Jump to content

Plejady z miasta, czyli jesień za pasem


cyberboss
 Share

Recommended Posts

No właśnie w otatniej chwili, tuż przed zapisaniem pliku stwierdziłem, że tło jest za szare i postanowiłem je obciąć trochę. Natomiast po oglądnięciu fotki Piotra mam wątpliwości czy dobrze zrobiłem. Oczywiście i tak mi sporo brakuje do jego poziomu obróbki...

Spróbuję jutro jeszcze raz nad tym popracować

Link to comment
Share on other sites

Przecież to jest mierzalne. Ustalasz sobie jakiś poziom właściwy dla siebie i zawsze możesz do niego wrócić. Nie masz wtedy wątpliwości czy tło jest " za szare" czy nie.

Nie wiem czy obrabiasz ale chyba każdy soft ma narzędzie do oceny jasności piksela względem sygnału bieli ( 100%, wartość 255 luminancji)

Edited by wessel
Link to comment
Share on other sites

Cytat

Zebrałem klatki 50x60s i 38x180s i sam się zastanawiam, czy jest sens akwizycji materiału o różnych długościach ekspozycji? Jak i tak wszystko potem jest wrzucane do jednego wora...

Chyba gdzieś czytałem, że robiąc tak zwiększamy dynamikę stacka (czy to nie HDR?). Jak się to ma w praktyce to nie wiem.

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, cyberboss napisał:

No dobra, prezentuję wersję ostateczną, póki co. Zostawiam ten materiał w spokoju, bo od patrzenia na te siostry już mi oczy puchną... :glasses:

@cyberboss, materiał całkiem niezły. Ale moim zdaniem trochę go za mało, żeby wyciągać histogram aż tak bardzo jak postanowiłeś.

Z tego materiału zrobiłbym obrazek jednak bardziej stonowany, jak niżej. Bez "szaleństwa", a i tak widać na nim co trzeba. ;)Plejady_crop_4440_3300_resize_2000.thumb.jpg.8b4f0f85d866d1088a053baa216545da.jpg

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

7 godzin temu, bas.sic napisał:

@cyberboss Jak powalczysz jeszcze z kolorowym szumem to dla mnie najlepsze... :)

Miałem już tego nie ruszać, ale...   ...przekonałeś mnie

M45_ver_I.thumb.jpg.27c730be5ec8df633052ec5b12b6f0c6.jpg

4 godziny temu, diver napisał:

@cyberboss, materiał całkiem niezły. Ale moim zdaniem trochę go za mało, żeby wyciągać histogram aż tak bardzo jak postanowiłeś.

Z tego materiału zrobiłbym obrazek jednak bardziej stonowany, jak niżej. Bez "szaleństwa", a i tak widać na nim co trzeba. ;)

 

Zdaję sobie sprawę, że mając więcej materiału wyszłoby lepiej, łatwiej walczyłoby się z szumem. Natomiast zależało mi, żeby wylazły wszystkie subtelne szczegóły

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our picks

    • Droga Mleczna w dwóch gigapikselach
      Zdjęcie jest mozaiką 110 kadrów, każdy po 4 minuty ekspozycji na ISO 400. Wykorzystałem dwa teleskopy Takahashi Epsilon 130D i dwa aparaty Nikon D810A zamocowane na montażu Losmandy G11 wynajętym na miejscu. Teleskopy były ustawione względem siebie pod lekkim kątem, aby umożliwić fotografowanie dwóch fragmentów mozaiki za jednym razem.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 47 replies
    • Przelot ISS z ogniskowej 2350 mm
      Cześć, po kilku podejściach w końcu udało mi się odpowiednio przygotować cały sprzęt i nadążyć za ISS bez stracenia jej ani razu z pola widzenia. Wykorzystałem do tego montaż Rainbow RST-135, który posiada sprzętową możliwość śledzenia satelitów.
      Celestron Edge 9,25" + ZWO ASI183MM. Czas ekspozycji 6 ms na klatkę, końcowy film składa się z grup 40 klatek stackowanych, wyostrzanych i powiększonych 250%.
      W przyszłości chciałbym wrócić do tematu z kamerką ASI174MM, która z barlowem 2x da mi podobną skalę, ale 5-6 razy większą liczbę klatek na sekundę.
      Poniżej film z przelotu, na dole najlepsza klatka.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 70 replies
    • Big Bang remnant - Ursa Major Arc or UMa Arc
      Tytuł nieco przekorny bo nie chodzi tu oczywiście o Wielki Wybuch ale ... zacznijmy od początku.
       
      W roku 1997 Peter McCullough używając eksperymentalnej kamery nagrał w paśmie Ha długą na 2 stopnie prostą linie przecinajacą niebo.
       
      Peter McCullough na konferencji pokazał fotografię Robertowi Benjamin i obaj byli pod wrażeniem - padło nawet stwierdzenie: “In astronomy, you never see perfectly straight lines in the sky,”
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 16 replies
    • Jeśli coś jest głupie, ale działa, to nie jest głupie - o nietypowych rozwiązaniach sprzętowych
      Sformułowanie, które można znaleźć w internetach jako jedno z "praw Murphy'ego" przyszło mi na myśl, gdy kolejny raz przeglądałem zdjęcia na telefonie z ostatniego zlotu, mając z tyłu głowy najgłośniejszy marsjański temat na forum. Do rzeczy - jakie macie (bardzo) nietypowe patenty na usprawnienie sprzętu astronomicznego bądź jakieś kreatywne improwizacje w razie awarii czy niezabrania jakiegoś elementu sprzętu  Obstawiam, że @HAMAL mógłby samodzielnie wypełnić treścią taki wątek.
        • Haha
        • Like
      • 43 replies
    • MARS 2020 - mapa albedo powierzchni + pełny obrót 3D  (tutorial gratis)
      Dzisiejszej nocy mamy opozycję Marsa więc to chyba dobry moment żeby zaprezentować wyniki mojego wrześniowego projektu. Pogody ostatnio jak na lekarstwo – od początku października praktycznie nie udało mi się fotografować. Na szczęście wrzesień dopisał jeśli chodzi o warunki seeingowe i udało mi się skończyć długo planowany projekt pełnej mapy powierzchni (struktur albedo) Marsa.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 134 replies
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.