Jump to content
M4teusz

Kerbal Space program

Recommended Posts

Ja sporo grałem swego czasu.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja też przeleciałem miliony kilometrów :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie mogę się doczekać KSP2 :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

A ja, szczerze mówiąc, jakoś specjalnie się dwójką nie ekscytuję. Gram z modem Principia, który wprowadza m.in. fizykę n ciał i jakoś sobie nie wyobrażam powrotu do fizyki dwóch ciał - bo w KSP2 fizyki n ciał nie będzie (przynajmniej dopóki ktoś moda nie zrobi).

Co jest o tyle ciekawe, że z tego co kojarzę, to ma być tam taka podwójna planeta (w sensie, że dwie planety o zbliżonych rozmiarach i masach, połozone bardzo blisko siebie) - i tego się nie da sensownie modelować przy użyciu keplerowskich krzywych stożkowych.

Edited by Krzysztof z Bagien
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minut temu, Krzysztof z Bagien napisał:

A ja, szczerze mówiąc, jakoś specjalnie się dwójką nie ekscytuję. Gram z modem Principia, który wprowadza m.in. fizykę n ciał i jakoś sobie nie wyobrażam powrotu do fizyki dwóch ciał - bo w KSP2 fizyki n ciał nie będzie (przynajmniej dopóki ktoś moda nie zrobi).

Co jest o tyle ciekawe, że z tego co kojarzę, to ma być tam taka podwójna planeta (w sensie, że dwie planety o zbliżonych rozmiarach i masach, połozone bardzo blisko siebie) - i tego się nie da sensownie modelować przy użyciu keplerowskich krzywych stożkowych.

Masz rakietę na kerbalowego Marsa?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

W tej chwili nie, ale to nie jest wielki problem, żeby ją zbudować, jeśli masz odpowiednie części odblokowane (czyli duże zbiorniki paliwa i silniki) albo grasz w sandboksie.

Generalnie problem sprowadza się do tego, ile masz w sumie delta-V - na Dunę potrzebujesz jakieś 6,5km/s w jedną stronę (x2 jeśli zamierzasz wracać) - zakładając optymalny moment startu.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Krzysztof z Bagien napisał:

W tej chwili nie, ale to nie jest wielki problem, żeby ją zbudować, jeśli masz odpowiednie części odblokowane (czyli duże zbiorniki paliwa i silniki) albo grasz w sandboksie.

Generalnie problem sprowadza się do tego, ile masz w sumie delta-V - na Dunę potrzebujesz jakieś 6,5km/s w jedną stronę (x2 jeśli zamierzasz wracać) - zakładając optymalny moment startu.

Wracać nie zamierzam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, M4teusz napisał:

Wracać nie zamierzam

 

1 minutę temu, Krzysztof z Bagien napisał:

W tej chwili nie, ale to nie jest wielki problem, żeby ją zbudować, jeśli masz odpowiednie części odblokowane (czyli duże zbiorniki paliwa i silniki) albo grasz w sandboksie.

Generalnie problem sprowadza się do tego, ile masz w sumie delta-V - na Dunę potrzebujesz jakieś 6,5km/s w jedną stronę (x2 jeśli zamierzasz wracać) - zakładając optymalny moment startu.

I nie gram w sandbox . Za chwilę mogę ci napisać jakie mam odblokowane technologie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
9 minut temu, Krzysztof z Bagien napisał:

W tej chwili nie, ale to nie jest wielki problem, żeby ją zbudować, jeśli masz odpowiednie części odblokowane (czyli duże zbiorniki paliwa i silniki) albo grasz w sandboksie.

Generalnie problem sprowadza się do tego, ile masz w sumie delta-V - na Dunę potrzebujesz jakieś 6,5km/s w jedną stronę (x2 jeśli zamierzasz wracać) - zakładając optymalny moment startu.

To nie jest moje zdjęcie ale ja mam wszystkie technologie w tym zielonym kółku

 

IMG_20200607_144439.jpg

Edited by M4teusz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gram z mnóstwem modów, w tym takich, które zmieniają drzewko technologii, więc wiele mi to nie mówi. Ale z tego co masz powinno się dać zbudować coś sensownego.

 

Nie zbuduję za Ciebie rakiety, to musisz zrobić sam. Na tym zresztą cała zabawa polega.

