Skocz do zawartości
  • 0

Fotografia 16" newtonem i zmiany ostrości


oprzemo1

Pytanie

Cześć wszystkim,

ostatnio spróbowałem sił w astrofoto przez mojego newtona. Udało mi się w końcu opanować guide na platformie paralaktycznej i mogę spokojnie robić 60 sekundowe klatki. Mam jednak problem z ostroscią. Co kilka-kilkanaście minut trzeba ją poprawiać. Pewnie chodzi o zmiany temperatury chociaż lustro mam schłodzone a teleskop jest od kilku godzin na dworze. Fotografuję Canonem, zazwyczaj 80mm refraktorem i tam nie mam takiego problemu. Czy musiałbym używać jakiegoś autofocusera? Jestem kompletnie zielony w tym temacie. Może ktoś mógłby mi coś doradzić żeby jakoś w miarę prostym sposobem to opanować?

 

Pozdrawiam

Przemek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1

A co to za newton (Taurus, SW, GSO, ASA)?

Bo o ile to nie jest coś klasy ASA to ilość potencjalnych problemów jest dłuższa od niejednej litanii.

Jeżeli to jest blank GSO z BK7 to bez wspomagania raczej nie będzie nadążał termicznie.

Jeżeli to prosty truss jak w rozsuwanych SW to będzie się uginał pod własnym ciężarem.

Nie bez uzasadnienia "fotograficzne" newtony są na wejściu 3-4 razy droższe od obserwacyjnych.

 

Mi udało się okiełznać lusterko 8" F4 dopiero po wrzuceniu go w karbonową tubę.

Edytowane przez Merarem
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1

Niestety budżetowe 16" ma swoje brzemię: https://www.astrobin.com/users/kombinuj-licz/

 

Ostrosci pod to jeszcze ani razu nie ustawilem prawidlowo nawet na sekunde.

 

 

Pokaz jakies klatki

Edytowane przez kombinuj-licz
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1

A nie ma czasu luzu na wyciągu? Pod wpływem ciężaru kamery/aparatu może on się wsuwać lub wysuwać delikatnie i ostrość może uciekać...