Skocz do zawartości

Aliexpress - jakie macie zdanie?


Rekomendowane odpowiedzi

3 godziny temu, MateuszW napisał:

Dzięki :) No to nie rozumiem co oznaczają te 43 dni powyżej (oczekiwany czas dostarczenia przesyłki przy zamawianiu był znacznie krótszy).

 

A zdarzyło się komuś z was, żeby przesyłka utknęła na statusie "opuściła kraj wysyłki"? Co ona wciąż szybuje w powietrzu? :) 

zdarzylo, mi dwie przesylki wisiały bez zmian w statusie przez 2tygodnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ja już kupuje od kilku lat i wszystko mi doszło. raz szybciej raz wolniej. Raz mi gość odesłał kasę bo czekałem 2 miesiące ale towar i tak w końcu doszedł. Myślę, ze ryzyko jest jedynie w tym aby pochopnie nie kupić. Trzeba dobrze przeczytać najlepiej kilka razy opis aukcji. Często jest tak namieszane (specjalnie),że można łatwo dojść do wniosku, że kupujesz więcej niż w rzeczywistości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio mocno się zdziwiłem, bo przesyłka dotarła do mnie po dwóch tygodniach. I tak teraz sobie patrzę, a tam jest napisane, że AliExpress Standard Shipping ma czas dostawy 12-18 dni. A wcześniej było coś koło miesiąca czy półtora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 31.05.2020 o 13:58, Marcin_Matlak napisał:

Raz mi gość odesłał kasę bo czekałem 2 miesiące ale towar i tak w końcu doszedł.

Miałem tak kilka razy, ostatni dziś.

Doszła karta pamięci zakupiona 3 miesiące temu. Oczywiście jeśli zwrócono mi kasę zawsze płacę, np. paypalem.

 

ps. Raz zamiast kabla DC 2.1 dostałem dość dobry statyw , chyba z miesiąc głowiłem się z którego to sklepu. Jak go znalazłem okazało się że chodzi po 80$, obiecałem odesłać na koszt sklepu a tu koszt wysyłki ponad 200 zł. Stargowałem do 60 $ i odkupiłem.

 

Także nigdy nie miałem złych doświadczeń z Ali wiedząc że trzeba długo czekać i czasem towar gdzieś utknie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 hours ago, dobrychemik said:

Ja teraz czekam na dwie rzeczy, które w Polsce są już od 5 tygodni. Tak bywa przy bardzo tanich rzeczach idących przesyłkami nierejestrowanymi.

Normalka, ja tak miałem parę razy - przesyłki z Chin szły do Polski np. 10 dni a potem Poczta Polska trzymała je w jakichś magazynach tygodniami (zero postępu w trackingu) i mimo moich interwencji nie potrafiła ich znależć - plus kilka razy po tym wszystkim odesłała je do Chin jako niedoręczone, mimo że nigdy nie dostałem żadnego awiza... (w takich wypadkach zawsze dostawałem zwrot kasy z Ali, co jednak było słabym pocieszeniem... zwłaszcza, gdy się coś kupiło okazyjnie)

Wynika to z faktu, że Poczta Polska jest... polska, oraz chyba z tego, że te przesyłki często nie mają statusów standardowych poleconych przesyłek, tylko jakieś inne, specjalne (czyt: gorsze).

 

I to były dotychczas jedyne moje negatywne przygody z Ali: spowodowane dziadostwem polskiej poczty...

 

Do ewentualnych minusów mogę dodać jeszcze różną (często słabą) komunikatywność sprzedawców na Ali, czasem spowodowaną zapewne ich słabą znajomością angielskiego.

Zaleciłbym też sprawdzanie cen, bo ceny na Ali systematycznie rosną i sporo rzeczy można znaleźć gdzie indziej w zbliżonych lub nawet lepszych cenach a o prawdziwe okazje jest coraz trudniej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 hours ago, Paniki said:

A jak doświadczenia z wysyłką z polski? Można uznać, że czas taki jak wysyłka zwykłego poleconego, priorytetu czy innej paczki 48 plus oczywiście czas na prace administracyjne 14 dni? :)

Nie wiem o czym mówisz, może dlatego, że Twój avatar jest dosyć rozpraszający :)

 

 

 

 

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Właśnie dzisiaj znalazłem w skrzynce pocztowej jedną z dwóch przesyłek zamówionych 29. marca na Aliexpress, które to wg statusów były już Polsce 26. kwietnia. W tym czasie zdążyłem nawet upomnieć się i odzyskać wartość tego zamówienia (jakieś 6 złotych). Będzie numer jak i druga przesyłka pewnego dnia się pojawi - tutaj akurat jeszcze nie mogłem odzyskać kasy, bo sprzedawca wydłużył czas ochrony o miesiąc. Ogólnie tak to wygląda z przesyłkami nierejestrowanymi - są traktowane jak śmieci.

