Skocz do zawartości
  • 0

Pytań kilka SW MAK 150/1800, Barlow x2, Nikon d700


flea007

Pytanie

Cześć.

Mam kilka pytań do użytkowników Mak'a 150:

 

1) Jako, że Maki mają ciemną optykę, to czy zakup barlowa x2 ma sens? Czy ktoś używał? Posiadam okulary Baader Hyperion 13mm i 36mm? Chciałbym wycisnąć coś więcej w wizualu US + Księżyc.

Czy może lepiej kupić okular 8mm zamiast barlowa? A jeśli barlow to jaki?

 

2) Chciałbym podłączyć pod Maka aparat Nikon d700. Brat chciał popróbować focić Księżyc ale nie wie jak podłączyć aparat (co trzeba dokupić?), Ja z kolei nie znam się na aparatach. Ogólnie nie wiemy jak się za to zabrać żeby czegoś nie zniszczyć :)

 

Dziękuję za wszelaką pomoc:)

 

 

Edytowane przez flea007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Światłosiła teleskopu nie ma bezpośredniego wpływu na jasność obrazu w teleskopie w przypadku obserwacji wizualnych, inaczej niż w foto. Tę bowiem reguluje źrenica wyjściowa, a tę z kolei dobór ogniskowej okularu (razem z powiększeniem). Poczytaj jakiś słowniczek podstawowych pojęć związanych z obserwacją przez teleskop, znajdziesz tego pełno w sieci.

 Co do Barlowa: nie ma absolutnie żadnego sensu. W tym teleskopie masz 1800 mm ogniskowej, dobór okularu do dużych, planetarnych powiększeń jest więc bezproblemowy. Można by go użyć do zwiększenia skali obrazu przy foceniu, ale patrz następny akapit.

Fotki Księżyca: policz, jaka część kadru zajmie tarcza Księżyca.

 

1) Macie z bratem aparat z matrycą małoobrazkową. Znajdź, ile milimetrów ma krótszy bok matrycy u Nikona w tym formacie (23.5 mm).