Skocz do zawartości
Wypróbuj Astropolis Market - nową platformę sprzedażową. Kliknij tutaj, aby przejść. ×
  • 0

GSO 8" + Upgrade Kit GoTo

Thomash3

Pytanie

Cześć wszystkim,

Jestem amatorem, mam teleskop https://teleskopy.pl/product_info.php?products_id=2035&lunety=Teleskop GSO Dobson 8 DeLuxe 203 1200 M CRF mikrofocuser 1 10 ch odzenie lustra model 680, dokupiłem adapter do Nikona D7500, chciałbym pofotografować obiekty naszego układu, a może coś dalej.

Wydaje mi się, że przyda mi się GoTo, ale dedykowanego do DSO chyba nie ma. Nie mogłem nic konkretnego znaleźć na forum w tym konkretnie temacie, więc mam 4 pytania:

1. Czy kupując https://teleskopy.pl/product_info.php?products_id=2091&lunety=Upgrade Kit GoTo do Dobson 8 Sky Watcher mogę go stosunkowo łatwo dopasować do mojego teleskopu? Czy ingeruję wtedy w konstrukcję montażu, czy tubus?

2. Podejrzewam, że ktoś to robił, może mógłby się podzielić doświadczeniem, czy ma to w ogóle sens?

3. Czy istnieje jakiś tutorial do przeróbki?

4. A może istnieje coś dedykowanego, tylko ja nie znalazłem?

Pozdrawiam

Edytowane przez Thomash3

11 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

• 0
2 godziny temu, astrokarol napisał:

Może lepiej zapytaj o to:

https://deltaoptical.pl/platforma-paralaktyczna-asterion-ecliptica

Albo o to samo ale produktcji Leszka Jędrzejewskiego.

dzięki za pomysł, właśnie rozważam, ale dla mojej szerokości (ponad 54.4") trzeba inny model, lub przerobić nieco ten ze sklepu.

Pozdrawiam

• 0

Są różne wersje, wystarczy dobrać do swojej szerokości geo. 

https://www.teleskop-express.de/shop/advanced_search_result.php?keywords=+Asterion&suchdas=OK

Ale i tak astrofotografia takim zestawem czegoś "dalej niż układ słoneczny", będzie bardzo problematyczna.

• 0
Godzinę temu, Piotr4d napisał:

Są różne wersje, wystarczy dobrać do swojej szerokości geo. 

https://www.teleskop-express.de/shop/advanced_search_result.php?keywords=+Asterion&suchdas=OK