 

Z drugiej strony bywa też całkiem przyzwoicie. Dzisiaj kurier Pocztexu przywiózł mi przesyłkę zamówioną na Aliexpress 10 (słownie: dziesięć) dni temu. Transport był gratis, ale przesyłka rejestrowana. Pewnie w sortowni poczty polskiej pomylili się i przesyłka ominęła kilkutygodniowe leżakowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, dobrychemik napisał:

Pewnie w sortowni poczty polskiej pomylili się i przesyłka ominęła kilkutygodniowe leżakowanie.

Może im się magazyn przepełnił i stwierdzili, że muszą dostarczyć przed planowymi 2 miesiącami żeby zwolnić miejsce :P 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.06.2020 o 18:04, Paniki napisał:

A jak doświadczenia z wysyłką z polski? Można uznać, że czas taki jak wysyłka zwykłego poleconego, priorytetu czy innej paczki 48 plus oczywiście czas na prace administracyjne 14 dni? :)

Ostatnio jak wysyłałem sporą paczkę do Hiszpanii to poszła najpierw do... Gruzji. Nikt mi nie potrafił powiedzieć dlaczego. Po tygodniowym pobycie w Gruzji radośnie ruszyła do Hiszpanii i tam dotarła po ok. 2 tyg. Dobrze, że wysłałem priorytetem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, piotrkusiu napisał:

Ostatnio jak wysyłałem sporą paczkę do Hiszpanii to poszła najpierw do... Gruzji. Nikt mi nie potrafił powiedzieć dlaczego. 

Proste: bo "G" jest w alfabecie przed "H". Jakbyś codziennie sprawdzał, to byś wiedział, że do Gruzji leciała z międzylądowaniem w Finlandii ;)

 

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Iluvatar napisał:

Ja po raz pierwszy próbuję coś zareklamować (niedziałająca matryca do Canona 450D). Nie wiem, czy uda się coś odzyskać, bo gościu chce, żebym mu najpierw odesłał matrycę, co wyjdzie mnie drożej, niż zakup nowej.

Mam bardzo złe doświadczenia z reklamowaniem produktów. Jeśli dostawca z własnej, dobrej woli nie zaproponuje wysłania drugiego produktu, to jesteś zazwyczaj skazany na propozycję pt. zwrot pieniędzy plus odesłanie produktu na Twój koszt - koszt przekraczający często wartość tego produktu. "Arbitraż" Ali to kpina, mam wrażenie że realizuje to automat i nie ma możliwości złożenia skargi czy własnej propozycji rozwiązania sporu do Ali. W praktyce platforma współpracuje wręcz z dostawcą, który zdecydował się być nieuczciwy i odmawia wywiązania się z umowy, forsując propozycję typu zwrot kilku procent ceny lub nic.

Wszystko zależy od dostawcy - jeśli on ma interes w zatroszczeniu się o opinie klientów bo dba o swoją markę, szansa że z dobrej woli zachowa się uczciwie jest większa. Jeśli jest to dostawca typu "shop83423423542352" to szansa że Cię orżnie i wypnie się na Ciebie z wydatną pomocą platformy Aliexpress jest znacznie większa.

Edytowane przez lulu
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrozumiałbym, gdybym nie dał żadnych dowodów, podczas gdy na wiadomościach przez miesiąc się z gościem przepychałem, robiłem kolejne swapy matrycy/flex cable/płyty głównej + filmik z procesu wymiany, włączenia aparatu i zrobienia zdjęcia. Nie liczę już ani na zwrot pieniędzy ani wysłanie działającej matrycy, ale przynajmniej trochę go pomęczę jeszcze.

 

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oni dobrze wiedzą że są poza zasięgiem, bo nie zagrozisz im ani od strony prawnej ani wizerunkowej - to dotyczy zarówno samej platformy jak i każdego nieuczciwego sprzedawcy. To samo dotyczy z resztą każdego zagranicznego giganta technologicznego czy e-commerce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z reklamacją na Ali też mam niestety negatywne doświadczenie - wysłałem im sporo dowodów, że produkt jest niegodny z opisem, ale mi odpisali, że na tej podstawie to oni niczego nie są w stanie ustalić. Możliwe, że po prostu Chińczyk nie bardzo rozumiał co mu po angielsku napisałem.

A komentarze po jakimś czasie i tak znikają, więc nie wiem, czy taki straszak zadziała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po otwarciu sporu udało się otrzymać zwrot. Prawdopodobnie dlatego, że ktoś z Ali coś źle zrozumiał i postawił 2 opcje: odsyłam uszkodzoną matrycę i sprzedawca zwraca kasę za obie albo nie odsyłam i zwrot połowy wartości zakupu, czyli za tą jedną niedziałającą. Także koniec końców wyszło na moje i kasę za uszkodzoną matrycę odzyskałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.