Zakładam, że wiesz jak opuścić atmosferę i orbitę Kerbin (doleciałeś np. na księżyc) - jeśli tak, to lot gdzieś dalej znacząco się nie różni, potrzebujesz po prostu więcej delta-V i rzadziej są optymalne okna transferowe - nie możesz lecieć w dowolnym momencie, musisz poczekać, aż planety się odpowiednio ułożą. Jeśli jeszcze tego nie masz, to sugeruję zainstalować sobie moda "Kerbal Engineer Redux" - pokazuje mnóstwo użytecznych informacji, m.in delta-V w edytorze, oraz "Transfer Window Planner" - pokazuje, kiedy najlepiej lecieć na daną planetę i ile potrzeba będzie delta-V.

 

Jeśli chcesz gotowca, to możesz poszukać na forum KSP - zdaje się, że ludzie wrzucają tam swoje projekty rakiet/samolotów itp. w formie plików do pobrania.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minut temu, Krzysztof z Bagien napisał:

Gram z mnóstwem modów, w tym takich, które zmieniają drzewko technologii, więc wiele mi to nie mówi. Ale z tego co masz powinno się dać zbudować coś sensownego.

 

Nie zbuduję za Ciebie rakiety, to musisz zrobić sam. Na tym zresztą cała zabawa polega.

Zakładam, że wiesz jak opuścić atmosferę i orbitę Kerbin (doleciałeś np. na księżyc) - jeśli tak, to lot gdzieś dalej znacząco się nie różni, potrzebujesz po prostu więcej delta-V i rzadziej są optymalne okna transferowe - nie możesz lecieć w dowolnym momencie, musisz poczekać, aż planety się odpowiednio ułożą. Jeśli jeszcze tego nie masz, to sugeruję zainstalować sobie moda "Kerbal Engineer Redux" - pokazuje mnóstwo użytecznych informacji, m.in delta-V w edytorze, oraz "Transfer Window Planner" - pokazuje, kiedy najlepiej lecieć na daną planetę i ile potrzeba będzie delta-V.

 

Jeśli chcesz gotowca, to możesz poszukać na forum KSP - zdaje się, że ludzie wrzucają tam swoje projekty rakiet/samolotów itp. w formie plików do pobrania.

Na księżyc umiem dolecieć a całkiem nie dawno wysłałem na księżyc łazik:emotion-5:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

No to z lotem na Dunę sobie też poradzisz. W pewnym sensie jest to nawet łatwiejsze, bo Duna ma atmosferę (dość rzadką w porównaniu z Kerbin, ale ma) - możesz hamować aerodynamicznie i lądować na spadochronach.

Edited by Krzysztof z Bagien
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Krzysztof z Bagien napisał:

A ja, szczerze mówiąc, jakoś specjalnie się dwójką nie ekscytuję. Gram z modem Principia, który wprowadza m.in. fizykę n ciał i jakoś sobie nie wyobrażam powrotu do fizyki dwóch ciał - bo w KSP2 fizyki n ciał nie będzie (przynajmniej dopóki ktoś moda nie zrobi).

Co jest o tyle ciekawe, że z tego co kojarzę, to ma być tam taka podwójna planeta (w sensie, że dwie planety o zbliżonych rozmiarach i masach, połozone bardzo blisko siebie) - i tego się nie da sensownie modelować przy użyciu keplerowskich krzywych stożkowych.

Bez sensu. To ta gra nie całkuje na bieżąco równań ruchu?

  • Like 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
Godzinę temu, Behlur_Olderys napisał:

To ta gra nie całkuje na bieżąco równań ruchu?

Rakiety poruszają się po orbitach keplerowskich (czyli po krzywych stożkowych, "patched conics"), a przestrzeń jest podzielona na strefy wpływów poszczególnych ciał niebieskich (czyli w pobliżu danej planety uwzględnia się tylko wpływ grawitacyjny tej planety itp.). Dzięki temu symulacja sprowadza się do problemu dwóch ciał, czyli jest prosta. Same planety i księżyce "jeżdżą po szynach", mają orbity ustawione na sztywno i niezmienne (co ciekawe - z modem na fizykę n ciał okazuje się, że np. układ księżyców gazowej planety Jool - odpowiednika naszego Jowisza - jest niestabilny i dość szybko się rozpada).

