Skocz do zawartości

montaż Goto do skywatcher evostar 72 ed


Jan Astralbreeze

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie ponownie,

wcześniej już pisałem o zestawie do astrofotografii, składającego się z montażu Goto, kamerki ccd, tuby apochromatycznej i flattenera. Te 3 ostatnie elementy mam już doprecyzowane i wiem które dokładnie produkty kupić, natomiast jeszcze muszę dobrać odpowiedni montaż który będzie utrzymywał tubkę o wadze 1,95 kg + 0,35 kg kamerę , a więc 2.3 kg sprzętu, i robił to tak aby nadawało się to do astrofotografii.

Budżet do 3000 zł na montaż, nie znam się za bardzo na montażach Goto ale z tego co przeczytałem w kilku tematach dobrze jest kiedy montaż obraca się na ślimakach albo na płytce teflonowej.

Zależy mi też na tym aby montaż ten dawał możliwość śledzenia obiektu po tym jak na niego nakieruję, a także na łatwości przygotowywania do pracy, i transportu, wybrałem 3 ewentualne pozycje które wydają mi się sensowne, proszę uprzejmie o uwagi i rady :

1.Skywatcher Montaż EQ3 Pro SynScan GoTo   https://www.astroshop.pl/paralaktyczne-z-goto/skywatcher-montaz-eq3-pro-synscan-goto/p,11663#tab_bar_1_select

2. iOptron Montaż SmartEQ Pro+ GoTo Hard Case   https://www.astroshop.pl/paralaktyczne-z-goto/ioptron-montaz-smarteq-pro-goto-hard-case/p,44872#tab_bar_1_select

3. Meade Montaż LX65  https://www.astroshop.pl/azymutalny-z-goto/meade-montaz-lx65/p,59555

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może źle się wyraziłem z powodu braku wiedzy w tej dziedzinie, w opisie produktu jest napisane że ramiona obracają się na kołach ślimakowych, czyli na kołach zębatkowych, to miałem na myśli :)

 

Edytowane przez Jan Astralbreeze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach