Skocz do zawartości

Jaki obiektyw CS / C-mount wybrać ??


morfina

Rekomendowane odpowiedzi

Szanowni Forumowicze,

Od jakiegoś czasu próbuję znaleźć jakieś obiektyw / obiektywy z zakresu 5 - 50 dla matrycy do 1/1,7 '' np. IMX178
Myślałem, że załatwię sprawę systemem M4/3 ale nie mogę opanować focusa, a nie posiadam szkieł manualnych.
Oczywiście mam obiektywy CCTV, ale ich jakość optyki i to, że przeznaczone są do 1/3 " pozostawia niesmak.
Czy któryś z forumowiczów ma doświadczenie z takimi szkłami jak np. BCS-371612MIR (3.7-16mm) 12Mp korekcja IR lub BCS-1054212MIR (10.5-42 mm) 12Mp korekcja IR.
Czy warte są swojej ceny ? Kiedyś można było kupić bardzo dobre szkła Tamrona Do CCTV, ale aktualnie ich nie widać.
Za wszystkie sugestie z góry serdecznie dziękuję.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam tych konkretnych szkieł ale serdecznie wątpię aby jakikolwiek zoom o takim zakresie i w takiej (niskiej) cenie nadawał się do bardziej zaawansowanego astrofoto.

Nie piszesz jakie ma być zastosowanie i jakie są Twoje oczekiwania ale wskazane przez Ciebie przykłady to ciągle szkiełka przeznaczone do kamer CCTV, długie zoomy, tyle że z nieco wyższej półki niż wspomniany przez Ciebie "chłam". Charakterystyczne, że w ich opisach wciąż widnieje słowo "szklane" jako istotna zaleta. (oczywiście jest to jakaś zaleta ;))

Są to także obiektywy z automatyczną przesłoną...

 

Za te pieniądze (ok 1000 zł) można kupić ze 2-3 niezłe starsze manualne szkła typowo fotograficzne, które dadzą dużo lepszy obraz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Agent Smith napisał:

Nie znam tych konkretnych szkieł ale serdecznie wątpię aby jakikolwiek zoom o takim zakresie i w takiej (niskiej) cenie nadawał się do bardziej zaawansowanego astrofoto.

Nie piszesz jakie ma być zastosowanie i jakie są Twoje oczekiwania ale wskazane przez Ciebie przykłady to ciągle szkiełka przeznaczone do kamer CCTV, długie zoomy, tyle że z nieco wyższej półki niż wspomniany przez Ciebie "chłam". Charakterystyczne, że w ich opisach wciąż widnieje słowo "szklane" jako istotna zaleta. (oczywiście jest to jakaś zaleta ;))

Są to także obiektywy z automatyczną przesłoną...

 

Za te pieniądze (ok 1000 zł) można kupić ze 2-3 niezłe starsze manualne szkła typowo fotograficzne, które dadzą dużo lepszy obraz.

Dziękuję za odp.

Co do zastosowań to chodzi o zabawę z szerokim FOV na małych matrycach, ew. podglądanie życia nocnego zwierząt - Całkiem nieźle to dział w M4/3 po zapięciu szkiełek 1,2f niestety w Olku nie ustawię detekcji ruchu ....

Czy mógłbym prosić o zasugerowanie konkretnych modeli szkiełek.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, trouvere napisał:

Kolego @morfina napisz jaką konkretnie masz na myśli kamerę

Tak jak pisałem na początku IMX 178 czyli 1/1.8'' i 2,4 um

 

18 godzin temu, trouvere napisał:

Myślę, że raczej skierowałbym uwagę w stronę super czułych kamer analogowych z rynku wtórnego (nie piszesz dokładnie o co Ci chodzi z tymi szerokimi polami ale mimo wszystko podtrzymuję to co napisałem w kwestii kamer analogowych).

Niestety moje doświadczenia są mocno odmienne w tej sprawie Olek z zapiętym 1.2 f przeskakuje większość noktowizorów klasy budżetowej. Dopiero 2 Gen z nim powalczy. 

 

18 godzin temu, trouvere napisał:

Tu niestety kol. Agent Smith się bardzo myli, żadne obiektywy fotograficzne (a już z całą pewnością starsze) nie dadzą dużo lepszego obrazu na małej matrycy.