Jest to mniej lub bardziej dokładne przybliżenie rzeczywistości, sporo innych rzeczy też jest tam mocno nierealnie odwzorowane (choćby rozmiary planet i ich gęstość, odległości w układzie słonecznym, aerodynamika, możliwości i osiągi silników itp., brak systemów podtrzymywania życia - możesz zostawić Kerbala na orbicie na kilka lat i nic mu nie będzie, komunikacja jest natychmiastowa a nie z prędkością światła) ale końcu to jest tylko gra, w której loty międzyplanetarne stanowią tylko jakąś tam część zabawy. A i tak, pomimo tych uproszczeń, KSP jest jedną z bardziej realistycznych gier, jeśli chodzi o symulację fizyki.

 

Na szczęście jest mnóstwo modów, które pozwalają znacząco zwiększyć realizm, więc jeśli ktoś ma ochotę, to możliwości są prawie nieograniczone.

Edited by Krzysztof z Bagien
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od dawna wiele dobrego słyszę o KSP, muszę kiedyś w końcu zagrać.

 

Ale zgadzam się z Behlurem, to faktycznie jest dziwne:

1 godzinę temu, Krzysztof z Bagien napisał:

Dzięki temu symulacja sprowadza się do problemu dwóch ciał, czyli jest prosta.

Symulacja wpływu n ciał na rakietę jest znacznie prostsza niż „dzielenie na strefy wpływów” i sklejanie osobnych krzywych stożkowych - po prostu sumuje się w pętli (w schemacie "leap-frog" czy choćby trywialnym „Eulerem”) siły i tyle, użycie CPU znikome ;) Musieli mieć jakiś inny powód (albo ktoś po prostu przekombinował).

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

może to dlatego, żeby nie tworzyć sobie dylematów przy przyspieszaniu upływu czasu - czy dla odpowiedniej dokładności wystarczy mocy obliczeniowej albo czy dla dostępnej mocy obliczeniowej wystarczy dokładności?

(ale się nie upieram - mody jednak sobie z tym jakoś radzą :P)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
19 minut temu, WielkiAtraktor napisał:

Symulacja wpływu n ciał na rakietę jest znacznie prostsza niż „dzielenie na strefy wpływów”

Czy prostsza, to pewnie zależy od tego, czy ktoś jest w stanie taką symulację sensownie zaprogramować :D

Poza tym, o ile dobrze pamiętam, to twórcy gry mówili o ograniczeniach silnika gry (KSP chodzi na Unity) i twierdzili, że nie da się tego zrobić bez przepisania gry od nowa - a ma ona już dziewięć lat i możliwe, że wtedy faktycznie nie było takiej możliwości, albo przynajmniej byłoby to bardzo trudne - na początku KSP robiło dosłownie kilka osób. Od tego czasu Unity został mocno zmodernizowany, a moderzy pokazali, że jednak temat jest do ogarnięcia.

 

O ile dobrze kojarzę, to np. w czasach programu Apollo nie było komputerów zdolnych do liczenia fizyki n ciał (a przynajmniej nie w czasie zbliżonym do rzeczywistego) i korzystano wtedy właśnie z przybliżenia krzywymi stożkowymi z podziałem na strefy wpływów - i wystarczyło to, żeby wylądować na Księżycu i wrócić.

 

Generalnie polecam tę grę z całego serca, nawet w wersji podstawowej bez modów daje dużo frajdy, ale też pożera mnóstwo czasu :D 

Edited by Krzysztof z Bagien
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

A tak, macie rację. Przyspieszanie czasu: strona obliczeniowa robi się skomplikowana (czy mój schemat całkowania jest stabilny? na ile stabilny, jak zacznę zmieniać krok czasowy? czy wyniki nie rozjadą się kompletnie?). Oparcie się o gotowy engine: te obliczenia będą gdzieś w jego najgłębszych bebechach, a my tu chcemy grę pisać, nie rozgryzać/przerabiać czyjś zawiły kod.

 

Co do podwójnej planety — brzmi jak cykl powieściowy Rocheworld! (O wyprawie załogowej do planety podwójnej, gdzie składniki okrążają się wewnątrz powierzchni Rocheʼa i są zdeformowane, do tego z wymianą atmosfery i wody).

