Jump to content

Upadek czarodzieja


kubaman
 Share

Recommended Posts

By gwiazdki były niebieskie zrób tak...

W pixie ... color mask na magenta z rozmyciem o wartości 3.

(rób to zaraz po mapowaniu kanałów pod obraz rgb i ddp).

Zapodajesz maskę i krzywymi odejmujesz czerwony a podbijasz niebieski.

Ja tak robię i działa super.

Nie zaburzysz balansu tła ani nie ujmiesz sygnału z mgławicy.

Edited by Selmak
Link to comment
Share on other sites

Kuba, z całym szacunkiem, przestań w końcu jęczeć i wlewać w każdy post litry żalu i rozpaczy ;) wiem, że trzeba dążyć do perfekcji i pod względem sprzętu i obróbki, ale zważ, że mnóstwo osób nigdy nie będzie mogło zrobić takich zdjęć jak Ty teraz! 

  • Like 8
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, kubaman napisał:

Chętnie popracował bym nad tym. by gwiazdy były niebieskie, na razie nie znalazłem sposobu.

Obraz bardzo mi się podoba. Filtry nadają mgławicy niesamowite kolory.

Rzeczywiście na Twoim obrazie kolor gwiazdek kończy się na białym. Generalnie brakuje niebieskiego w światłach gwiazd. Tylko czy na pewno on ma tam być? Wskaźniki barw B-V większości jasnych gwiazd w tym obszarze są raczej w przedziale 0.3-0.4, nie należy się więc po nich spodziewać intensywnie niebieskich barw.

 

Link to comment
Share on other sites

Jak dla mnie to gwiazdki dominują w tym obrazie, przytłaczając mgławicę. Ponadto gwiazdki pozbawione koloru na tle mgławicy źlę wyglądają bo mają takie szare obwódki. Plusem jest dobra kolorystyka całości.

Ciekawi mnie też źródło nieregularnego kształtu gwiazd, choć w odbiorze nie jest to jakoś szczególnie rażące.

Link to comment
Share on other sites

Tu mam zdjęcie referencyjne, nie widzę jakoś dodatkowych kolorów w stosunku do tego co mam,

LINK

 

a tu APOD NASA sprzed 5 lat

 

i nie widzę jakiejś wielkiej dominacji gwiazd na moim zdjęciu. Mniejszy kontrast, ale to akurat specjalnie dla większego zakresu tonalnego.

 

Najbardziej irytujące jest zniekształcenie wywołane nieosiowością matrycy (leci w LG), korygowałem to tilterem, ale widać nie udało się do końca i przy dłuższych naświetleniach i stakowaniu wyłazi. Trudne do ogarnięcia. Trzy duże gwiazdy są promieniste po usuwaniu halo wtyczką do PIXa.  Obwódki to efekt selective color w PS,choć i tak pierwsza wersja była sto razy gorsza,mocno się nagimnastykowałem.

Trzeba też pamiętać, że RASA ma bardzo duży zasięg i gwiazd jest naprawdę sporo więcej.

 

Materiału zebrałem tyle samo, O3 i S2 jest mniej, bo było więcej odpadu (chmury).

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

37 minut temu, kubaman napisał:

Tu mam zdjęcie referencyjne, nie widzę jakoś dodatkowych kolorów w stosunku do tego co mam,

LINK

 

a tu APOD NASA sprzed 5 lat

 

i nie widzę jakiejś wielkiej dominacji gwiazd na moim zdjęciu. Mniejszy kontrast, ale to akurat specjalnie dla większego zakresu tonalnego.

 

Najbardziej irytujące jest zniekształcenie wywołane nieosiowością matrycy (leci w LG), korygowałem to tilterem, ale widać nie udało się do końca i przy dłuższych naświetleniach i stakowaniu wyłazi. Trudne do ogarnięcia. Trzy duże gwiazdy są promieniste po usuwaniu halo wtyczką do PIXa.  Obwódki to efekt selective color w PS,choć i tak pierwsza wersja była sto razy gorsza,mocno się nagimnastykowałem.

Trzeba też pamiętać, że RASA ma bardzo duży zasięg i gwiazd jest naprawdę sporo więcej.

 

Materiału zebrałem tyle samo, O3 i S2 jest mniej, bo było więcej odpadu (chmury).

