Skocz do zawartości
  • 0

Jaki okular do księżyca?


Borek94

Pytanie

13 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Powiem tak jestem osobą początkującą w temacie astronomii teleskop mam zaledwie miesiąc chciałbym wiedzieć jaki okular kupić żeby księżyc ziemi był widoczny cały w okularze budżet nieograniczony lecz nie szukam czegoś za miliony. Okulary jakie posiada to okulary z zestawu jest to 20 mm i 4 mm

Edytowane przez Borek94
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Średnica kątowa Księżyca to około pół stopnia. Dobrze byłoby mieć jakiś zapas wokół. Twój teleskop ma ogniskową 1000 mm więc każdy popularny okular dłuższy niż 10 mm z polem własnym powyżej 50* będzie spełniał Twój warunek. Gdyby wziąć pod uwagę ultra-szerokokątne okulary to spokojnie można zejść nawet niżej.

Wybór jest ogromny i zależy od kwoty do wydania i pewnie od innych kwestii, które brałbyś pod uwagę (co jeszcze oprócz Księżyca?).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Dobra załóżmy że 200 zł to kwota którą mógłbym wydać na okular to jaki mógłbym wsiąść żeby fajnie było widać ten księżyc. Co jeszcze? W zasadzie nie wiem Jowisza z księżycami i Saturna oglądałem na okularze z zestawu 4mm czasami z soczewką Barlowa albo i bez. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Używając Powerseekera 127EQ zawsze używasz Barlowa, ten teleskop ma już jeden wbudowany ;) Dokładanie drugiego to nie jest najlepszy pomysł. 

Z okularem, który już masz (20mm) Księżyc jest bez problemu widoczny w całości. Domyślam się, że szukasz trochę więcej powiększenia. Dobrze byłoby wstrzelić się w okular o ogniskowej 11-13 mm. Np coś takiego:

https://teleskopy.pl/product_info.php?cPath=22&products_id=2077

 

  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0