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, Krzysztof z Bagien napisał:

Gram z mnóstwem modów, w tym takich, które zmieniają drzewko technologii, więc wiele mi to nie mówi. Ale z tego co masz powinno się dać zbudować coś sensownego.

 

Nie zbuduję za Ciebie rakiety, to musisz zrobić sam. Na tym zresztą cała zabawa polega.

Zakładam, że wiesz jak opuścić atmosferę i orbitę Kerbin (doleciałeś np. na księżyc) - jeśli tak, to lot gdzieś dalej znacząco się nie różni, potrzebujesz po prostu więcej delta-V i rzadziej są optymalne okna transferowe - nie możesz lecieć w dowolnym momencie, musisz poczekać, aż planety się odpowiednio ułożą. Jeśli jeszcze tego nie masz, to sugeruję zainstalować sobie moda "Kerbal Engineer Redux" - pokazuje mnóstwo użytecznych informacji, m.in delta-V w edytorze, oraz "Transfer Window Planner" - pokazuje, kiedy najlepiej lecieć na daną planetę i ile potrzeba będzie delta-V.

 

Jeśli chcesz gotowca, to możesz poszukać na forum KSP - zdaje się, że ludzie wrzucają tam swoje projekty rakiet/samolotów itp. w formie plików do pobrania.

Podobno mają dodać parę rakiet z ESA między innymi Ariane 5

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, M4teusz napisał:

Podobno mają dodać parę rakiet z ESA między innymi Ariane 5

widziałem na Instagramie ESA że współpracują (nie wiem czy mogę to tak określić) z KSP

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, Bezel napisał:

widziałem na Instagramie ESA że współpracują (nie wiem czy mogę to tak określić) z KSP

Na oficjalnej stronie ESA też tak pisze

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minut temu, Bezel napisał:

widziałem na Instagramie ESA że współpracują (nie wiem czy mogę to tak określić) z KSP

I ma być to za darmo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Our picks

    • Zobaczyć powierzchnię Wenus.... - mapa promieniowania termicznego (sezon 2020)
      Zacznę od zdjęcia a potem będą technikalia, opisy zbierania materiału oraz informacje o obróbce
      6 maja faza Wenus zmalała poniżej 20% więc zaczął się najlepszy okres kiedy możemy podejmować próby rejestracji promieniowania termicznego powierzchni Wenus. Czas ten potrwa mnie więcej 17-18 maja kiedy to planeta będzie już zbyt blisko Słońca i kontrast zmaleje uniemożliwiając (lub utrudniając) rejestrację tego zjawiska.
        • Like
      • 30 replies
    • Własny guider? Ależ to bardzo proste !
      "Guider? Ależ to bardzo proste". Co to jest guider to raczej większość z nas wie. Jak dobrać jego parametry do posiadanego setupu - uuuuu... tu już gorzej. Nie wdając się w rozważania naukowe chcę Wam dziś zaproponować prosty i świetnie działający guider dla setupów głównych o skali obrazu 1.5 arcsec/piksel i mniejszej, czyli od 1.5 do nieskończoności ( wiadomość dla Taysona).
      • 44 replies
    • Montaż "Wirus 2020"
      A właściwie montażyk. Ponieważ mam od niedawna drukarkę 3D zająłem się analizą projektu podlinkowanego przez Gayosa w temacie o wydrukach 3D.
      • 117 replies
    • Astropolis w czasie pandemii - informacje o reklamie
      Nie chcę w tym miejsc rozwodzić się na temat aktualnej sytuacji epidemicznej (słyszymy to wszędzie z dużą intensywnością) więc przejdę od razu do rzeczy. Wielu członkom naszej społeczności wirus skomplikuje życie w sferze ekonomicznej i ten post chciałbym dedykować dla nich (dla nas?).
        • Thanks
        • Like
      • 17 replies
    • MGAB-V249 - nowy rodzaj gwiazd zmiennych!
      Gwiazdy zmienne można poszukiwać na dwa sposoby. Obserwujemy losowy fragment nieba w poszukiwaniu obiektów zmieniających swój blask lub korzystamy z archiwalnych danych pomiarowych wykonanych przez różne obserwatoria astronomiczne (np. ASAS-SN, ZTF).
        • Thanks
      • 11 replies
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.