Jump to content

Zdjecia z kliszy


r.ziomber
 Share

Recommended Posts

Ten film jest KOSZMARNY. Zabójcze ziarno strasznie wychodzi na niebie. Nie nadaje się do astrofoto. Do reportaży negatywy Konica się nadają, ale na czarnym tle nieba - katastrofa.

Robiłem na CENTURIA 800 - też koszmarne ziarno, jak próbujesz zabić ziarno obróbką to giną wszystkie subtelności obrazu.

 

Dla porównania załączam dwie fotki M-42 (jak Orion to Orion) na Centurii 800, naświetlanie 10 minut, Tair 3A (300 mm), Praktica LTL.

Pierwsza fotka SUROWA, tzn. nie tuningowana programami graficznymi, zrobiona w ten sposób że powiększono pełną klatkę do formatu 20 x 30 cm przy trzykrotnym prześwietleniu (dla zabicia ziarnistego tła), potem skanowano wykadrowany fragment powiększenia (mniej więcej 1/4 klatki) skanerem płaskim Agfa Snapscan e40 w rozdzielczości 1200 x 2400 i rezultat zmniejszono do 400 x 600 pikseli.

post-910-1107603715_thumb.jpg

Druga fotka (tak samo zeskanowana) byla obrabiana w PaintSzopie.

Nic chyba nie da się więcej wyciągnąć. Wszystko zabite razem z ziarnem.

post-910-1107603924_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ten film jest KOSZMARNY. Zabójcze ziarno strasznie wychodzi na niebie. Nie nadaje się do astrofoto.
Wiem. Ale niestety nigdzie w okolicy nie moge dostac klisz Fuji :( Wogole Konica jest jedyna klisza o tej czulosci, do ktorej mam dostep.

A zdjecia - bardzo ladne :)

Edited by r.ziomber
Link to comment
Share on other sites

No i jaka ładna czerwień M42  :rolleyes:

Żarty się Ciebie trzymają.

Zdjęcie ma złe zrównoważenie barwne, cale tło jest rudawe!

No ale z korekcją przefajnowałem i na tym drugim się zniebieszczyło :(

 

Moi zdaniem nie ma sensu stosowania do nieba filmu 1600. Naprawdę ziarno zamorduje nam obiekty które mają być widoczne.

Nie ma rady, prowadzenie parominutowe jest konieczne! Montaż, montaż i jeszcze raz montaż!

Sami widzieliście jakie rezultaty daje home-made Adamo, z tej właśnie piramidki miałem przyjemność cyknąć moje debiutanckie knoty. Jak na debiut nawet nie bardzo mi sie gwiazdy rozjechały. Kometę już spoko potrafiłem utrzymać na krzyżu (bez bólu w krzyżu) :)

Po cichu liczę na to, że jak Adamo doczeka sie Losmandy to mi da więcej szans z piramidką się bawić. Ale nic Mu o tym nie mówcie!

Edited by cygnus
Link to comment
Share on other sites

Dołączę się.

Czy film Fuji Superia 400 nada się do astrofoto?

Jak najbardziej, lecz Fuji Press byłby lepsza ale tylko troszkę

Zresztą, Fuji Press to nic innego jak Fuji Superia tylko dłużej leżakowana, więc jak zastosujemy Superie tuż po terminie ważności to będzie efekt ten sam, tylko winna ona sie przeterminować w lodówce.

Nie proponuję Fuji xtra 400/800 - to jest tragedia kolorystyczna.

Link to comment
Share on other sites

Jak najbardziej, lecz Fuji Press byłby lepsza ale tylko troszkę

Zresztą, Fuji Press to nic innego jak Fuji Superia tylko dłużej leżakowana, więc jak zastosujemy Superie tuż po terminie ważności to będzie efekt ten sam, tylko winna ona sie przeterminować w lodówce.

Nie proponuję Fuji xtra 400/800 - to jest tragedia kolorystyczna.

 

Moim zdaniem - Fuji Superia przeleżakowana W WARUNKACH NORMALNYCH a nie w lodówce - pod koniec okresu ważności będzie podobna do FujiPress.

W lodóce spowalniamy cały proces dojrzewania emulsji więc w lodówce trzeba by trzymać znacznie dłużej!.

No i PRESS są w kontrolowanych warunkacj dojrzewane więc rezultat jest mniej przypadkowy niż w amatorskiej wersji która dojrzewa NA PÓŁCE.

Link to comment
Share on other sites

Kurcze HAMAL. Wszystkie fotki są świetne, ale niektóre to prawdziwe perełki.

Rozumiem, że robione były w głównym ognisku z napędem.

 

W ognisku, jedne w pełnej ogniskowej 900mm, inne z redukcją na 500mm.

 

Opis redukcji

http://astro4u.net/yabbse/index.php?topic=5124.0

Edited by HAMAL
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our picks

    • Migracja Astropolis na nowy serwer - opinie
      Kilka dni temu mogliście przeczytać komunikat o wyłączeniu forum na dobę, co miało związek z migracją na nowy serwer. Tym razem nie przenosiłem Astropolis na większy i szybszy serwer - celem była redukcja dosyć wysokich kosztów (ok 17 tys rocznie za dedykowany serwer z administracją). Biorąc pod uwagę fakt, że płacę z własnej kieszeni, a forum jest organizacją w 100% non profit (nie przynosi żadnego dochodu), nie znalazłem w sobie uzasadnienia na dalsze akceptowanie tych kosztów.
        • Thanks
        • Like
      • 58 replies
    • Droga Mleczna w dwóch gigapikselach
      Zdjęcie jest mozaiką 110 kadrów, każdy po 4 minuty ekspozycji na ISO 400. Wykorzystałem dwa teleskopy Takahashi Epsilon 130D i dwa aparaty Nikon D810A zamocowane na montażu Losmandy G11 wynajętym na miejscu. Teleskopy były ustawione względem siebie pod lekkim kątem, aby umożliwić fotografowanie dwóch fragmentów mozaiki za jednym razem.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 48 replies
    • Przelot ISS z ogniskowej 2350 mm
      Cześć, po kilku podejściach w końcu udało mi się odpowiednio przygotować cały sprzęt i nadążyć za ISS bez stracenia jej ani razu z pola widzenia. Wykorzystałem do tego montaż Rainbow RST-135, który posiada sprzętową możliwość śledzenia satelitów.
      Celestron Edge 9,25" + ZWO ASI183MM. Czas ekspozycji 6 ms na klatkę, końcowy film składa się z grup 40 klatek stackowanych, wyostrzanych i powiększonych 250%.
      W przyszłości chciałbym wrócić do tematu z kamerką ASI174MM, która z barlowem 2x da mi podobną skalę, ale 5-6 razy większą liczbę klatek na sekundę.
      Poniżej film z przelotu, na dole najlepsza klatka.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 72 replies
    • Big Bang remnant - Ursa Major Arc or UMa Arc
      Tytuł nieco przekorny bo nie chodzi tu oczywiście o Wielki Wybuch ale ... zacznijmy od początku.
       
      W roku 1997 Peter McCullough używając eksperymentalnej kamery nagrał w paśmie Ha długą na 2 stopnie prostą linie przecinajacą niebo.
       
      Peter McCullough na konferencji pokazał fotografię Robertowi Benjamin i obaj byli pod wrażeniem - padło nawet stwierdzenie: “In astronomy, you never see perfectly straight lines in the sky,”
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 17 replies
    • Jeśli coś jest głupie, ale działa, to nie jest głupie - o nietypowych rozwiązaniach sprzętowych
      Sformułowanie, które można znaleźć w internetach jako jedno z "praw Murphy'ego" przyszło mi na myśl, gdy kolejny raz przeglądałem zdjęcia na telefonie z ostatniego zlotu, mając z tyłu głowy najgłośniejszy marsjański temat na forum. Do rzeczy - jakie macie (bardzo) nietypowe patenty na usprawnienie sprzętu astronomicznego bądź jakieś kreatywne improwizacje w razie awarii czy niezabrania jakiegoś elementu sprzętu  Obstawiam, że @HAMAL mógłby samodzielnie wypełnić treścią taki wątek.
        • Haha
        • Like
      • 43 replies
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.