Skocz do zawartości

Lustrzanka do astrofotografii


Tommy002

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

Jestem początkującym w temacie astrofotografii. Chciałbym się zapytać jaka lustrzanka byłaby dobra, do około 3000 PLN do fotografii nocnego nieba np. Drogi Mlecznej, gwiazdozbiorów itp. Mam na oku dwa modele takie jak: Nikon D5300 lub Nikon D3500 z obiektywem AF-P DX 18–55mm VR. Proszę też o podpowiedź z dobraniem obiektywu.

Pozdrawiam :emotion-5:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Tommy002 napisał:

Jestem początkującym w temacie astrofotografii.

Cześć - wiesz w ogóle z czym się astrofotografia je? Czytałeś coś? Pytasz się o lustrzankę a jak chcesz rozwiązać kwestię prowadzenia? Chcesz robić na montażu czy na statywie?

 

7 godzin temu, Tommy002 napisał:

do około 3000 PLN do fotografii nocnego nieba

Canon 6D modowany

 

7 godzin temu, Tommy002 napisał:

Proszę też o podpowiedź z dobraniem obiektywu

Stało ogniskowy. Seria Sigma Art jest dobra, Samyang 135mm f/2, Canon 200mm f/2.8 L. Zoomy nie sprawdzają się za dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli interesuje cię koniecznie Nikon, to tutaj masz poradnik:

https://imaging.nikon.com/lineup/microsite/astrophotography/getstarted/camera/index.html

a później zapraszamy do https://astropolis.pl/forum/291-pytania-i-odpowiedzi/

Pozdr.

M.

Edytowane przez mawmarecki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Darula napisał:

Właśnie przymierzam się do kupna używki, jest jakaś granica zużycia migawki którą raczej nie przekraczać przy wyborze? 

Nie wiem jak Nikony ale migawka w Canonach Aps-c wytrzymują  średnio ok 50 000 klapnięc a w  profesjonalnych pełnoklatkowcach nawet 100 000 klapnieć

Edytowane przez mirek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, mirek01 napisał: