Jump to content

Aliexpress - jakie macie zdanie?


Recommended Posts

3 godziny temu, MateuszW napisał:

Dzięki :) No to nie rozumiem co oznaczają te 43 dni powyżej (oczekiwany czas dostarczenia przesyłki przy zamawianiu był znacznie krótszy).

 

A zdarzyło się komuś z was, żeby przesyłka utknęła na statusie "opuściła kraj wysyłki"? Co ona wciąż szybuje w powietrzu? :) 

zdarzylo, mi dwie przesylki wisiały bez zmian w statusie przez 2tygodnie

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Ja już kupuje od kilku lat i wszystko mi doszło. raz szybciej raz wolniej. Raz mi gość odesłał kasę bo czekałem 2 miesiące ale towar i tak w końcu doszedł. Myślę, ze ryzyko jest jedynie w tym aby pochopnie nie kupić. Trzeba dobrze przeczytać najlepiej kilka razy opis aukcji. Często jest tak namieszane (specjalnie),że można łatwo dojść do wniosku, że kupujesz więcej niż w rzeczywistości.

Link to post
Share on other sites

Tak, od jakiegoś czasu większość przedmiotów przychodzi szybciej. Do 2 tygodni i są do odebrania. Ale nie zawsze. Szybciej wychodzą z Chin a w Polsce różnie bywa. Kiedyś mi paczuszka przeleżała w jakiejś centrali w Polsce 5 tygodni.

Link to post
Share on other sites
W dniu 31.05.2020 o 13:58, Marcin_Matlak napisał:

Raz mi gość odesłał kasę bo czekałem 2 miesiące ale towar i tak w końcu doszedł.

Miałem tak kilka razy, ostatni dziś.

Doszła karta pamięci zakupiona 3 miesiące temu. Oczywiście jeśli zwrócono mi kasę zawsze płacę, np. paypalem.

 

ps. Raz zamiast kabla DC 2.1 dostałem dość dobry statyw , chyba z miesiąc głowiłem się z którego to sklepu. Jak go znalazłem okazało się że chodzi po 80$, obiecałem odesłać na koszt sklepu a tu koszt wysyłki ponad 200 zł. Stargowałem do 60 $ i odkupiłem.

 

Także nigdy nie miałem złych doświadczeń z Ali wiedząc że trzeba długo czekać i czasem towar gdzieś utknie.

 

Link to post
Share on other sites
3 hours ago, dobrychemik said:

Ja teraz czekam na dwie rzeczy, które w Polsce są już od 5 tygodni. Tak bywa przy bardzo tanich rzeczach idących przesyłkami nierejestrowanymi.

Normalka, ja tak miałem parę razy - przesyłki z Chin szły do Polski np. 10 dni a potem Poczta Polska trzymała je w jakichś magazynach tygodniami (zero postępu w trackingu) i mimo moich interwencji nie potrafiła ich znależć - plus kilka razy po tym wszystkim odesłała je do Chin jako niedoręczone, mimo że nigdy nie dostałem żadnego awiza... (w takich wypadkach zawsze dostawałem zwrot kasy z Ali, co jednak było słabym pocieszeniem... zwłaszcza, gdy się coś kupiło okazyjnie)

Wynika to z faktu, że Poczta Polska jest... polska, oraz chyba z tego, że te przesyłki często nie mają statusów standardowych poleconych przesyłek, tylko jakieś inne, specjalne (czyt: gorsze).

 

I to były dotychczas jedyne moje negatywne przygody z Ali: spowodowane dziadostwem polskiej poczty...

 

Do ewentualnych minusów mogę dodać jeszcze różną (często słabą) komunikatywność sprzedawców na Ali, czasem spowodowaną zapewne ich słabą znajomością angielskiego.

Zaleciłbym też sprawdzanie cen, bo ceny na Ali systematycznie rosną i sporo rzeczy można znaleźć gdzie indziej w zbliżonych lub nawet lepszych cenach a o prawdziwe okazje jest coraz trudniej.

 

Link to post
Share on other sites

A jak doświadczenia z wysyłką z polski? Można uznać, że czas taki jak wysyłka zwykłego poleconego, priorytetu czy innej paczki 48 plus oczywiście czas na prace administracyjne 14 dni? :)

Link to post
Share on other sites
5 hours ago, Paniki said:

A jak doświadczenia z wysyłką z polski? Można uznać, że czas taki jak wysyłka zwykłego poleconego, priorytetu czy innej paczki 48 plus oczywiście czas na prace administracyjne 14 dni? :)

Nie wiem o czym mówisz, może dlatego, że Twój avatar jest dosyć rozpraszający :)

 

 

 

 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

Właśnie dzisiaj znalazłem w skrzynce pocztowej jedną z dwóch przesyłek zamówionych 29. marca na Aliexpress, które to wg statusów były już Polsce 26. kwietnia. W tym czasie zdążyłem nawet upomnieć się i odzyskać wartość tego zamówienia (jakieś 6 złotych). Będzie numer jak i druga przesyłka pewnego dnia się pojawi - tutaj akurat jeszcze nie mogłem odzyskać kasy, bo sprzedawca wydłużył czas ochrony o miesiąc. Ogólnie tak to wygląda z przesyłkami nierejestrowanymi - są traktowane jak śmieci.

 

Z drugiej strony bywa też całkiem przyzwoicie. Dzisiaj kurier Pocztexu przywiózł mi przesyłkę zamówioną na Aliexpress 10 (słownie: dziesięć) dni temu. Transport był gratis, ale przesyłka rejestrowana. Pewnie w sortowni poczty polskiej pomylili się i przesyłka ominęła kilkutygodniowe leżakowanie.

Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, dobrychemik napisał:

Pewnie w sortowni poczty polskiej pomylili się i przesyłka ominęła kilkutygodniowe leżakowanie.

Może im się magazyn przepełnił i stwierdzili, że muszą dostarczyć przed planowymi 2 miesiącami żeby zwolnić miejsce :P 

Link to post
Share on other sites
W dniu 1.06.2020 o 18:04, Paniki napisał:

A jak doświadczenia z wysyłką z polski? Można uznać, że czas taki jak wysyłka zwykłego poleconego, priorytetu czy innej paczki 48 plus oczywiście czas na prace administracyjne 14 dni? :)

Ostatnio jak wysyłałem sporą paczkę do Hiszpanii to poszła najpierw do... Gruzji. Nikt mi nie potrafił powiedzieć dlaczego. Po tygodniowym pobycie w Gruzji radośnie ruszyła do Hiszpanii i tam dotarła po ok. 2 tyg. Dobrze, że wysłałem priorytetem.

Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, piotrkusiu napisał:

Ostatnio jak wysyłałem sporą paczkę do Hiszpanii to poszła najpierw do... Gruzji. Nikt mi nie potrafił powiedzieć dlaczego. 

Proste: bo "G" jest w alfabecie przed "H". Jakbyś codziennie sprawdzał, to byś wiedział, że do Gruzji leciała z międzylądowaniem w Finlandii ;)

 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Ja po raz pierwszy próbuję coś zareklamować (niedziałająca matryca do Canona 450D). Nie wiem, czy uda się coś odzyskać, bo gościu chce, żebym mu najpierw odesłał matrycę, co wyjdzie mnie drożej, niż zakup nowej.

Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, Iluvatar napisał:

Ja po raz pierwszy próbuję coś zareklamować (niedziałająca matryca do Canona 450D). Nie wiem, czy uda się coś odzyskać, bo gościu chce, żebym mu najpierw odesłał matrycę, co wyjdzie mnie drożej, niż zakup nowej.

Mam bardzo złe doświadczenia z reklamowaniem produktów. Jeśli dostawca z własnej, dobrej woli nie zaproponuje wysłania drugiego produktu, to jesteś zazwyczaj skazany na propozycję pt. zwrot pieniędzy plus odesłanie produktu na Twój koszt - koszt przekraczający często wartość tego produktu. "Arbitraż" Ali to kpina, mam wrażenie że realizuje to automat i nie ma możliwości złożenia skargi czy własnej propozycji rozwiązania sporu do Ali. W praktyce platforma współpracuje wręcz z dostawcą, który zdecydował się być nieuczciwy i odmawia wywiązania się z umowy, forsując propozycję typu zwrot kilku procent ceny lub nic.

Wszystko zależy od dostawcy - jeśli on ma interes w zatroszczeniu się o opinie klientów bo dba o swoją markę, szansa że z dobrej woli zachowa się uczciwie jest większa. Jeśli jest to dostawca typu "shop83423423542352" to szansa że Cię orżnie i wypnie się na Ciebie z wydatną pomocą platformy Aliexpress jest znacznie większa.

Edited by lulu
  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Zrozumiałbym, gdybym nie dał żadnych dowodów, podczas gdy na wiadomościach przez miesiąc się z gościem przepychałem, robiłem kolejne swapy matrycy/flex cable/płyty głównej + filmik z procesu wymiany, włączenia aparatu i zrobienia zdjęcia. Nie liczę już ani na zwrot pieniędzy ani wysłanie działającej matrycy, ale przynajmniej trochę go pomęczę jeszcze.