 

 

 

 

 

 

Kuba, idziesz swoją drogą w obróbce, zupełnie inną jak ja. Moje uwagi w takiej sytuacji są zupełnie bez sensu, wybacz....

Edited by wessel
Link to comment
Share on other sites

47 minut temu, MateuszW napisał:

Druga wersja ogólnie jest ładniejsza, choć to na pierwszej mgławica jest bogatsza kolorystycznie - jest żółty, zielony i niebieski, a na drugiej tego zielonego już prawie nie ma.

Ogólnie bardzo udana praca! 

Na astrobina wrzuciłem mix obu,bo myślę podonie jak Ty.

Dałem 40/60

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, kubaman napisał:

Tu mam zdjęcie referencyjne, nie widzę jakoś dodatkowych kolorów w stosunku do tego co mam,

LINK

 

a tu APOD NASA sprzed 5 lat

 

i nie widzę jakiejś wielkiej dominacji gwiazd na moim zdjęciu. Mniejszy kontrast, ale to akurat specjalnie dla większego zakresu tonalnego.

 

Najbardziej irytujące jest zniekształcenie wywołane nieosiowością matrycy (leci w LG), korygowałem to tilterem, ale widać nie udało się do końca i przy dłuższych naświetleniach i stakowaniu wyłazi. Trudne do ogarnięcia. Trzy duże gwiazdy są promieniste po usuwaniu halo wtyczką do PIXa.  Obwódki to efekt selective color w PS,choć i tak pierwsza wersja była sto razy gorsza,mocno się nagimnastykowałem.

Trzeba też pamiętać, że RASA ma bardzo duży zasięg i gwiazd jest naprawdę sporo więcej.

 

Materiału zebrałem tyle samo, O3 i S2 jest mniej, bo było więcej odpadu (chmury).

 

 

 

 

 

 

 

W takim razie zastanawiam się, gdybyś zamiast Ha (czerwony) + SII (zielony) = brąz, wziął sam Ha, pokolorował go w PS na brązowo - czy fotka by wyglądała dużo inaczej?
Zmierzam do tego - czy warto zawsze robić siarkę, skoro jest identyczna z Ha, przynajmniej tutaj?

Link to comment
Share on other sites

21 minut temu, Behlur_Olderys napisał:

Zmierzam do tego - czy warto zawsze robić siarkę, skoro jest identyczna z Ha, przynajmniej tutaj?

Skąd informacja, że siarka jest tu identyczna? A nawet jeśli tak (z pewnym przybliżeniem na pewno), to w ogólności SII potrafi się mocno różnić od Ha, tak samo jak OIII.

Link to comment
Share on other sites

19 minut temu, MateuszW napisał:

Skąd informacja, że siarka jest tu identyczna? A nawet jeśli tak (z pewnym przybliżeniem na pewno), to w ogólności SII potrafi się mocno różnić od Ha, tak samo jak OIII.

 

Bo nie ma obszarów jaskrawo czerwonych ani wybitnie zielonych. W ogólności masz rację, ale w tym konkretnym wypadku (i wielu innych) siarka nic nie wnosi, pali się jej i tak mało, to po co w ogóle? Nie wnosi żadnej dodatkowej informacji.

 

Ja robisz zdjęcie pomarańczy na zielonym stole to wystarczą Ci dwa filtry, zamiast pełnego RGB, plus odpowiedni balans kolorów.

 

Nie chcę tutaj robić zamieszania dla zabawy ale podnieść temat: które obiekty jest sens robić w SHO, a dla których wystarczy bicolor? Takie zestawienie pozwoliłoby zaoszczędzić czasu na niepotrzebne naświetlanie. To wymierna korzyść.

 

Pierwszy obiekt do zbioru "raczej bikolor" to Czarodziej ;)

Link to comment
Share on other sites

44 minuty temu, Behlur_Olderys napisał:

Nie chcę tutaj robić zamieszania dla zabawy ale podnieść temat: które obiekty jest sens robić w SHO, a dla których wystarczy bicolor? Takie zestawienie pozwoliłoby zaoszczędzić czasu na niepotrzebne naświetlanie. To wymierna korzyść

Jeżeli ktoś lubi ubogą kolorystykę jaka daje bi to może sobie wszystko palić w bi - jeżeli ktoś potrafi poświęcić 10h aby wnieść coś więcej do zdjęcie to w każdym przypadku warto palić SII

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 Behlur, ja jestem ostatnią osobą, którą można pytać o opracowanie kolorów, ale bazując na moich doświadczeniach mogę powiedzieć tyle.

