Skocz do zawartości

Jakie koło filtrowe do kamery QHY?


AdamK

Rekomendowane odpowiedzi

Dziś stałem się właścicielem kamery QHY163M, czyli mono. Wcześniej posiadałem kamerę QHY163C kolorową i byłem z niej zadowolony dopóki nie uległa awarii.

Kamera przeleciała się po trzech serwisach QHY w Europie i Azji, które jakoś nie poradziły sobie z naprawą i dziś, wbrew mojej woli odesłano mi kamerę mono. 

Cała historia jest dość zawiła i pouczająca, więc opiszę ją w innym wątku...

Teraz, niejako z przymusu, muszę zmienić cały setup pod kamerę mono: zakup koła filtrowego "zelektryfikowanego", kompletu filtrów, dobór złączek, itp...

W związku z tym mam kilka pytań, bo w kwestii astrofotografii z wykorzystaniem filtrów LRGB jestem zielony:

1. co sądzicie o kole: https://deltaoptical.pl/kolo-filtrowe-zwo-mini-5-pozycji-1-25?from=listing   -to obecnie najtańsza chyba na rynku opcja, bo sprzęt powyżej 1000-1500 zł jest obecnie poza moim budżetem (muszę jeszcze pomyśleć o komplecie filtrów LRGB - też czekam na jakieś propozycje, sugestie jakie wybrać),

2. gdzie w europie można kupić koła QHY? mam na myśli raczej sprzęt używany, bo w kwestii sprzętu nowego patrz wyżej,

3. co jeszcze, co innego możecie mi polecić w tym temacie? może ktoś ma na zbyciu jakieś koło...?

Żeby jasne było w ewentualnej dyskusji: reklamacje, zwroty kamery, nie wchodzą w rachubę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja długo używałem kamery QHY163M i zwykłego manualnego koła 5 x 1.25 . Dramatu nie było. Teraz mam koło QHYCFW3 z filtrami 36mm i nie narzekam na koło. Filtry to już inna sprawa. Ciekaw jestem jaki był twój problem z kamerką. Ja też mam drugi egzemplarz QHY163M. Pierwszy padł dokładnie po dwóch latach. Serwis też nie mógł ustalić przyczyny , ani co dokładnie padło. 

Edytowane przez mebelek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach