Skocz do zawartości

M106 w przedbiegu


diver

Rekomendowane odpowiedzi

27 minut temu, Selmak napisał:

Dozbierać materiału i zrobić flaty ;-) fajnie się zapowiada ;-)

Dzięki. To nie jest kwestia flatów, bo odpowiednie flaty zostały zastotsowane. "Masakrę" w prawym dolnym rogu spowodowała próba wyrównania tła w PIX. A tło w materiale źródłowym nie wygląda dobrze. Takie mam niestety warunki obserwacyjne. Nie żebym się tłumaczył... ;) Ale zgoda - przedbieg nie wyszedł najlepiej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
W dniu 23.02.2020 o 01:51, diver napisał:

Dzięki. To nie jest kwestia flatów, bo odpowiednie flaty zostały zastotsowane. "Masakrę" w prawym dolnym rogu spowodowała próba wyrównania tła w PIX. A tło w materiale źródłowym nie wygląda dobrze. Takie mam niestety warunki obserwacyjne. Nie żebym się tłumaczył... ;) Ale zgoda - przedbieg nie wyszedł najlepiej.

 

Jak wykonujesz flaty ?. Właśnie zbieram klatki dla tego obiektu. Na razie 1h. Mam tą samą kamerę i ogniskowa też 1000mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, rambro napisał:

Jak wykonujesz flaty ?. Właśnie zbieram klatki dla tego obiektu. Na razie 1h. Mam tą samą kamerę i ogniskowa też 1000mm.

Flaty robię w dzień przy bezchmurnym niebie, zasłaniając otwór w tubie czterema warstwami białego T-shirta. To dość powszechnie stosowana metoda. Teleskop kieruję na stronę przeciwną do Słońca. Wyciąg jest ustawiony w pozycji ostrzenia, rotacja matrycy identyczna jak przy zbieraniu materiałów, założony filtr którego stale używam.

Bardzo istotny jest dobór odpowiedniego czasu ekspozycji. W lustrzankach nie ma problemu, bo tam czas ekspozycji aparat dobierze sobie sam. W kamerce CMOS takiego automatu nie ma, więc trzeba to zrobić doświadczalnie. Ja do zbierania używam APT i tam jest narzędzie wspierające, które próbkuje oświetlenie i proponuje czas ekspozycji dla wybranego wzmocnienia (gain). Muszę jednak powiedzieć, że lepsze efekty uzyskiwałem ustawiając nieco inne czasy niż proponował APT.

Moim zdaniem najlepiej zrobić sobie kilka set-ów o nieco różniących się czasach i doświadczalnie sprawdzić w stakowaniu co wychodzi. Ja stosuję set-y po 30 klatek.

 

Jeżeli ktoś widzi w mojej metodzie jakieś błędy albo zna lepsze metody (mam na myśli dzienne światło naturalne), chętnie wysłucham uwag czy rad.

 

  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za obszerne wyjaśnienia. Ja swoje flaty do ASI294MC PRO też robię na niebie, lub za pomocą flat panelu DIY z foli EL. Co do ekspozycji to ustawiam mniej więcej 1/2 histogramu, aczkolwiek ciężko to zgrać bo każdy kanał ma inną czułość. Do tego w driverze natywnym oraz pod INDI ustawia się balans bieli, co średnio mi się podoba bo RAW to powinien być RAW prosto z matrycy a nie po skalowaniu. Na forum ZWO piszą że neutralne ustawienie (bez skalowania) to R=50 i B=50 ale na szarej kartce wychodzi mi inaczej (może to też trochę kwestia filtra IR). W driverze ASCOM chyba nie ma tego ustawienia i jest wartość domyślna ustawiona przez ZWO.

 

Czy próbowałeś z sztucznym światłem ?. Mi flaty na niebie wychodzą trochę lepiej.

Edytowane przez rambro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.