Tak też podpowiada mi intuicja, oraz porównywanie szkieł Olka do Canona np. porównywałem kiedyś 85 1,2 z odpowiednikiem u Olka i na matrycy 3,3 um tam gdzie u Canona było mydło i powidło u Olka była już żyleta oczywiście matryca M4/3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, trouvere napisał:

A co to jest ten "Olek" i jego szkła ?

I pytanie dodatkowe w jaki sposób testowałeś czułość tegoż "Olka" ?

Jest to Olympus E‑M1 Mark II, z obiektywem 42mm f1,2 tryb LV w wersji nocnej. Test niezbyt profesjonalny czyli w jednej ręce noktowizor w drugiej Olek. Nie mówiąc o tym, że Olek pokazuje więcej detalu ( wyższa rozdzielczość ) to również znacznie więcej w nim widać w obszarach o niewielkich różnicach kontrastu. Dopiero noktowizory Gen 2. są w stanie z nim powalczyć ale raczej w kategorii kontrastu a nie rozdzielczości. Niestety wadą jest to, że wizjer ustawiony nawet na min. oślepia w nocnych w wyprawach.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

morfina, tak jak ktoś radził, na C-mount szukaj szkieł od kamer analogowych. One były robione na matryce nawet 1". Współczesne są zwykle do kamer  CCTV na sensory 1/3". Temat trochę znam, bo próbowałem adaptować szkiełka na gwint C na m4/3 (do aparatu foto Olympusa). Możliwe z racji winietowania tylko dla szkieł o dłuższej ogniskowej >25mm. Ale Ciebie ten problem nie dotyczy, bo ty chcesz na przetwornik 1/1.7", do tego na macierzystym gwincie C (odpadają Ci więc jaja z adapterami, ostrzeniem na nieskończoność itp.) Dla Ciebie jest istotne co następuje:

-szukaj wyłącznie jasnych szkieł stałoogniskowych (o dobrej światłosile), a nie ciemnych zoomów

-starsze szkła na większe przetworniki będą nadal lepsze

 Wg. tych kryteriów warto poszukać starych obiektywów do kamer filmowych na 16mm i telewizyjnych. Czeska Meopta, NRD-owski Tevidon, sporo szkieł zachodniej produkcji, Np. Pentax-a Cosmicar-a, Fujinona. Spokojnie znajdziesz takie o ogniskowych około 50, 70, 80 mm (+/-5mm). Ja sam mam Meoptę 40mm F/1.8 z allegro (do kamer 16mm), adaptowaną do m4/3, której chciałbym się teraz pozbyć. Do dziennej fotografii jest b. O.K., ale na pieszych wycieczkach nie potrzebuję zbyt wielu szkieł, zwłaszcza manualnych bez AF. W nocy przymknięta do F/2.8 troszkę jeszcze winietuje. Ale to na "olbrzymiej" matrycy 4/3, z każdym mniejszym sensorem będzie śmigać. Szkoda, że 40mm już masz, bo u mnie to szkło się marnuje na szafie... Meoptę 80mm też widziałem na allegro. Podobnie dłuższe Cosmicar-y i Fujinony.

Pozdrawiam

-J.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, trouvere napisał:

M23FM06 do M23FM50 (ostatnie dwie cyfry to długość ogniskowej, obiektywy stałoogniskowe nie zoomy) cena ok.440 USD

Dziękuję za propozycję ale 6 k za komplet ( 3-4 szt ) to trochę dużo... planowałem raczej okolice 1 k w końcu to tylko do pobawienia się a nie jakiś prac naukowych :-)

 

10 godzin temu, Jarek napisał:

Wg. tych kryteriów warto poszukać starych obiektywów do kamer filmowych na 16mm i telewizyjnych. Czeska Meopta, NRD-owski Tevidon, sporo szkieł zachodniej produkcji, Np. Pentax-a Cosmicar-a, Fujinona. Spokojnie znajdziesz takie o ogniskowych około 50, 70, 80 mm (+/-5mm). Ja sam mam Meoptę 40mm F/1.8 z allegro (do kamer 16mm),

Spróbuję pójść tą drogą.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.