Jak się robi SHO to możesz dosyć dowolnie manipulować kolorem, pod warunkiem że utrzymujesz relacje pomiędzy nimi. Zauważ, że na moich zdjęciach powyżej nie masz krwistej czerwieni, ale masz pomarańcz, żółcienie, brązy, zielony i niebieski. Do wielkiej sztuki należy wyciągnąć tego jak najwięcej tonów (ja na razie nie umiem), choć często podobają się te proste - pomarańcz i cyjan. dodając siarkę nie tylko zmieniasz kolor, ale dodajesz też zakres.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our picks

    • Droga Mleczna w dwóch gigapikselach
      Zdjęcie jest mozaiką 110 kadrów, każdy po 4 minuty ekspozycji na ISO 400. Wykorzystałem dwa teleskopy Takahashi Epsilon 130D i dwa aparaty Nikon D810A zamocowane na montażu Losmandy G11 wynajętym na miejscu. Teleskopy były ustawione względem siebie pod lekkim kątem, aby umożliwić fotografowanie dwóch fragmentów mozaiki za jednym razem.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 47 replies
    • Przelot ISS z ogniskowej 2350 mm
      Cześć, po kilku podejściach w końcu udało mi się odpowiednio przygotować cały sprzęt i nadążyć za ISS bez stracenia jej ani razu z pola widzenia. Wykorzystałem do tego montaż Rainbow RST-135, który posiada sprzętową możliwość śledzenia satelitów.
      Celestron Edge 9,25" + ZWO ASI183MM. Czas ekspozycji 6 ms na klatkę, końcowy film składa się z grup 40 klatek stackowanych, wyostrzanych i powiększonych 250%.
      W przyszłości chciałbym wrócić do tematu z kamerką ASI174MM, która z barlowem 2x da mi podobną skalę, ale 5-6 razy większą liczbę klatek na sekundę.
      Poniżej film z przelotu, na dole najlepsza klatka.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 70 replies
    • Big Bang remnant - Ursa Major Arc or UMa Arc
      Tytuł nieco przekorny bo nie chodzi tu oczywiście o Wielki Wybuch ale ... zacznijmy od początku.
       
      W roku 1997 Peter McCullough używając eksperymentalnej kamery nagrał w paśmie Ha długą na 2 stopnie prostą linie przecinajacą niebo.
       
      Peter McCullough na konferencji pokazał fotografię Robertowi Benjamin i obaj byli pod wrażeniem - padło nawet stwierdzenie: “In astronomy, you never see perfectly straight lines in the sky,”
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 16 replies
    • Jeśli coś jest głupie, ale działa, to nie jest głupie - o nietypowych rozwiązaniach sprzętowych
      Sformułowanie, które można znaleźć w internetach jako jedno z "praw Murphy'ego" przyszło mi na myśl, gdy kolejny raz przeglądałem zdjęcia na telefonie z ostatniego zlotu, mając z tyłu głowy najgłośniejszy marsjański temat na forum. Do rzeczy - jakie macie (bardzo) nietypowe patenty na usprawnienie sprzętu astronomicznego bądź jakieś kreatywne improwizacje w razie awarii czy niezabrania jakiegoś elementu sprzętu  Obstawiam, że @HAMAL mógłby samodzielnie wypełnić treścią taki wątek.
        • Haha
        • Like
      • 43 replies
    • MARS 2020 - mapa albedo powierzchni + pełny obrót 3D  (tutorial gratis)
      Dzisiejszej nocy mamy opozycję Marsa więc to chyba dobry moment żeby zaprezentować wyniki mojego wrześniowego projektu. Pogody ostatnio jak na lekarstwo – od początku października praktycznie nie udało mi się fotografować. Na szczęście wrzesień dopisał jeśli chodzi o warunki seeingowe i udało mi się skończyć długo planowany projekt pełnej mapy powierzchni (struktur albedo) Marsa.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 134 replies
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.