Jump to content

Lukrowana Trąba Słonia, czyli IC 1396 i VdB 142 w sosie miejskim


dziki
 Share

Recommended Posts

11 minut temu, orlen napisał:

Nad centrum musiałeś palić czy w innym kierunku?

Ech chciałbym mieć północ w kierunku centrum.

Właśnie o dziwo nie - w kierunku niemal przeciwnym niż centrum, ale... niestety w tych rejonach mam kościół. Jak się nie obrócisz, d... z tyłu ;)

Link to comment
Share on other sites

Też ode mnie + za wersję 2. Ostatnio przerabiałem ten sam temat, z podobną skalą ( u mnie 1.48"/pix), tyle że CMOSem. Zdecydowałem się na nieco odmienną kolorystykę, ale też mam wrażenie, że z odcieniami zielonego jest ciekawiej.  Można powalczyć o lepszy detal jak Trąba będzie wyżej.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 ma największy potencjał. Popracuj nad niebieskim. Pomarańcze sa dla mnie bardzo ok. 

Wydaje mi się że sporo ciekawych rzeczy dzieje się po lewej, którą odpuściłes na rzecz w sumie nijakich pyłów po prawej dół. Mam na myśli kadrowanie. 

Przez dziurkę w trąbie przebija niebieskie tło - jest dobrze. Dla mnie to wyznacznik fachowej obtobki tego obiektu. 

Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, dziki napisał:

Zaświetlenie mojej narrowbandowej miejscówki na 9 stopniowej skali Bortla plasuje się na miejscu ... 8/9

:notworthy:

 

Godzinę temu, Tayson napisał:

Przez dziurkę w trąbie przebija niebieskie tło - jest dobrze. Dla mnie to wyznacznik fachowej obtobki tego obiektu. 

I te dwie gwiazdki na trąbie ( albo prawym ramieniu stwora...) są rozdzielone.

 

Pięknie wyszło. Mnie też 2 wersja podoba się najbardziej.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, Tayson napisał:

2 ma największy potencjał. Popracuj nad niebieskim.

A konkretniej to co masz na myśli?

 

9 godzin temu, Tayson napisał:

Wydaje mi się że sporo ciekawych rzeczy dzieje się po lewej, którą odpuściłes na rzecz w sumie nijakich pyłów po prawej dół. Mam na myśli kadrowanie. 

Oczywiście możemy sobie na ten temat podyskutować :) Poniżej pokazuję mój kadr na tle tego co się dzieje wokół (źródło zdjęcia: APOD z 13.10.2015).

porónanie_kadrów.jpg

Swojego kadrowania bym nie zmienił z kilku powodów. Po pierwsze to kadr w 90% ;) zamierzony - to się dzieje po prawej było dla mnie bardziej interesujące niż to co po lewej - kwestia gustu oczywiście. Celowałem właśnie w tą smołę na dole i tą kolumnę pyłów po prawej.

 

Dodatkowo, gdybym przesunął trąbę w prawo (czyli kadr w lewo), to straciłbym dynamikę zdjęcia - obecnie trąba jest lekko pochylona w prawo i zaprasza oko do zwiedzania prawej części, osiągając częściowo efekt "negative space", podczas gdybym ją umieścił ją po prawej stronie, to uzyskałbym efekt taki, jakbym zrobił auto wyjeżdżające z kadru z ciekawej łąki, która jednak jest mniej ciekawa niż samo auto.

 

Inny kąt kamery nie wchodził w grę, gdyż prawda jest taka, że to zdjęcie jest odrzutem ;) - kąt kamery miałem ustawiony pod inny obiekt.

 

Lepszy kadr dla tego co się dzieje po lewej widzę taki, ale to na "inny raz":

porónanie_kadrów_ideolo.jpg

 

PS - albo ustawienie idealnie pionowe, centralne, oko słonia +/- w 1/3 od góry - ale chyba nie o to chodzi żeby mnożyć przykłady "jak można" ;)

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Tomek zawsze jak ktoś pisze "zrób tak jak On" albo "skadruj inaczej bo mi się ako podoba" to rodzą mi się mieszane uczucia :) Bo wolę uwagi techniczne (np. "zbyt nasaturowałeś zdjęcie i tracisz przez to detal" - wypadek przy pracy może się zdarzyć), niż typowo odnoszące się do gustu, z którymi wiele nie zrobię, bo robię zdjęcia w swoim stylu a nie w czyimś.

 

Bogdan robi świetne zdjęcia i Jego kolorystyka bardzo mi się podoba, ale ja nie chcę Go kopiować :)Może ja chcę żeby za parę lat ktoś napisał "zrób tak jak na fotce dzikiego", a nie Bogdana? :D

 

A mniej przewrotnie: przyznaję, że zdjęcie nr 1 miało iść w kierunku kolorystyki rubinowo-ciemnobłękitnej, chyba luminancja była zbyt jasna i to mi trochę położyło odbiór. I przyznaję, że zdjęcie Bogdana może być dla mnie referencją w tej palecie - chociaż ja preferuję tą drugą, będąc konsekwentny po NGC 2237. Ale dzięki Ci za to wskazanie, jeszcze się pobawię fotką nr 1 :)

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Spoko, przecież większość uwag na forum jest wg własnych odczuć. 

