Jump to content

Mgławica Tulipan Sh2-101 (Paleta HST)


Jarzyna B.
 Share

Recommended Posts

2 godziny temu, Jarzyna B. napisał:

Mam nadzieję, że zdjęcie się Wam spodoba bo ja mimo iż jestem z niego zadowolony mam go już serdecznie dosyć :-)

Myślę, że dobrze byłoby przysiąść jeszcze raz do tego materiału :flirt:

  • Like 2
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Nic dodac, nic ując, koledzy dobrze opisali wrażenia przy ogladaniu zdjecia!!!

 

Zastanawia mnie tylko dlaczego masz halo na gwiazdach w tlenie. Czy to moze wina reduktora?

Jeszcze ciekawi mnie dlaczego co raz czesciej preferujesz 20 i 30, a nie 15tki :) ?

  • Love 1
Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, Tayson napisał:

Nic dodac, nic ując, koledzy dobrze opisali wrażenia przy ogladaniu zdjecia!!!

 

Zastanawia mnie tylko dlaczego masz halo na gwiazdach w tlenie. Czy to moze wina reduktora?

Jeszcze ciekawi mnie dlaczego co raz czesciej preferujesz 20 i 30, a nie 15tki :) ?

Dzięki Wszystkim!

Co do halo to być może jest to wina reduktora a może czegoś co mimo dobrego seeingu wisiało w atmosferze nad Fregenal de la Sierra.

Raczej obstawiam na to drugie. Patrząc na to halo to raczej tylko jego cień porównując go z paskudnymi blurami jakie generowały filtry baadera.

Długość ekspozycji o której wspomniałeś też ma znaczenie przy rejestrowaniu ubocznych skutków jakie generuje optyka.

Ekspozycje wydłużyłem przede wszystkim z racji tego, że mam teraz znacznie węższe filtry czyli i ciemniejsze. Takie ekspozycje po 30 minut wnoszę bardzo wiele dodatkowego sygnału i nieco mniej szumu ale z kolei są bardziej wymagające w prowadzeniu, kompensacji no i łatwiej je można stracić z tych czy innych powodów.

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Jako, iż jestem strażnikiem tradycji, nic mi innego nie pozostaje tylko wyraźic się o tej rzeźni jako rzeźnia   :surprise:

mama nadzieję, że kiedyś dostąpię przynajmniej w jakimś nikłym procencie do zaszczytu popełnienia, w powyższym stylu tej rzeźni  ;) 

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Faktycznie lepsza ta orientacja. Wydaje mi się, że próbowałem na to w ten sposób patrzeć ale jakoś mi się nie podobało.

Widać jestem chłopak sugestywny więc zaraz to w ten sposób obrócę, a co :notworthy:

p.s. Jak mam przygotować dla Ciebie wspomniana wersję bo przyznam, że nie bardzo wiem o co chodzi :huh:

Link to comment
Share on other sites

15 godzin temu, Jarzyna B. napisał:

p.s. Jak mam przygotować dla Ciebie wspomniana wersję bo przyznam, że nie bardzo wiem o co chodzi :huh:

jpg kompresja stratna 8bit, png bezstratna 16 bit, ale wrzuciłeś tak dobrego jpg-a że nie ma jednak konieczności :)

 

Na lewo o góry te pyły wyglądają jak ścigające się smoki :)

 

 

Edited by HAMAL
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 28.06.2020 o 22:47, Jarzyna B. napisał:

Ekspozycje wydłużyłem przede wszystkim z racji tego, że mam teraz znacznie węższe filtry czyli i ciemniejsze.

Ja się z tym nie zgodzę.

Wg mnie mając węższy filtr obejmujący jedynie pasmo emisji danego pierwiastka zyskujesz lepszy stosunek szum/sygnał in plus sygnału. Oczywiście sub jest ciemniejszy, ponieważ tło jest lepiej wycięte na korzyść sygnału. Zapewne u Ciebie lighty NB pod ciemnym niebem bardzo często są blizuitko poziomu biasa. Nic nie tracisz. Same pozytywy.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Moim zdaniem należy takie ekspozycje wydłużyć. Przy tak ciemnych filtrach automatycznie robi ci się z np. z takiego TECa z f/7 spokojnie f/8-9.

