Jump to content

Problemy ze skokiem jasności na klatkach w timelapsie.


PawelBe
 Share

Recommended Posts

Witajcie.

 

Czy macie jakiś pomysł na to, dlaczego w poniższym filmie są skoki jasności.

Wszystko robione na ustawieniach manualnych.

30 sek, f.28, - łączna ilość klatek 273

Canon 6dMII / Samyang 12mm, f 2.8 /

 

Obróbka w Lightroom CC, obrobiona jedna klatka i skopiowane ustawienia dla wszystkich.

Film złożony w Adobe Premiere - Import -> Sekwencja zdjeć i render. W Premiere nie było totalnie nic ruszane.

 

 

 

Edited by PawelBe
Link to comment
Share on other sites

@PawelBe Problem dotyczy niektórych obiektywów, których przysłona jest sterowana z poziomu lustrzanki. Nie będziesz miał takiego problemu manualem bez elektroniki. Zawsze pojawia się minimalna różnica w ustawieniu przysłony. Efekt zwyczjowo nazywa się flickeringiem. 

Bardzo dobre rezultaty osiągniesz używając LRTimelapse,  a na pewno dobrze zrobisz, jak się zapoznasz z materiałem autorstwa  @bartoszw https://www.youtube.com/watch?v=GxRWng8EkiQ, bo napisał narzędzie, do radzenia sobie z tym problemem.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

17 minut temu, Morth napisał:

U mnie czasem jak panoramy robiłem, to jedna lub więcej klatek była jaśniejsza. Aparat był na manualu. Chyba błąd elektroniki i tyle.

Morth. Napisałeś, że czasem Ci się pojawia. Dobrze rozumiem, że raz tak jest, a innym razem nie?

U mnie wcześniej ten dziwny efekt nie występował.

 

2 minuty temu, count.neverest napisał:

@PawelBe Problem dotyczy niektórych obiektywów, których przysłona jest sterowana z poziomu lustrzanki. Nie będziesz miał takiego problemu manualem bez elektroniki. Zawsze pojawia się minimalna różnica w ustawieniu przysłony. Efekt zwyczjowo nazywa się flickeringiem. 

Bardzo dobre rezultaty osiągniesz używając LRTimelapse,  a na pewno dobrze zrobisz, jak się zapoznasz z materiałem autorstwa  @bartoszw https://www.youtube.com/watch?v=GxRWng8EkiQ, bo napisał narzędzie, do radzenia sobie z tym problemem.

 

No właśnie tutaj był pełny manual, ustawienia manualne na Canonie, a obiektyw to manual Samyang 14mm, f.2.8, ale dziękuje za link, chętnie oglądnę.

 

PS. Tak się jeszcze zastanawiam, czy możliwe jest, żeby światła samochodu oddalonego o około 100m (awaryjne, przy otwieraniu samochodu co jakiś czas) mogły by spowodować coś takiego.

Link to comment
Share on other sites

Tak, w normalnym dziennym oświetleniu to praktycznie nie występuje albo nie jestem tego w stanie zauważyć. Staje się też to widoczniejsze podczas agresywniejszej obróbki (oczywiste).  Ten efekt z Twojego filmiku wygląda jak w burza w oddali :)

Link to comment
Share on other sites

10 minut temu, Tayson napisał:

Na takie migotanie to flicker. Trzeba zastosowac deflicker. Lrtimelapse jest bardzo fajny. Oczywiście działa w powiązaniu z lightroomem. 

Dzięki wielkie. Nie miałem pojęcia o tym.

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Our picks

    • Droga Mleczna w dwóch gigapikselach
      Zdjęcie jest mozaiką 110 kadrów, każdy po 4 minuty ekspozycji na ISO 400. Wykorzystałem dwa teleskopy Takahashi Epsilon 130D i dwa aparaty Nikon D810A zamocowane na montażu Losmandy G11 wynajętym na miejscu. Teleskopy były ustawione względem siebie pod lekkim kątem, aby umożliwić fotografowanie dwóch fragmentów mozaiki za jednym razem.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 39 replies
    • Przelot ISS z ogniskowej 2350 mm
      Cześć, po kilku podejściach w końcu udało mi się odpowiednio przygotować cały sprzęt i nadążyć za ISS bez stracenia jej ani razu z pola widzenia. Wykorzystałem do tego montaż Rainbow RST-135, który posiada sprzętową możliwość śledzenia satelitów.
      Celestron Edge 9,25" + ZWO ASI183MM. Czas ekspozycji 6 ms na klatkę, końcowy film składa się z grup 40 klatek stackowanych, wyostrzanych i powiększonych 250%.
      W przyszłości chciałbym wrócić do tematu z kamerką ASI174MM, która z barlowem 2x da mi podobną skalę, ale 5-6 razy większą liczbę klatek na sekundę.
      Poniżej film z przelotu, na dole najlepsza klatka.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 70 replies
    • Big Bang remnant - Ursa Major Arc or UMa Arc
      Tytuł nieco przekorny bo nie chodzi tu oczywiście o Wielki Wybuch ale ... zacznijmy od początku.
       
      W roku 1997 Peter McCullough używając eksperymentalnej kamery nagrał w paśmie Ha długą na 2 stopnie prostą linie przecinajacą niebo.
       
      Peter McCullough na konferencji pokazał fotografię Robertowi Benjamin i obaj byli pod wrażeniem - padło nawet stwierdzenie: “In astronomy, you never see perfectly straight lines in the sky,”
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 16 replies
    • Jeśli coś jest głupie, ale działa, to nie jest głupie - o nietypowych rozwiązaniach sprzętowych
      Sformułowanie, które można znaleźć w internetach jako jedno z "praw Murphy'ego" przyszło mi na myśl, gdy kolejny raz przeglądałem zdjęcia na telefonie z ostatniego zlotu, mając z tyłu głowy najgłośniejszy marsjański temat na forum. Do rzeczy - jakie macie (bardzo) nietypowe patenty na usprawnienie sprzętu astronomicznego bądź jakieś kreatywne improwizacje w razie awarii czy niezabrania jakiegoś elementu sprzętu  Obstawiam, że @HAMAL mógłby samodzielnie wypełnić treścią taki wątek.
        • Haha
        • Like
      • 43 replies
    • MARS 2020 - mapa albedo powierzchni + pełny obrót 3D  (tutorial gratis)
      Dzisiejszej nocy mamy opozycję Marsa więc to chyba dobry moment żeby zaprezentować wyniki mojego wrześniowego projektu. Pogody ostatnio jak na lekarstwo – od początku października praktycznie nie udało mi się fotografować. Na szczęście wrzesień dopisał jeśli chodzi o warunki seeingowe i udało mi się skończyć długo planowany projekt pełnej mapy powierzchni (struktur albedo) Marsa.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 132 replies
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.