Skocz do zawartości

Adaptacja przyłączek do zastosowania korektora meade f/6.3 do Cassegraina 8"


zbignieww

Rekomendowane odpowiedzi

Fotka anteny w odległości ok. 200 m ;  na pełnym ognisku Cassegraina   Przez podwójne szkło zamkniętego okna,

by nie było turbulencji. Balkonu nie mam, by wytemperować katadioptryk .

 

DSC07023.thumb.JPG.e9bcc523e2dc8d64f8a9eb50afa5fd28.JPG

 

Edytowane przez zbignieww
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj, nie potrafię Ci odpowiedzieć !  W każdym razie od matrycy Sony Nex5N do pierwszej soczewki korektora Meade , ale od strony teleskopu - to będzie

ok. 50 - 55 mm

Wiem, że w opisie korektora pisze się o odległości chyba 85 mm,  https://www.teleskop-express.de/shop/product_info.php/info/p7089_Meade-f-6-3-Focal-Reducer-and-Field-Flattener-for-SC-Telescopes.html   ale ... ja jestem " niedzielny" astrofotograf i dla mnie jest istotne,

że w jakimś stopniu skróciłem to ognisko . Oczywiście - mógłbym zrobić inną przyłączkę, by osiągnąć te 85 mm, ale narazie pasuję ... :)

 

( Staram się wymazać tę drugą fotkę z użyciem korektora Meade, bo jest nieudana, nie ostra - i zrobić lepszą ! Ale nie udaje mi się jej wymazać )

Edytowane przez zbignieww
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Milo byloby gdybys podal dla potomnych konkretne wartosci uzyskanego backfocusa, o ile Ci na jego poprawnym ustawieniu zalezy.

W sumie bez tej informacji Twoj post to tylko zdjecie 3zlaczek.

 

Wrzuc Tu link do jakiegos swojego surowego zdjecia gwiazd (exp kilka sekund w polu pobatym w gwiazdy) oraz podaj wielkosc swojego pixela. Postaram Ci sie obliczyc ogniskową w Pixie. Ewentualnie mozesz wrzucic zdjecie na http://nova.astrometry.net/upload

po przenanalizowaniu pobrac pixel scale i wrzucic np tu https://astronomy.tools/calculators/field_of_view/ (imaging mode). Eksperymentalnie zmieniajac ogniskową, aby pasowala do uzyskanej wczesniej skali, otrzymasz finalna ogniskowa ukladu.

5min zabawy.

Odnośnik do komentarza