Skocz do zawartości

Filtry Mgławicowe


Piotreczek

Rekomendowane odpowiedzi

Hejże, 

na samym wstępnie zaznaczę, że jestem totalnym laikiem jeśli chodzi o kwestie astrofizyczne, dlatego przy ewentualnych odpowiedziach proszę to uwzględnić, natomiast nieobce mi są zjawiska optyczne.

Mój dobry przyjaciel jest zapaleńcem i dysponuje porządnym sprzętem astronomicznym (teleskop Taurus [chyba] ((nie znam dokładnego modelu)) wraz z paczką znajomych chcielibyśmy mu kupić, jak w temacie, filtry mgławicowe.. trafiliśmy na stronę https://www.astroshop.pl/filtr/filtry-mglawicowe/15_15_30/m,Omegon/a,Zubehoer.Allgemein.Serie=Pro , a tam znaleźliśmy pare interesujących nas pozycji natomiast nie znam się zupełnie na oznaczeniach i nie wiem czym to się różni CCD, CLS, a UHC. Interesują nas dokładnie filtry siarkowe, tlenowe i wodorowe, a także ewentualne filtry „ogólne” (? nie wiem czy to dobre słowo).

Czy ktoś z Was miał bądź ma do czynienia z tymi filtrami Omegona i mógłby coś powiedzieć, zrecenzować krótko, a także wytłumaczyć i rozwinąć skróty, które wyżej wymieniłem ? Ewentualnie polecić Inne filtry : - )
Będę szalenie zobowiązany za ożywioną dyskusje !! 
 

Pozdrawiam Was 

Gwiezdny Laik 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

Chodzi o wizual ?

 

W wizualu używa się filtrów typu: UHC, OIII, H-Beta. Są też inne ale są dedykowane do konkretnych przypadków (szczególne obiekty, obserwacje itp.).

 

Dobre i docelowe marki to Lumicon, Astronomik, Thousand Oaks, Orion UltraBlock (filtr typu UHC), DGM NPB Nebula.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtrów H-alfa nie stosuje się do obserwacji wizualnych, ze względu na niską czułość fotoreceptorów w oku na tą dlugość fali. Zamiast tego używa się filtrów H-beta. Mimo że promieniowanie to jest kilka razy słabsze niż H-alfa, to znajduje się blisko max czułości pręcików.