na pojedyńczym subie.

sub(d) = Sub-dark, Image = sub(d) / flat

image.png.d442c16366a5c9c08266daad864e73b6.png

 

Masakra. Co więcej widać ciemniejszy prostokąt - widziałem coś takiego na forum ZWO, jest to odcisk ogniwa Peltiera.

Po zastosowaniu ABE robi się zjadliwie, choć jak na skalibrowaną klatkę to dupa. Niestety przy stacku 110 zdjęć robi się gorzej, bo warunki były zmienne i gradien się rozkładał.

image.png.7840ad283a0a3b6c324b2f6d9e7dfb46.png

 

 

a dla ciekawości prezentuję jak wygląda odrzucone tło z ABE. Wyraźnie widać okrąg od moim zdaniem tuby, więc kalibracja się nie udała.

image.png.e641fc485706c98c192e3efff1f6c29c.png

 

 

 

Jestem bezsilny.

Mam ponad 20 godzin materiału gdzie mam identyczne wyniki kalibracji..

 

 

 

 

 

 

 

A analizowałeś ugianie się wyciagu lub innego elementu? Dodatkowo widzę że może być problem z wyczernieniem / odblaskami. 

Link to comment
Share on other sites

 

W dniu 5.10.2020 o 14:08, esiulek napisał:

dokładnie to nie wiem dlaczego wokół gwiazd powstaje halo? czy może to coś innego

Jesteś pewien ostrości? Wygląda trochę jak brak ostrości lub/i może coś zaparowało? Używasz grzałek?

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Maetrik napisał:

 

Jesteś pewien ostrości? Wygląda trochę jak brak ostrości lub/i może coś zaparowało? Używasz grzałek?

zaparować raczej nie, temp była cały czas powyżej 14 st. punkt rosy coś koło 8 st. ale z ostrością może być, zdałem się na APT i jego moduł ostrzenia, grzałki dojechały dopiero dzisiaj, przy najbliższej pogodzie potestuję

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, esiulek napisał:

zdałem się na APT i jego moduł ostrzenia

Zdecydowanie nieostre . Problem rozwiązany :)

 

Ostatnio nabyłem właśnie taką kamerkę i z zaciekawieniem przeczytałem temat. Spróbowałem skalibrować materiał w Pixie i poszło bez problemu przy pomocy klasycznych metod. Nie musiałem stosować darkflatów jako biasów , aby kalibracja była poprawna . 

Pobawiłem się przy tym materiałem i byłem zaskoczony, ile można wydobyć z 5 klatek po 180 sek .

Irys_kubaman.thumb.jpg.26f4ed3d7d9996931c53cc72395dbf39.jpg

Oczywiście to RASA , ale  sama kamera także sprawiła  się wyśmienicie.

 

Nawiasem mówiąc widziałem na forum ogłoszenie @kubaman o chęci jej sprzedaży , więc może jednak nie jest taka cudowna ?

 

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

@kubaman
Odgrzebię temat bo przyznałeś się kiedyś, że miałeś także ASI 533.

Zauważyłeś może czy w ramach użytkowania ASI 533 pojawia się także opisywany w tym wątku problem kalibracji, podobnie jak z AASI 294MCP?

Link to comment
Share on other sites

Ja bym wybrał 533 bo z 294 miałem złe doświadczenia. Ja mam obie wersje 2600MM i MC, które są z tej samej rodziny co 533l

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Właśnie m.in. dzięki Twoim sugestiom miesiąc temu nabyłem 533 jako pierwszą kamerę i mnie kalibracja dopadła. Stąd też moje wcześniejsze pytanie.

Edited by simarik
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Our picks

    • Droga Mleczna w dwóch gigapikselach
      Zdjęcie jest mozaiką 110 kadrów, każdy po 4 minuty ekspozycji na ISO 400. Wykorzystałem dwa teleskopy Takahashi Epsilon 130D i dwa aparaty Nikon D810A zamocowane na montażu Losmandy G11 wynajętym na miejscu. Teleskopy były ustawione względem siebie pod lekkim kątem, aby umożliwić fotografowanie dwóch fragmentów mozaiki za jednym razem.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 41 replies
    • Przelot ISS z ogniskowej 2350 mm
      Cześć, po kilku podejściach w końcu udało mi się odpowiednio przygotować cały sprzęt i nadążyć za ISS bez stracenia jej ani razu z pola widzenia. Wykorzystałem do tego montaż Rainbow RST-135, który posiada sprzętową możliwość śledzenia satelitów.
      Celestron Edge 9,25" + ZWO ASI183MM. Czas ekspozycji 6 ms na klatkę, końcowy film składa się z grup 40 klatek stackowanych, wyostrzanych i powiększonych 250%.
      W przyszłości chciałbym wrócić do tematu z kamerką ASI174MM, która z barlowem 2x da mi podobną skalę, ale 5-6 razy większą liczbę klatek na sekundę.
      Poniżej film z przelotu, na dole najlepsza klatka.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 70 replies
    • Big Bang remnant - Ursa Major Arc or UMa Arc
      Tytuł nieco przekorny bo nie chodzi tu oczywiście o Wielki Wybuch ale ... zacznijmy od początku.
       
      W roku 1997 Peter McCullough używając eksperymentalnej kamery nagrał w paśmie Ha długą na 2 stopnie prostą linie przecinajacą niebo.
       
      Peter McCullough na konferencji pokazał fotografię Robertowi Benjamin i obaj byli pod wrażeniem - padło nawet stwierdzenie: “In astronomy, you never see perfectly straight lines in the sky,”
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 16 replies
    • Jeśli coś jest głupie, ale działa, to nie jest głupie - o nietypowych rozwiązaniach sprzętowych
      Sformułowanie, które można znaleźć w internetach jako jedno z "praw Murphy'ego" przyszło mi na myśl, gdy kolejny raz przeglądałem zdjęcia na telefonie z ostatniego zlotu, mając z tyłu głowy najgłośniejszy marsjański temat na forum. Do rzeczy - jakie macie (bardzo) nietypowe patenty na usprawnienie sprzętu astronomicznego bądź jakieś kreatywne improwizacje w razie awarii czy niezabrania jakiegoś elementu sprzętu  Obstawiam, że @HAMAL mógłby samodzielnie wypełnić treścią taki wątek.
        • Haha
        • Like
      • 43 replies
    • MARS 2020 - mapa albedo powierzchni + pełny obrót 3D  (tutorial gratis)
      Dzisiejszej nocy mamy opozycję Marsa więc to chyba dobry moment żeby zaprezentować wyniki mojego wrześniowego projektu. Pogody ostatnio jak na lekarstwo – od początku października praktycznie nie udało mi się fotografować. Na szczęście wrzesień dopisał jeśli chodzi o warunki seeingowe i udało mi się skończyć długo planowany projekt pełnej mapy powierzchni (struktur albedo) Marsa.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 132 replies
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.