Skocz do zawartości
  • 0

TS-Optics PHOTOLINE 130 mm f/7 FPL53 Triplet Apo - 3.7" Focuser


Robertus333

Pytanie

Witam szanownych kolegów, mam pytanie czy refraktor" TS-Optics PHOTOLINE 130 mm f/7 FPL53 Triplet Apo - 3.7" Focuser" oprócz możliwości astrofoto, daje fajne efekty obserwacji wizualnej?

Czytam od dłuższego czasu wypowiedzi na temat astrofoto i w sumie czym więcej czytam tym bardziej  czuje niepewność w zdecydowaniu zakupu teleskopu. Wiem, że podstawą jest montaż, dlategozastanawiam się nad AZ-EQ6 GT a Optron Montaż CEM60 GoTo. Do tego chciałbym zakupić ATIK Horizon Color CMOS  albo canon. W sumie chciałby przeznaczyć około 25 tys +/-

Jestem całkowicie początkującym w tym temacie.... chciałbym do tego podejść poważnie i trwać w tym mimo początkowych nie powodzeń. Dlatego mam prośbę o pomoc, podpowiedzi, sugestię .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3

Montaż to najważniejszy element zestawu. Warto, gdy masz na to środki od razu kupić duży i dobry więc na pewno nie zaszkodzi i przyda się, jak kiedyś kupisz większy teleskop. A jak myślisz też o obserwacjach wizualnych to pomyśl o Newtonie np 250 mm. Jak masz taki montaż to wystarczy sama tuba którą na nim powiesisz. No chyba że jednocześnie chcesz fotografować i obserwować to wtedy Dobson.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2

Tak, to dobry teleskop do wizuala. Do fotografowania też ale nie dla początkujących. Jeśli chodzi o astrofoto radziłbym zacząć od czegoś znacznie mniejszego np teleobiektywu. Generalnie im sprzęt większy tym trudniej go ogarnąć. Montaż AZ-EQ6 to dobry wybór, CEM 60 Też jak najbardziej godny polecenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1
10 minut temu, Robertus333 napisał:

Teleobiektyw + canon?