Skocz do zawartości

Teleskop do 1000 zł łatwy w transporcie


Materon

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Sam jestem nowicjuszem i obserwuję dopiero od kilku miesięcy. Ja miałem łatwiej bo mam dom z ogrodem. Do 1000 ciężko jeżeli ma być nowy.

Transport rowerem to chyba tylko lornetka w plecaku. Jak teleskop to dojdzie statyw. Najlepiej foto bo lekki ale dużo nie uniesie. Jedyne co mi przychodzi na myśl to jakiś dublet 70,80

 Waga jakieś 2kg to powiesisz na foto. 

Tylko że tym nie poszalejesz za bardzo. Albo MAK 100. Popatrz sobie po sklepach w necie. Szału za tą kasę przy założeniu mobilności nie będzie.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biorąc pod uwagę wymagania oraz poziom doświadczenia, to zacząłbym tak:

1. Lornetka

2. Adapter do lornetki

3. Statyw z głowicą

4. Mapa nieba na smartfona (Stellarium, SkySafari itp.)

 

Jeśli jesteś początkujący, to lornetka będzie (na sam początek) lepsza od teleskopu - ma duże pole widzenia, co jest ważne przy wyszukiwaniu obiektów. 

Znajdź sobie jeszcze na forum tzw. Tabelę Wimmera - jest tam lista kilkudziesięciu obiektów, które można m.in. obserwować za pomocą małego teleskopu lub lornetki.

 

I tak najważniejszą rzeczą jest posiadanie ciemnego bezchmurnego nieba nad głową...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, Materon napisał:

A coś z pomiędzy tych teleskopów się nada 

Teleskop BK909AZ3

Teleskop BK909EQ2

 

Teleskop Sky-Watcher MAK 90 Virtuoso

 

Teleskop Sky-Watcher BK 1025 AZ3 102/500

Znam te teleskopy. SW90/900 na EQ3-2 ma mój kolega, a SW102/500 mam ja od chyba 3 lat, wpierw używałem na AZ3, obecnie na Alt-az5.