Skocz do zawartości

ImPPG 0.6.0


Rekomendowane odpowiedzi

ImPPG w wersji 0.6.0 można pobrać z https://github.com/GreatAttractor/imppg/releases/tag/v0.6.0

 

Nowe funkcje:

  • Back end GPU (OpenGL) zapewniający znacznie szybsze przetwarzanie

 

Ulepszenia:

  • Przewijanie widoku przez przeciągnięcie z prawym klawiszem myszy (dotychczas: ze środkowym)
  • Zmiana powiększenia widoku kółkiem myszy (dotychczas: Ctrl + kółko myszy)

 

Po wyczyszczeniu i uelastycznieniu architektury dodałem back end GPU/OpenGL, tj. prawie wszystkie obliczenia (oprócz wyrównywania sekwencji) są teraz wykonywane na GPU. W praktyce na większości komputerów oznacza to:

 

  • co najmniej kilkakrotnie szybsze przetwarzanie
  • dla dość dużych zaznaczeń (i umiarkowanej liczby iteracji dekonwolucji L-R) wynik renderowany jest w czasie rzeczywistym, wraz z przeciąganiem suwaka sigma
  • przewijanie i odświeżanie widoku bez opóźnienia, gdy powiększenie ≠ 100%
  • tryb interpolacji sześciennej nie obniża szybkości odświeżania widoku

 

Można obejrzeć to w akcji na krótkim filmiku:

 

Porównanie prędkości na moim komputerze (CPU: Ryzen 2700, 8C/16T, podst. takt. 3.2 GHz, GPU: Radeon R370). Obróbka w trybie wsadowym 200 obrazów po 1,2 MPix, 50 iteracji L-R, unsharp masking i zmiana krzywej tonalnej:

 

  • CPU: 2:20 min
  • GPU: 19 s

 

Nawet na 5-letnim laptopie ze zintegrowaną grafiką Intela pracuje się zauważalnie szybciej.

 

Tryb GPU zostanie włączony automatycznie przy pierwszy uruchomieniu wersji 0.6.0. Aktywny tryb wyświetlony jest po prawej na dole na pasku statusu:

back_end_info_pl.png.d8b9e09254ef6ee833be716a3f0fbd5a.png

 

Tryby można przełączać w menu:

 

back_end_menu_pl.png.46e21457a0f9bf80c279d0b0b33b23a6.png

 

  • Lubię 3
  • Dziękuję 1
  • Kocham 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, WielkiAtraktor napisał:

back end GPU/OpenGL, tj. prawie wszystkie obliczenia (oprócz wyrównywania sekwencji)

Eeee no nieeee... Właśnie do wyrównywania bardzo czekam na wsparcie GPU. Czasami używam tej funkcji do wyrównania timelapsa z lustrzanki i trwa to godzinę albo dłużej. Mam nadzieję, że dasz radę dodać tą opcję w przyszłości :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
18 minut temu, WielkiAtraktor napisał:

Nie, obróbka i zapis tylko w trybie mono.

Da się z tym coś zrobić w przyszłości? :) 

Chciałem zrobić dekonwolucję na materiale DSowym z lustrzanki. Zastanawiam się, czy musiałbym robić ją oddzielnie na każdym kanale, czy wystarczy na mono i potem dołożyć oryginalny kolor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.