Skocz do zawartości

Wybudzenie ze śpiączki 15-letniej Synty


Kapitan Cook

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim, niedawno pożyczono mi zestaw Eq5 Go To wraz z Syntą 200/1000. Nigdy nie miałem takiego sprzętu w rękach więc mam kilka pytań.

 

Wiem że Newtony potrzebują kolimacji, ale mi wydaję się że mój egzemplarz ma chyba skrzywione to lustro wtórne. Zdjęcie poniżej. W jego odbiciu lustro główne wcale nie jest centralnie a odbija się tylko krawędź. To białe to lustro główne. Czy idzie to skolimować? Nie mam żadnego doświadczenia jak to powinno prawidłowo wyglądać.

.2020-04-07_13h26_23.png.322bbd912e20794053dfd5cac644c59d.png2020-04-07_13h26_55.png.6986ee43e9ecbe3c2959ea146f538b00.png

 

Poza tym nie ma żadnego zasilacza, poniżej elektronika, jaki zasilacz będzie odpowiedni do tego zestawu. Najbliższe co znalazłem to zasilacz 12V 3A z Delty. Czy każdy inny zasilacz o takich parametrach się nadaje, czy jest jakiś specjalny typ?

2020-04-07_13h33_36.png.c8c60103020b337c516b39dc9b509e5f.png

 

Poza tym brakuje czegokolwiek w wyciągu. Co można najtańszym kosztem kupić aby prowadzić obserwacje ?

 

2020-04-07_13h39_06.png.930e8cccb8fd0476e4fc490f4d1733ef.png

 

Pozdrawiam !

Edytowane przez Adam87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj skolimować bazując na tym pradniku:

http://indexhamal.pl/astrofotografia/Kolimacja_teleskopu.htm

 

Zasilacz będzie OK, ale musisz mieć 220V w pobliżu - nie wyjedziesz w teren.

 

Apropos ostatniego pytania - nie Obraź się, ale "jakżeś Ty się tu uchował", że masz reputację +25 (na forum astronomicznym) i nie Wiesz co się wkłada do wyciągu żeby obserwować wizualnie?  :ermm:

Edytowane przez bartolini
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Mariusz Psut napisał:

Czy mi się zdaje, czy pająk jest pogięty:getlost:

Pewnie dystorsja obiektywu.