Skocz do zawartości
  • 0

Pierwszy sprzęt do miasta


MaciejKG

Pytanie

Hej. Witam wszystkich.

Jestem kompletnym amatorem i szukam pierwszego teleskopu. Mieszkam w Warszawie i obserwacje głównie będą z balkonu. Chciałbym też porobić kilka zdjęć lustrzanką. Głównie planet, bo na mgławice w mieście słyszałem, że większych szans nie ma.

I moje pytanie. Znalazłem trzy - refraktor, MAK i Newton. Co wybrać?

Sky-Watcher MAK 102/1300 EQ-2 (BKMAK102EQ2)

Meade Polaris 130 mm EQ (Newton)

Meade StarPro AZ 102 (refraktor 102/660, montaż azymutalny, trzy okulary, Barlow 2x, adapter do smartfona).

Dzięki za odpowiedzi, pozdrawiam Maciek

Edytowane przez MaciejKG
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1

Miasto i teren zaświetlony to słabe miejsce na obserwacje. Zostają Ci Księżyc, planety (bez szału), układy gwiazd podwójnych i kilka najjaśniejszych DSów.

 

Proponuję Mak 127 na montażu EQ3-2 ustawionym/przerobionym w tryb ALT-AZ (to najprostrzy montaż, ustawiasz i patrzysz). 

Mak to duże powiększenia, moim zdaniem konieczny jest montaż z mikroruchami, dlatego ten EQ3-2. 

Taki zestaw pod ciemnym niebem pokaże znacznie więcej na DSach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
W dniu 27.05.2020 o 23:27, MaciejKG napisał:

Hej. Witam wszystkich.

Jestem kompletnym amatorem i szukam pierwszego teleskopu. Mieszkam w Warszawie i obserwacje głównie będą z balkonu. Chciałbym też porobić kilka zdjęć lustrzanką. Głównie planet, bo na mgławice w mieście słyszałem, że większych szans nie ma.

I moje pytanie. Znalazłem trzy - refraktor, MAK i Newton. Co wybrać?

Sky-Watcher MAK 102/1300 EQ-2 (BKMAK102EQ2)

Meade Polaris 130 mm EQ (Newton)

Meade StarPro AZ 102 (refraktor 102/660, montaż azymutalny, trzy okulary, Barlow 2x, adapter do smartfona).

Dzięki za odpowiedzi, pozdrawiam Maciek

Do planet i księżyca to to mak ale jakbyś wyjeżdżał poza miasto to Newton

  • Lubię 1