Skocz do zawartości

Packman NB


Duser

Rekomendowane odpowiedzi

Tu nie ma co krytykować, chciałbym kiedyś zrobić takie zdjęcie w NB, dla mnie to ciągle terra incognita.

Newtonik ujarzmiony - kolimacja świetna, lekki szum jest, ale całkiem fajny jak na cmosa. Co do kolorystyki to podpisuję się pod uwagą @Piotr4d, ale ogólnie kolorki w moim guście, nie ma zieleni i brudnych brązów, może jeszcze odrobinę bym podkręcił kontrast na mgławicy. Gwiazdy bardzo fajne, bez jasnych obwódek, tak często pojawiających się na pracach w NB.

  • Lubię 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, Grzędziel napisał:

Newtonik ujarzmiony - kolimacja świetna, lekki szum jest, ale całkiem fajny jak na cmosa.

Też tak myślę. Mimo niewielkiej ilości materiału obrazek jest niezłej jakości. A kolimacja na poziomie dla mnie na razie nieosiągalnym...

 

Nie znam się na kolorach mgławic, ale odwzorowywanie kolorów gwiazdek to mój konik. W obszarze tej NGC281 jest widocznych dużo gwiazd typów widmowych G i jeszcze cieplejszych (czyli w obrazie żółtych i pomarańczowych). Tymczasem na Twoim obrazku wszystkie gwiazdki są białe. Coś więc chyba nie tak z saturacją kolorów w światłach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, diver napisał:

Tymczasem na Twoim obrazku wszystkie gwiazdki są białe. Coś więc chyba nie tak z saturacją kolorów w światłach.

Pamiętaj że to zdjęcie w filtrach wąskopasmowych. Wszystkie kolory są tu sztuczne. Także gwiazd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Duser napisał:

Pamiętaj że to zdjęcie w filtrach wąskopasmowych. Wszystkie kolory są tu sztuczne. Także gwiazd.

Tak jak napisałem, w narrobandach nie mam żadnego doświadczenia. Więc na temat kolorów mgławicy nie wymądrzam się.

Ale przecież zastosowanie filtrów wąskopasmowych nie powoduje wycięcia wszystkich kolorów? Mgławica jest kolorowa, a gwiazdy białe?...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach