Jump to content

Sony a7rII i Sony a7sII


SzamanWS
 Share

Recommended Posts

Cześć 

Stoję teraz przed wyborem między tymi dwoma aparatami, poczytałem wiele na temat sonego A7sII i wiem jak radzi sobie w nocy. Jedyne co mnie trzyma przed jego zakupem to ilość megapikseli, wiem że to zdięcia nie czyni, ale 12,2 Mp vs 42,2 Mp w podobnym przedziale cenowym daje do myślenia. Teraz mam canona 700d (18 MP) i czasami trochę brakuje mu tego "detalu". 

 

Gdybym miał określić procentowo, to około 60% fot to nocne niebo a 40% krajobraz i moje ukochane makro. 

 

Dlatego pytam 

Czy ktoś używał RII w nocy i jak się on sprawuje? O SII też chętnie poczytam, zwłaszcza jeśli chodzi o foty dzienne. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Zasadniczo to w tych 12 Mpix tkwi moc tego aparatu w nocy. Moim zdaniem wersja R będzie w astro zwyczajna, o ile nie gorsza od nowych FF 20-30 Mpix.

Gdyby Nikon robił aparat 12 Mpix, to bym się nawet nie zastanawiał i go brał :) A tak muszę walczyć z szumem 20 Mpix w nocy. Mi w dzień bardzo sporadycznie przydaje się większa rozdzielczość, a zazwyczaj tam, gdzie brakuje sprzętu (brak dłuższego obiektywu lub brak czasu na założenie dłuższego).

A w astro to myślisz raczej o szerokim foto? Bo pod teleskopy to akurat SII będzie niezbyt optymalny.

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, MateuszW said:

Zasadniczo to w tych 12 Mpix tkwi moc tego aparatu w nocy. Moim zdaniem wersja R będzie w astro zwyczajna, o ile nie gorsza od nowych FF 20-30 Mpix.

Gdyby Nikon robił aparat 12 Mpix, to bym się nawet nie zastanawiał i go brał :) A tak muszę walczyć z szumem 20 Mpix w nocy. Mi w dzień bardzo sporadycznie przydaje się większa rozdzielczość, a zazwyczaj tam, gdzie brakuje sprzętu (brak dłuższego obiektywu lub brak czasu na założenie dłuższego).

A w astro to myślisz raczej o szerokim foto? Bo pod teleskopy to akurat SII będzie niezbyt optymalny.

Foce przede wszystkim szeroko, kiedyś planuje kupić obiektywy 105 albo 135mm. 
Na początek 20 albo 24mm 

 

Masz jakieś foty zrobione swoim? Spojrzał bym :) 

Link to comment
Share on other sites

Jedynie gdzie A7S II ma sens / zastosowanie to filmowanie z czułością powyżej ISO 12'800. Osobiście polecał bym III serie A7, bo chyba na każdym dostępnym ISO obraz z A7III i A7RIII przeskalowany do 12 MPix jest lepszy od A7S II. Mniej szumu, lepszy detal. Do tego jako same aparaty / kamery są sporym rozwinięciem serii II:

- dużo lepszy AF 

- dużo lepszy czas działania na akumulatorze

- poprawiona obsługa

- podwójne wzmocnienie bazowe - czyli pełna rozpiętość tonalna dla ISO 100 i 800

- mniejszy szum

- lepsze filmowanie - 6K sczytane z matrycy i przeskalowane do 4K

 

Obecnie III seria spada cenowo i warto zwrócić uwagę na te aparaty bo są fajne promocje np:

https://www.fotoplus.pl/oferty-specjalne/black-friday

- A7R III za 8400 zł

- A7 III + 24-105/4 za 10'000 zł (samo 24-105 Sony wycenia na 5 tyś)

ew:

- Eos RP (odpowiednik 6D mk II) za 4350 zł - przynajmniej nie będzie "pożerał gwiazd" ;)

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Our picks

    • Droga Mleczna w dwóch gigapikselach
      Zdjęcie jest mozaiką 110 kadrów, każdy po 4 minuty ekspozycji na ISO 400. Wykorzystałem dwa teleskopy Takahashi Epsilon 130D i dwa aparaty Nikon D810A zamocowane na montażu Losmandy G11 wynajętym na miejscu. Teleskopy były ustawione względem siebie pod lekkim kątem, aby umożliwić fotografowanie dwóch fragmentów mozaiki za jednym razem.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 36 replies
    • Przelot ISS z ogniskowej 2350 mm
      Cześć, po kilku podejściach w końcu udało mi się odpowiednio przygotować cały sprzęt i nadążyć za ISS bez stracenia jej ani razu z pola widzenia. Wykorzystałem do tego montaż Rainbow RST-135, który posiada sprzętową możliwość śledzenia satelitów.
      Celestron Edge 9,25" + ZWO ASI183MM. Czas ekspozycji 6 ms na klatkę, końcowy film składa się z grup 40 klatek stackowanych, wyostrzanych i powiększonych 250%.
      W przyszłości chciałbym wrócić do tematu z kamerką ASI174MM, która z barlowem 2x da mi podobną skalę, ale 5-6 razy większą liczbę klatek na sekundę.
      Poniżej film z przelotu, na dole najlepsza klatka.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 69 replies
    • Big Bang remnant - Ursa Major Arc or UMa Arc
      Tytuł nieco przekorny bo nie chodzi tu oczywiście o Wielki Wybuch ale ... zacznijmy od początku.
       
      W roku 1997 Peter McCullough używając eksperymentalnej kamery nagrał w paśmie Ha długą na 2 stopnie prostą linie przecinajacą niebo.
       
      Peter McCullough na konferencji pokazał fotografię Robertowi Benjamin i obaj byli pod wrażeniem - padło nawet stwierdzenie: “In astronomy, you never see perfectly straight lines in the sky,”
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 16 replies
    • Jeśli coś jest głupie, ale działa, to nie jest głupie - o nietypowych rozwiązaniach sprzętowych
      Sformułowanie, które można znaleźć w internetach jako jedno z "praw Murphy'ego" przyszło mi na myśl, gdy kolejny raz przeglądałem zdjęcia na telefonie z ostatniego zlotu, mając z tyłu głowy najgłośniejszy marsjański temat na forum. Do rzeczy - jakie macie (bardzo) nietypowe patenty na usprawnienie sprzętu astronomicznego bądź jakieś kreatywne improwizacje w razie awarii czy niezabrania jakiegoś elementu sprzętu  Obstawiam, że @HAMAL mógłby samodzielnie wypełnić treścią taki wątek.
        • Haha
        • Like
      • 21 replies
    • MARS 2020 - mapa albedo powierzchni + pełny obrót 3D  (tutorial gratis)
      Dzisiejszej nocy mamy opozycję Marsa więc to chyba dobry moment żeby zaprezentować wyniki mojego wrześniowego projektu. Pogody ostatnio jak na lekarstwo – od początku października praktycznie nie udało mi się fotografować. Na szczęście wrzesień dopisał jeśli chodzi o warunki seeingowe i udało mi się skończyć długo planowany projekt pełnej mapy powierzchni (struktur albedo) Marsa.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 131 replies
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.