 

Może uda mi się w tym roku zrobić trabe, to będę mógł wypowiedzieć się bardziej merytorycznie. 

  • Love 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 4.05.2020 o 14:05, Tayson napisał:

Spoko, przecież większość uwag na forum jest wg własnych odczuć. 

 

Może uda mi się w tym roku zrobić trabe, to będę mógł wypowiedzieć się bardziej merytorycznie. 

@Tayson dzięki za "zczelendżowanie" mnie ;) - podłubałem, nie jest to "100% Bogdan" bo jednak sygnał inaczej obrabialiśmy, ale mi się podoba bardziej :D

 


 

!Final_IC1396_HST_MIXSHO_AIP2_yellow_sat_tweak_public_new.jpg

  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

Wersja numer dwa w pierwszym wpisie tematu jest rewelacyjna i patrząc na nią, każda próba która "kastruje" zdjęcie z przejść między błękitem a zielenią jest jakaś taka płaska :g:

 

To pisałem ja, ktoś kto kompletnie nie zna się na obróbce narrowbandów i uwielbia turkusy w tego typu zdjęciach :D 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Our picks

    • Droga Mleczna w dwóch gigapikselach
      Zdjęcie jest mozaiką 110 kadrów, każdy po 4 minuty ekspozycji na ISO 400. Wykorzystałem dwa teleskopy Takahashi Epsilon 130D i dwa aparaty Nikon D810A zamocowane na montażu Losmandy G11 wynajętym na miejscu. Teleskopy były ustawione względem siebie pod lekkim kątem, aby umożliwić fotografowanie dwóch fragmentów mozaiki za jednym razem.
      • 36 replies
    • Przelot ISS z ogniskowej 2350 mm
      Cześć, po kilku podejściach w końcu udało mi się odpowiednio przygotować cały sprzęt i nadążyć za ISS bez stracenia jej ani razu z pola widzenia. Wykorzystałem do tego montaż Rainbow RST-135, który posiada sprzętową możliwość śledzenia satelitów.
      Celestron Edge 9,25" + ZWO ASI183MM. Czas ekspozycji 6 ms na klatkę, końcowy film składa się z grup 40 klatek stackowanych, wyostrzanych i powiększonych 250%.
      W przyszłości chciałbym wrócić do tematu z kamerką ASI174MM, która z barlowem 2x da mi podobną skalę, ale 5-6 razy większą liczbę klatek na sekundę.
      Poniżej film z przelotu, na dole najlepsza klatka.
      • 67 replies
    • Big Bang remnant - Ursa Major Arc or UMa Arc
      Tytuł nieco przekorny bo nie chodzi tu oczywiście o Wielki Wybuch ale ... zacznijmy od początku.
       
      W roku 1997 Peter McCullough używając eksperymentalnej kamery nagrał w paśmie Ha długą na 2 stopnie prostą linie przecinajacą niebo.
       
      Peter McCullough na konferencji pokazał fotografię Robertowi Benjamin i obaj byli pod wrażeniem - padło nawet stwierdzenie: “In astronomy, you never see perfectly straight lines in the sky,”
        • Like
      • 16 replies
    • Jeśli coś jest głupie, ale działa, to nie jest głupie - o nietypowych rozwiązaniach sprzętowych
      Sformułowanie, które można znaleźć w internetach jako jedno z "praw Murphy'ego" przyszło mi na myśl, gdy kolejny raz przeglądałem zdjęcia na telefonie z ostatniego zlotu, mając z tyłu głowy najgłośniejszy marsjański temat na forum. Do rzeczy - jakie macie (bardzo) nietypowe patenty na usprawnienie sprzętu astronomicznego bądź jakieś kreatywne improwizacje w razie awarii czy niezabrania jakiegoś elementu sprzętu  Obstawiam, że @HAMAL mógłby samodzielnie wypełnić treścią taki wątek.
        • Haha
        • Like
      • 21 replies
    • MARS 2020 - mapa albedo powierzchni + pełny obrót 3D  (tutorial gratis)
      Dzisiejszej nocy mamy opozycję Marsa więc to chyba dobry moment żeby zaprezentować wyniki mojego wrześniowego projektu. Pogody ostatnio jak na lekarstwo – od początku października praktycznie nie udało mi się fotografować. Na szczęście wrzesień dopisał jeśli chodzi o warunki seeingowe i udało mi się skończyć długo planowany projekt pełnej mapy powierzchni (struktur albedo) Marsa.
        • Like
      • 131 replies
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.