Oczywiście stosunek lepszego sygnału do szumu jest natomiast dłuższe ekspozycje zarejestrują słabsze zewnętrzne partie w sumie poprawiając jeszcze i nie przepalając wewnętrznych jasnych części. Mam porównanie między 20 a 30 minut i różnica jest duża.

Link to comment
Share on other sites

7 minut temu, Jarzyna B. napisał:

Oczywiście stosunek lepszego sygnału do szumu jest natomiast dłuższe ekspozycje zarejestrują słabsze zewnętrzne partie w sumie poprawiając jeszcze i nie przepalając wewnętrznych jasnych części. Mam porównanie między 20 a 30 minut i różnica jest duża.

Baaa, pewnie!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our picks

    • Migracja Astropolis na nowy serwer - opinie
      Kilka dni temu mogliście przeczytać komunikat o wyłączeniu forum na dobę, co miało związek z migracją na nowy serwer. Tym razem nie przenosiłem Astropolis na większy i szybszy serwer - celem była redukcja dosyć wysokich kosztów (ok 17 tys rocznie za dedykowany serwer z administracją). Biorąc pod uwagę fakt, że płacę z własnej kieszeni, a forum jest organizacją w 100% non profit (nie przynosi żadnego dochodu), nie znalazłem w sobie uzasadnienia na dalsze akceptowanie tych kosztów.
        • Thanks
        • Like
      • 60 replies
    • Droga Mleczna w dwóch gigapikselach
      Zdjęcie jest mozaiką 110 kadrów, każdy po 4 minuty ekspozycji na ISO 400. Wykorzystałem dwa teleskopy Takahashi Epsilon 130D i dwa aparaty Nikon D810A zamocowane na montażu Losmandy G11 wynajętym na miejscu. Teleskopy były ustawione względem siebie pod lekkim kątem, aby umożliwić fotografowanie dwóch fragmentów mozaiki za jednym razem.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 48 replies
    • Przelot ISS z ogniskowej 2350 mm
      Cześć, po kilku podejściach w końcu udało mi się odpowiednio przygotować cały sprzęt i nadążyć za ISS bez stracenia jej ani razu z pola widzenia. Wykorzystałem do tego montaż Rainbow RST-135, który posiada sprzętową możliwość śledzenia satelitów.
      Celestron Edge 9,25" + ZWO ASI183MM. Czas ekspozycji 6 ms na klatkę, końcowy film składa się z grup 40 klatek stackowanych, wyostrzanych i powiększonych 250%.
      W przyszłości chciałbym wrócić do tematu z kamerką ASI174MM, która z barlowem 2x da mi podobną skalę, ale 5-6 razy większą liczbę klatek na sekundę.
      Poniżej film z przelotu, na dole najlepsza klatka.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 73 replies
    • Big Bang remnant - Ursa Major Arc or UMa Arc
      Tytuł nieco przekorny bo nie chodzi tu oczywiście o Wielki Wybuch ale ... zacznijmy od początku.
       
      W roku 1997 Peter McCullough używając eksperymentalnej kamery nagrał w paśmie Ha długą na 2 stopnie prostą linie przecinajacą niebo.
       
      Peter McCullough na konferencji pokazał fotografię Robertowi Benjamin i obaj byli pod wrażeniem - padło nawet stwierdzenie: “In astronomy, you never see perfectly straight lines in the sky,”
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 17 replies
    • Jeśli coś jest głupie, ale działa, to nie jest głupie - o nietypowych rozwiązaniach sprzętowych
      Sformułowanie, które można znaleźć w internetach jako jedno z "praw Murphy'ego" przyszło mi na myśl, gdy kolejny raz przeglądałem zdjęcia na telefonie z ostatniego zlotu, mając z tyłu głowy najgłośniejszy marsjański temat na forum. Do rzeczy - jakie macie (bardzo) nietypowe patenty na usprawnienie sprzętu astronomicznego bądź jakieś kreatywne improwizacje w razie awarii czy niezabrania jakiegoś elementu sprzętu  Obstawiam, że @HAMAL mógłby samodzielnie wypełnić treścią taki wątek.
        • Haha
        • Like
      • 43 replies
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.