 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Oni dobrze wiedzą że są poza zasięgiem, bo nie zagrozisz im ani od strony prawnej ani wizerunkowej - to dotyczy zarówno samej platformy jak i każdego nieuczciwego sprzedawcy. To samo dotyczy z resztą każdego zagranicznego giganta technologicznego czy e-commerce.

Link to post
Share on other sites

Z reklamacją na Ali też mam niestety negatywne doświadczenie - wysłałem im sporo dowodów, że produkt jest niegodny z opisem, ale mi odpisali, że na tej podstawie to oni niczego nie są w stanie ustalić. Możliwe, że po prostu Chińczyk nie bardzo rozumiał co mu po angielsku napisałem.

A komentarze po jakimś czasie i tak znikają, więc nie wiem, czy taki straszak zadziała.

Link to post
Share on other sites

Po otwarciu sporu udało się otrzymać zwrot. Prawdopodobnie dlatego, że ktoś z Ali coś źle zrozumiał i postawił 2 opcje: odsyłam uszkodzoną matrycę i sprzedawca zwraca kasę za obie albo nie odsyłam i zwrot połowy wartości zakupu, czyli za tą jedną niedziałającą. Także koniec końców wyszło na moje i kasę za uszkodzoną matrycę odzyskałem.

Link to post
Share on other sites
  • Paether changed the title to Aliexpress - jakie macie zdanie?
  • Paether pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Our picks

    • Big Bang remnant - Ursa Major Arc or UMa Arc
      Tytuł nieco przekorny bo nie chodzi tu oczywiście o Wielki Wybuch ale ... zacznijmy od początku.
       
      W roku 1997 Peter McCullough używając eksperymentalnej kamery nagrał w paśmie Ha długą na 2 stopnie prostą linie przecinajacą niebo.
       
      Peter McCullough na konferencji pokazał fotografię Robertowi Benjamin i obaj byli pod wrażeniem - padło nawet stwierdzenie: “In astronomy, you never see perfectly straight lines in the sky,”
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 16 replies
    • Jeśli coś jest głupie, ale działa, to nie jest głupie - o nietypowych rozwiązaniach sprzętowych
      Sformułowanie, które można znaleźć w internetach jako jedno z "praw Murphy'ego" przyszło mi na myśl, gdy kolejny raz przeglądałem zdjęcia na telefonie z ostatniego zlotu, mając z tyłu głowy najgłośniejszy marsjański temat na forum. Do rzeczy - jakie macie (bardzo) nietypowe patenty na usprawnienie sprzętu astronomicznego bądź jakieś kreatywne improwizacje w razie awarii czy niezabrania jakiegoś elementu sprzętu  Obstawiam, że @HAMAL mógłby samodzielnie wypełnić treścią taki wątek.
        • Haha
        • Like
      • 21 replies
    • MARS 2020 - mapa albedo powierzchni + pełny obrót 3D  (tutorial gratis)
      Dzisiejszej nocy mamy opozycję Marsa więc to chyba dobry moment żeby zaprezentować wyniki mojego wrześniowego projektu. Pogody ostatnio jak na lekarstwo – od początku października praktycznie nie udało mi się fotografować. Na szczęście wrzesień dopisał jeśli chodzi o warunki seeingowe i udało mi się skończyć długo planowany projekt pełnej mapy powierzchni (struktur albedo) Marsa.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 131 replies
    • Aktualizacja silnika Astropolis - zgłaszanie uwag
      Dzisiaj zaktualizowaliśmy silnik Astropolis do najnowszej wersji (głównie z powodów bezpieczeństwa). Najpoważniejsze błędy zostały już naprawione, ale ponieważ aktualizacja jest dosyć rozbudowana (dotyczy także wyglądu), drobnych problemów na pewno jest więcej. Bez was ich nie namierzymy. Dlatego bardzo proszę o pomoc i wrzucanie tu informacji o napotkanych problemach/błędach.
        • Like
      • 247 replies
    • Insight Investment Astrophotographer of the Year 2020 – mój mały-wielki sukces :)
      Jestem raczej osobą która nie lubi się chwalić i przechwalać… ale tym razem jest to wydarzenie dla mnie tak ważne, że postanowiłem podzielić się z Wami tą niezwykle radosną dla mnie wiadomością.
       
      Moja praca zajęła pierwsze miejsce w kategorii „Planety, komety i asteroidy” podczas tegorocznego konkursu Insight Investment Astronomy Photographer of the Year 2020.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 85 replies
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.