Skocz do zawartości
  • 0

Ten pierwszy...


Emilia Poprawska

Pytanie

Kochani potrzebuje pomocy w wyborze pierwszego teleskopu. Wiem, że tematów tu sporo ale i budżety różne. Teleskop tylko dla mnie i córki na urozmaicenie wspólnych wieczorów. Budżet ok 700-800 zł. Niestety jestem strasznie zielona w temacie... Wpadł mi taki w oko jednak proszę o radę czy to dobry pomysł. 

https://teleskopy.pl/Teleskop-Sky-Watcher-Synta-N-130/900-EQ-2-(SK1309EQ2)-teleskopy-1383.html nie potrzebuje świetnego sprzętu to ma być dla nas rozrywka z nauką. Choć też nie chce kupić byle czego. Z góry dzięki za pomoc. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Teleskop, który podlinkowałaś będzie trochę upierdliwy w obsłudze. To Newton więc będzie wymagał co jakiś czas kolimacji (regulacji luster). Po drugie wg. mnie na tym montażu obserwacja, wyszukiwanie obiektów i prowadzenie za nimi będzie utrudnione. 

Myślę że do takiego umilania wieczorów dwóm kobietkom najlepszy będzie refraktor. 

Nie trzeba go go kolimować, ani studzić przed obserwacją. Okular jest zawsze w jednej pozycji. 

I tu masz dwie opcje. 

Krótkie refraktory najlepsze są do szerokich gwiezdnych pól i DSO. 

Te o długiej ogniskowej najlepiej sprawdzą się na Księżycu i planetach. 

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
9 minut temu, Mariusz Psut napisał:

Powiedz jeszcze czy masz jakąś wiedzę odnośnie nocnego nieba i na czym chciałbyście się skupić? Planety i Księżyc czy bardziej głębokie niebo? 

Wiedzy przyznam nie posiadam żadnej nawet udawać nie warto. Pomysł wydawał się fajny ale jak się okazuje warto było by temat nieco zgłębić. W każdym razie myślałam bardziej o planetach... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0