Skocz do zawartości

Porada


J@cek

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć jestem nowy w astronomi (co nieco już szperałem po internecie...) Przymieżam się z zamiarem zakupu teleskopu uzbierałem około 4000 zł :D . Co d o moich warunków to około 5 mag. (sprawdzone :rolleyes: ) ogólnie interesuje mnie wszystko jaki i DS taki i planety! Niemam pojęcia w jaki sposób wykożystać tą sumę żeby było jak naj lepiej. Tak siedząc sobie samotnie w ,,kiblu'' wpadłem na pomysł żeby sobie może tak Synte 200/1200 ... kupić a za reszte fajowe okularki itp. ale niejestem do końca przekonany co do tego. Jak wy postąpili byście z taką sumą :huh: ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napisze co ja bym zrobił:

 

 

a) gdybym chciał obserwować DS-y to kupiłbym telepa na dobsonie tak z 200/1200, a za reszte kasy jakies fajne, szerokokątne okularki

B) gdybym chciał lookać na planety to kupiłbym jakis refraktorek, albo maka i okulary ortoskopowe

 

 

a gdybym chciał oglądać zarówno DS-y i planety, to mimo wszystko skłaniałbym sie ku Syncie na Dobsie, a do tego jakis ortoskop tak z 5-6 mm

 

 

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli zależy ci na montażu paralaktyczym, to np. w Delcie Optical masz 8-calowe lustro na CG-5 za mniej niż 3000 zł, a w Astrokraku, wraz z napędem, za 3200 zł. Reszta zostaje na okularki.

Edytowane przez luki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli zależy ci na montażu paralaktyczym, to np. w Delcie Optical masz 8-calowe lustro na CG-5 za mniej niż 3000 zł, a w Astrokraku, wraz z napędem, za 3200 zł. Reszta zostaje na okularki.

I za tym właśnie ja bym optował, bo możliwość dużych planetarnych powiększeń może być wykorzystana w przyszłości (po rozbudowie arsenału okularowego) w sposób znacznie bardziej komfortowy na montażu paralaktycznym z napędem.

Zaś Dobson zdecydowanie bardziej jest mobilny, co też należy wziąć pod uwagę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach